arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۷

نخست وزیر نیوزیلند فیسبوک را به چالش کشید: چرا کنترلی روی پخش زنده ویدئوها ندارید که مجبور به حذف  1.5 میلیون ویدئو نشوید؟!

 جاسیندرا آردرن؛ نخست وزیر نیوزیلند در جدیدترین اظهار نظر خود در مورد تیراندازی در مساجد نیوزیلند، فیس بوک را به چالش کشید و از این شبکه اجتماعی انتقاد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 جاسیندرا آردرن؛ نخست وزیر نیوزیلند در جدیدترین اظهار نظر خود در مورد تیراندازی در مساجد نیوزیلند، فیس بوک را به چالش کشید و از این شبکه اجتماعی انتقاد کرد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، یکی از موضوعاتی که پس از حمله به مساجد نیوزیلند و کشتار بی رحمانه مسلمانان مطرح شد این بود که چرا شبکه های اجتماعی تصاویر این حادثه را منتشر کرده اند.درواقع یکی از عاملان این حمله مرگبار از لحظات حمله فیلمبرداری کرده و به طور زنده از طریق شبکه های اجتماعی تصویر حمله خود را به اشتراک گذاشته است.

اما فیس بوک و یوتیوب به عنوان دو شبکه اجتماعی که بالاترین بازدید ویدئوهای این حمله را به خود اختصاص داده بودند نیز برای دفاع از خود به سرعت اقدام به حذف ویدئوهای حادثه کردند. صبح امروز نیز فیس بوک اعلام کرد که حدود 1.5 میلیون ویدئو مرتبط به حمله به مساجد نیوزیلند را طی 24 ساعت گذشته پاک کرده است. اما این موضوع باعث دلگرمی مقامات نیوزیلند نشده است.

نخست وزیر نیوزیلند فیسبوک را به چالش کشید: چرا کنترلی روی پخش زنده ویدئوها ندارید که مجبور به حذف  1.5 میلیون ویدئو شوید؟!

جاسیندرا آردرن در این خصوص می گوید: "موضوع «ویدئوهای زنده» فیس بوک به مراتب  مهم تر از آن چه در نیوزیلند رخ داده است، ارزیابی می شود و باید هر چه سریعتر فکری به حال این ماجرا کرد."

نخست وزیر نیوزیلند، اعلام کرده که به زودی از مقامات فیس بوک می خواهد توضیح دهند چرا هیچ کنترلی روی پخش زنده ویدئوهای خود ندارند، چرا یک مهاجم به راحتی می تواند از اعمال خشونت آمیز خود به شکل زنده فیلمبرداری کند  تا این شرکت اعلام کند  که مجبور شده در عرض 24 ساعت  1.5 میلیون ویدیو مرتبط با تیراندازی را حذف کند.

درواقع به نظر می رسد جاسیندرا آردرن مستقیما نحوه مدیریت فیس بوک و مدیرعامل این شرکت مارک زاکربرگ را هدف قرار داده و معتقد است عملکرد نظارتی این شرکت بر سیستم های زنده بسیار ضعیف است. او در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: "این مسئله ای است که فراتر از نیوزیلند خواهد بود اما این بدان معنا نیست که ما نمیتوانیم نقش فعالی در حل آن بازی کنیم. این موضوعی است که من به طور مستقیم با فیس بوک مطرح خواهم کرد. "

آردرن گفت که  با شریل سندبرگ، مدیر ارشد امنیت فیس بوک، در خصوص حملات به مساجد نیوزیلند سخن گفته است، با این حال جزئیات این مکالمه را افشا نکرد.

 

 

 

 

نظرات بینندگان