arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

لاریجانی در دیدار رئیس مجلس عراق: کشورهای مهم منطقه باید از مردم فلسطین حمایت کنند/ نقش آیت‌الله سیستانی در مهار غائله تروریستی عراق بسیار چشمگیر بود

علی لاریجانی رئیس مجلس با بیان اینکه حشدالشعبی توانست با قدرت در فتنه جریان‌های تروریستی حضور یافته و غائله را ختم کند، گفت: البته نقش آیت‌الله سیستانی هم در مهار و ختم غائله جریان‌های تروریستی در عراق بسیار چشمگیر بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ به علت فشاری که در حال حاضر روی مردم فلسطین وجود دارد، کشورهای مختلف و مهم منطقه باید از مردم فلسطین حمایت کنند.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز با محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق در محل تالار تشریفات مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

پس از این دیدار، لاریجانی طی نشست خبری مشترک با رئیس مجلس عراق اظهار داشت: امروز مایه خوشحالی و مسرت ما است که رئیس مجلس عراق و هیأت ایشان به ایران آمده‌اند.

وی افزود: البته ما یکدیگر را در کنفرانس‌های بین‌المللی بارها دیده‌ایم و با یکدیگر مذاکره کرده‌ایم، بنابراین بنده با افکار رئیس پارلمان عراق آشنا هستم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه روابط ایران و عراق در نهایت صمیمیت و در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برقرار است.

وی بر همین اساس اضافه کرد: خوشحال هستیم که پس از تنش‌هایی که به علت جریان‌های تروریستی در عراق به وجود آمده بود، امروز این کشور از امنیت خوبی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع برقراری امنیت در کشور عراق نشان داد که ملت این کشور رشید بوده و از ارتش قوی‌ای برخوردار هستند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه حشدالشعبی توانست با قدرت در فتنه جریان‌های تروریستی حضور یافته و غائله را ختم کند، گفت: البته نقش آیت‌الله سیستانی هم در مهار و ختم غائله جریان‌های تروریستی در عراق بسیار چشمگیر بود.

وی در ادامه تأکید کرد: کشور عراق در شرایط فعلی از جایگاه خوبی در منطقه برخوردار است.

وی همچنین با تشریح جزئیات گفت‌وگوی خود با همتای عراقی‌اش خاطرنشان کرد: در جلسه و دیدار امروز در خصوص مسائل مختلف با یکدیگر گفت‌وگو داشتیم.

وی با اشاره به دیگر موارد مطروحه در نشست مزبور، عنوان کرد:‌ در این جلسه درباره زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی بین ایران و عراق و همچنین گسترش روابط پارلمانی و راهکارهای ایجاد امنیت پایدار در منطقه را مورد بحث قرار دادیم، به ویژه با فشاری که روی مردم فلسطین هست، باید کشورهای مختلف و البته مهم منطقه از این مردم حمایت کنند.

وی در بخش پایانی سخنانش، حضور رئیس مجلس عراق و هیأت او را در ایران در حوزه توسعه روابط دو کشور مؤثر خواند.

نظرات بینندگان