arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۷

طرح ضربتی آلمان برای مبارزه با فعالان «وب تاریک» / از جریمه اپراتورها تا پیگرد قانونی اشخاص

دولت آلمان تصمیم دارد با کمک یک طرح ضربتی اقدام به سرکوب شبکه های وب تاریک کند. شبکه های وب تاریک اغلب برای عموم مردم در دسترس نیستند و با هدف اعمال غیرقانونی مورد استفاده قرار می گیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت آلمان تصمیم دارد با کمک یک طرح ضربتی اقدام به سرکوب شبکه های وب تاریک کند. شبکه های وب تاریک اغلب برای عموم مردم در دسترس نیستند و با هدف اعمال غیرقانونی مورد استفاده قرار می گیرند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، آلمانی ها قصد دارند هر فردی را که پلتفرم های آنلاین مخرب را ارائه می دهد مجرم شناخته و تحت پیگرد قرار دهد و مسیر این کار را از مبارزه با وب تاریک آغاز کرده است.

بر همین اساس است که شهرهای آلمان از  تصویب قوانین فدرال حمایت کرده اند، قوانینی که  زیرساخت های فنی را برای بازار های مشهور به «بازار تاریک وب» تدوین می کنند.مجلس قانونگذاری آلمان که نماد 16 ایالت آلمان است، روز گذشته با تصویب این قانون، آماده تقدیم پیش نویس قانون مبارزه با وب تاریک برای بحث و نظارت در دوللت است.

همزمان با این قانون، آلمان در حال بررسی قوانینی جدید برای مبارزه با تجارت مواد مخدر، سوء استفاده های جنسی و مواردی مشابه در فضای مجازی است. درواقع آلمان در تلاش است، امکان دستگیری مجرمان از طریق بررسی اپراتورها و پلتفرم های آنلاین را فراهم کند.این قانون ابتدا توسط ایالت های نوردراین وستفالن و هس پیشنهاد شد،آن ها معتقدند بودند که مجازات های کیفری  برای افرادی که سیستم عامل ها را برای وب تاریک استفاده می کنند، باید به شکلی دقیق تر اعمال شود.

این به معنای سایتهایی است که فقط از طریق سرویسهایی نظیر Tor و I2P قابل دسترسی هستند . متاسفانه بر اساس برخی اسناد دولتی  Tor در موارد پلتفرمی که در آن مواد مخدر، مواد منفجره و  سوء استفاده جنسی  مطرح است استفاده می شود و البته دولت آلمان برای این موارد زندان به مدت سه سال را مطرح کرده است.

با این حال، برخی از افراد معتقدند که چنین محدودیت هایی می توانند باعث محدویت های مدنی باشد . افزون بر این دولت هایی دیگر مثل دولت ایالات متحده معتقد است که برای جلوگیری از فعالیت افرادی که زیرساخت های فنی برای چنین بازارهایی را فراهم می کنند باید کار بیشتری انجام شود.

نظرات بینندگان