arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۷

دستگیری سارق اطلاعات 1 میلیون کاربر اسپاتیفای و نتفلیکس / درامد 300 هزار دلاری هکر جوان دردسر ساز شد

سارق اطلاعات 1 میلیون کاربر اسپاتیفای و نتفلیکس که جوانی 21 ساله است، دستگیر شد. وی با فروش این اطلاعات درامدی خیره کننده و 300 هزار دلاری کسب کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سارق اطلاعات 1 میلیون کاربر اسپاتیفای و نتفلیکس که جوانی 21 ساله است، دستگیر شد. وی با فروش این اطلاعات درامدی خیره کننده و 300 هزار دلاری کسب کرده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این جوان استرالیایی، با فروش اطلاعات درامدی خیره کننده روانه حساب های بانکی خود کرده و البته شهرتی فراوان به هم زده است. اما همین موارد باعث شده پلیس سریع تر وی را یافته و دستگیر کند.

بر اساس اطلاعات اولیه، گفته شده که این مرد در پشت صحنه وب سایت WickedGen.com  فعالیت می کرده و از همین طریق موفق ب رصد اطلاعات کاربران شده است. این وبسایت حداقل 120 هزار کاربر و 1 میلیون حساب کاربری دارد.

طبق بیانیه پلیس فدرال استرالیا: "جزئیات  مرتبط با سرقت حساب ها از طریق تایید اعتبار سنجی به دست آمده است، که شامل فهرستی از نامهای کاربری است که قبلا به سرقت رفته یا نشت یافته است. این اطلاعات شامل، آدرس های ایمیل و گذرواژه های افراد است که برای دسترسی غیر مجاز استفاده و فروخته می شوند."

متاسفانه اطلاعات ربوده شده صرفا مرتبط با کاربران استرالیایی نیست و بسیاری از قربانیان بی اطلاع در دیگر کشورها از جمله ایالات متحده حضور دارند. نکته جالب این است که تقریبا یک سوم از کاربران قربانی این ماجرا معتقدند که بی توجهی نتفلیکس به داده های موجود و عدم دقت در حفظ داده ها زمینه ساز این اتفاق شده است. درواقع آنان معتقدند ضعف اصلی این ماجرا از ضعف در سیستم اشتراک گذاری داده ها توسط نتفلیکس ناشی می شود.

با همه این ها نمی توان انتظار داشت که سرویس های محبوب ویدئویی یا تصویری سیستم اشتراک گذاری داده نداشته باشند.بر این اساس شاید تنها توصیه به افراد این باشد که از رمزهای متفاوت، مناسب و پیچیده استفاده کنند و اطلاعات خود را در درگاه های مشکوک بارگذاری نکنند.

 

نظرات بینندگان