arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۸

عامل انتشار فیلم حادثه تروریستی نیوزیلند به دادگاه رفت

«فیلیپ آرپس» ۴۴ ساله که فیلم کشتار مسلمانان در مسجد در شهر کرایست چرچ نیوزیلند را بازنشر کرده بود، در دادگاه حاضر شد. آرپس روز سه شنبه توسط پلیس نیوزیلند دستگیر و متهم به دو فقر جرم انتشار محتوای نامناسب شد و پس از حضور در دادگاه نیز در بازداشت خواهد ماند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دومین مظنون حادثه تروریستی روز جمعه نیوزیلند به اتهام بازنشر فیلم زنده کشتار مسلمانان در دو مسجد در این کشور در دادگاه حاضر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از نشریه رسانه آزاد نیوزیلند، «فیلیپ آرپس» 44 ساله که فیلم کشتار مسلمانان در مسجد در شهر کرایست چرچ نیوزیلند را بازنشر کرده بود، در دادگاه حاضر شد.

آرپس روز سه شنبه توسط پلیس نیوزیلند دستگیر و متهم به دو فقر جرم انتشار محتوای نامناسب شد و پس از حضور در دادگاه نیز در بازداشت خواهد ماند.

پیشتر یک نوجوان نیز با اتهام مشابهی محاکمه شد. کشتار مسلمان در این دو مسجد توسط «برنتون تارانت» عامل این حادثه تروریستی به صورت زنده از شبکه های اجتماعی پخش شده بود.

درپی حمله تروریستی تارانت در روز 15 مارس (24 اسفند 97) به نمازگزاران در دو مسجد النور و مسجد لینوود در شهر کرایست چرچ نیوزلند، 50 نمازگزار به شهادت رسیدند و دستکم 50 نفر دیگر مجروح شدند.

متهم اصلی این اقدام تروریستی تارانت 28 ساله اهل استرالیاست که تصاویر جنایت وی از فیسبوک پخش شد و در شبکه های اجتماعی دیگر نیز بازنشر شد.

نظرات بینندگان