arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۰ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۷

روسیه گوایدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت نمی شناسد

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن هشدار به آمریکا برای حمله نظامی احتمالی به ونزوئلا گفت: روسیه خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده را به رسمیت نمی شناسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روسیه گوایدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت نمی شناسدبه گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از تاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با 'الیوت آبرامز' نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا گفت: نیکلاس مادورو که در نتیجه انتخابات قانونی با حضور ناظران بین المللی به قدرت رسیده است، تنها رئیس جمهور قانونی ونزوئلا است. 
به گفته وی، آمریکا برنامه ای را برای استفاده از نیروی نظامی در ونزوئلا در شرایطی که اوضاع این کشور بدتر شود تدارک دیده است.
معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که روسیه برای ادامه گفت وگو با آمریکا در مساله ونزوئلا آمادگی دارد چرا که درک مواضع روسیه و آمریکا برای دو طرف مهم است.
وی با بیان اینکه جدی بودن اوضاع هیچ جایی را برای اشتباه باقی نمی گذارد، تصریح کرد: چارچوبی که گفت وگوی دو کشور ممکن است برگزار شود در درجه دوم اهمیت قرار دارد اما مسکو برای مذاکره در این مورد (مساله ونزوئلا) آماده است.
دیپلمات روس با اشاره به اهمیت دفاع از روس ها در ونزوئلا گفت که موضوع دفاع از شهروندان روس در این کشور و نیز حضور روسیه در هر شکل ممکن مطرح است. 
ریابکوف بر لزوم گفت وگوهای داخلی در ونزوئلا نیز تاکید کرد و گفت که این گفت وگوها باید بدور از فشار خارجی صورت گیرد. 
وی مذاکرات خود با نماینده ویژه آمریکا در ونزوئلا را هم دشوار و صریح خواند که به گفته وی به روسیه برای درک مواضع آمریکا در مساله ونزوئلا کمک کرد.
خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا دی ماه خود را رئیس جمهوری ونزوئلا خواند و آمریکا و کشورهای متحد و همپیمانش این سیاستمدار ونزوئلایی را به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا پذیرفتند و از نیکلاس مادورو که یک ماه قبل از آن در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسیده بود خواسته اند از مقام خود کناره گیری کند.

نظرات بینندگان