arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۹ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷

رشد اقتصادی چین در سال جاری 6 تا 6.5 درصد تعیین شد

نخست وزیر چین اعلام کرد با وجود جنگ تجاری پکن با واشنگتن، رشد اقتصادی کشورش در سال 2019 میلادی 6 تا 6.5 درصد تعیین شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر چین اعلام کرد با وجود جنگ تجاری پکن با واشنگتن، رشد اقتصادی کشورش در سال 2019 میلادی 6 تا 6.5 درصد تعیین شده است.

به گزارش ایرنا 'لی که چیانگ' روز سه شنبه در نشست سالانه مجلس ملی نمایندگان خلق چین در پکن خاطر نشان کرد با وجود مواجهه با وضعیت سخت و نادر در سال گذشته، چین با موفقیت به اهداف اصلی توسعه اقتصادی و اجتماعی در سال 2018 رسید و برای ایجاد جامعه نسبتا مرفه به پیشرفت قابل توجه دست یافت.
او گفت: در سال 2018 تولید ناخالص داخلی چین 6.6 درصد افزایش یافت که کل مبلغ آن بیش از 90 تریلیون یوان بود.
نخست وزیر چین با اشاره به اینکه در سال گذشته میلادی، جمعیت جدید شاغل در شهرها به 13 میلیون و 610 هزار نفر رسید تصریح کرد در سال گذشته همچنین 13 میلیون و 860 هزار نفر نیز در روستاها از فقر رهایی یافتند و درآمد مصرف سرانه هم 6.5 درصد افزایش یافت.
به گفته وی دولت امسال نیز برنامه دارد دست کم بیش از 10 میلیون جمعیت فقیر روستایی را کاهش دهد و ضمن تحقق به موقع هدف فقرزدایی، زندگی کشاورزان را به سطح نسبتا مرفه ارتقا دهد.
'لی' ادامه داد: محیط توسعه چین در سال جاری جدی‌تر بوده، اما روند رو به رشد اقتصادی در دراز مدت تغییر نکرده ‌است.
وی هدف اشتغال‎ جدید در شهرها را بیش از 11 میلیون نفر عنوان کرد و افزود: سیاست اولویت اشتغال برای نخستین بار در سطح سیاست کلان دولت قرار دارد.
در این نشست که رهبران چین از جمله شی جین پینگ و سه هزار نماینده مجلس ملی نمایندگان خلق حضور داشتند 'لی که چیانگ' نخست وزیر چین گزارش کار دولت طی یک سال گذشته را در نشست خواند و پیشنهادات دولت درباره کارهای سال جاری را برای مطالعه و بررسی نشست، ارایه داد.

نظرات بینندگان