arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

شکایت کاربران از باگ جدید فیس بوک / شماره تماس های کاربران ایمن نیستند

به نظر می رسد فیس بوک با یک مشکل جدی رو به رو است، چرا که اجازه نمی دهد کاربران گزینه ‘look up’ را فعال کنند. این گزینه برای محدود کردن شماره تلفن کاربر فعال می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نظر می رسد فیس بوک با یک مشکل جدی رو به رو است، چرا که اجازه نمی دهد کاربران گزینه ‘look up’ را فعال کنند. این گزینه برای محدود کردن شماره تلفن کاربر فعال می شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، فیس بوک به شما اجازه نمی دهد از بخش تنظیمات شماره تلفن خود استفاده کنید. بر همین اساس نیز کاربران از این موضوع شکایت دارند که شماره تلفن فیس بوکشان، آن ها را برای استفاده از ایمن کردن حساب خود با احراز هویت دو مرحله ای با نمایه کاربری آنان مرتبط کرده است. در نتیجه هر شخصی می تواند از آن برای "جستجوی" نمایه استفاده کند.

بدتر از همه، این است که فیس بوک به شما اجازه نمی دهد به محدود کردن این گزنیه بپردازید. سال گذشته، فیس بوک مجبور شد اعتراف کند که از اطلاعات کاربران خود برای ثبت نام و شماره تلفن آنان در سیستم تایید دو مرحله ای، برای تبلیغات استاده کرده است. اما برخی از کاربران اکنون متوجه  شده اندکه تنظیم پیشفرض فیس بوک به همه امکان میدهد با استفاده یا بدون استفاده از  حساب کاربری، یک نمایه از کاربری دیگر را تنها با استفاده از شماره تلفن همراه وی پیدا کنند.

برای سالها فیس بوک ادعا می کرد که شماره تلفن افراد را صرفا برای مسائل امنیتی ذخیره می کند، اما اکنون مشخص شده که این ادعا چندان صحت ندارد. درواقع اگرچه کاربران می توانند شماره تلفن خود را در نمایه خود پنهان کنند، بنابراین هیچکس نمیتواند آن را ببیند، اما همچنان امکان جستجوی پروفایلهای کاربران با کمک شماره تلفن وجود دارد.

فیس بوک به کاربران اجازه می دهد که دوستان  خود را با استفاده از شماره تلفن به طور پیش فرض پیدا کنند و به نظر می رسد هیچ راهی برای پنهان کردن آن وجود ندارد.

سخنگوی فیس بوک جی نانکاررو در این خصوص گفت وضعیت تنظیمات فیسبوک موضوعی جدید نیست و مرتبط با هر نوع شماره تلفنی است که پیش از این افزوده اید. اما به نظر می رسد حتی اگر کاربران سیستم دو مرحله ای را فعال نکنند، باز هم اطلاعات شما در اختیار دیگران قرار می گیرد.

با این وجود فراموش نکنیم که فیس بوک یک برنامه ویژه برای ادغام شبکه های اجتماعی خود دارد که در این صورت شماره های واتس اپ نیز نا امن می شوند.

نظرات بینندگان