arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۵ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۷

فراخوان تظاهرات میلیونی در الجزایر / نیروهای امنیتی به حالت آماده‌باش درآمدند / مترو الجزیره تعطیل شد

همزمان با فراخوان تظاهرات میلیونی در الجزایر، نیروهای امنیتی این کشور به حالت آماده‌باش کامل درآمده و به طور گسترده در اطراف کاخ ریاست‌جمهوری مستقر شدند. از روز یکشنبه گذشته که علی‌رغم هشدارها و اعتراضات مردمی و گروه‌های مختلف، «عبدالعزیز بوتفلیقه» برای پنجمین بار خود را نامزد ریاست‌جمهوری الجزایر کرد، اوضاع در این کشور متشنج‌تر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همزمان با فراخوان تظاهرات میلیونی در الجزائر، نیروهای امنیتی این کشور به حالت آماده‌باش کامل درآمده و به طور گسترده در اطراف کاخ ریاست‌جمهوری مستقر شدند.

به گزارش فارس، در حالی‌که مردم الجزائر برای برگزاری سومین تظاهرات بزرگ آماده می‌شوند، مسئولان این کشور امروز جمعه ایستگاه‌های قطار الجزیره پایتخت الجزائر را تعطیل کردند.

وبگاه الجزائری «TSA» الجزائر گزارش داد که نیروهای ضد شورش و دستگاه‌های امنیتی به طور گسترده در میدان‌های اصلی پایتخت مستقر شده‌اند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی به خصوص در اطراف کاخ ریاست‌جمهوری در المرادیه استقرار دارند.

تعدادی از گروه‌ها نیز در بیانیه‌هایی بر ضرورت برگزاری مسالمت‌آمیز تظاهرات تأکید کردند.

از روز یکشنبه گذشته که علی‌رغم هشدارها و اعتراضات مردمی و گروه‌های مختلف، «عبدالعزیز بوتفلیقه» برای پنجمین بار خود را نامزد ریاست‌جمهوری الجزایر کرد، اوضاع در این کشور متشنج‌تر شده است.

بسیاری از کاربران فضای مجازی در الجزایر برای یک راهپیمایی بی‌سابقه ۲۰ میلیونی پس از نماز جمعه، فراخوان داده‌اند.

در همین حال «احمد قاید صالح» رئیس ستاد مشترک ارتش الجزائر روز سه‌شنبه تأکید کرد که ارتش امنیت کشور را تضمین کرده و هرگز اجازه بازگشت به دوره درگیری و خونریزی را نخواهد داد. او در ابتدای هفته جاری از بوتفلیقه نیز خواسته بود تا بازگشت خود از ژنو به الجزایر را به تعویق بیاندازد.

بوتفلیقه ۸۱ ساله از سال ‍۱۹۹۱ ریاست‌جمهوری الجزائر را بر عهده دارد و برای پنجمین بار نامزد ریاست‌جمهوری شده است.

وی به دلیل بیماری و کهولت سن، کمتر در انظار عمومی حاضر می‌شود و در حال حاضر نیز برای درمان بیماری خود در ژنو به سر می‌برد. حال او وخیم گزارش شده است.

نظرات بینندگان