arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۴ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۸

نماینده گرگان و آق قلا: نیمی از منازل در آق قلا دچار آب گرفتگی شده است

نماینده گرگان و آق قلا با اشاره به آب گرفتگی در آق قلای شمالی و احتمال تشدید آن از روز یکشنبه (۴ فروردین) در پی آغاز بارش‌های شدید گفت که نیمی از منازل مردم در شهرستان آق قلا و روستاهای اطراف آن دچار آب گرفتگی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نماینده گرگان و آق قلا با اشاره به آب گرفتگی در آق قلای شمالی و احتمال تشدید آن از روز یکشنبه (۴ فروردین) در پی آغاز بارش‌های شدید گفت که نیمی از منازل مردم در شهرستان آق قلا و روستاهای اطراف آن دچار آب گرفتگی شدند.

نورمحمد تربتی نژاد در گفت و گو با ایسنا، در توضیح آخرین وضعیت مناطق سیل زده شهرستان آق قلا گفت: بعد از بارندگی‌های شدید در روز دوشنبه ۲۷ اسفند سیل در منطقه آق قلا راه افتاد که به دلیل بارش‌های چند روز بعد از آن برخی از راه‌ها مسدود شد و بسیاری از مزارع و دامداری‌ها خسارت دیدند که در پی آن نیمی از منازل مردم در شهر آق قلا و روستاهای مجاور آن دچار آب گرفتگی شدید شدند.

وی با این توضیح که آق قلا به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود گفت: قسمت شمالی آق قلا دچار آب گرفتگی شده که باید از طریق باز کردن راه‌ها و برداشتن موانع آب به سمت شهرستان بومیشان و بعد دریا سرازیر شود.

نماینده گرگان و آق قلا توضیح داد: در حال حاضر تلاش نیروهای امداد آن است که این موانع به خصوص در راه آهن را باز کنند تا آب بتواند عبور کنند. اما کمک رسانی با مشکل روبه رو است چون مثلاً بیل‌های مکانیکی که قصد باز کردن معابر در ریل راه آهن را دارند به دلیل شدت آب گرفتگی خود زیر آب می‌مانند. ولی علیرغم تمامی این مشکلات باز هم نیروهای ستاد مدیریت بحران در صحنه بوده و برنامه ریزی های لازم را انجام می‌دهند تا آب به سمت دریا سرازیر شود.

تربتی نژاد با بیان اینکه نیمی از منازل مردم در آق قلا تخلیه شده است گفت: برخی از مردم اسکان داده شده‌اند البته برخی از مردم هم نگرانی‌های دارند که تلاش شد مشکلات آنها رفع شود؛ ما امیدواریم با توقف بارش‌ها وضعیت بهتر شود. درباره اسکان مردم هم مدارس را آماده کردیم. برخی از مدارس در گرگان هم در حال آماده سازی است که در صورت نیاز مردم را به سکونتگاه موقت منتقل کنیم. در مورد تأمین مواد غذایی هم تدارکات لازم دیده شده کمک‌های مردمی هم وجود دارد که در این باره وضع در شرایط بغرنج نیست.

وی در پایان گفت که طبق پیش بینی هواشناسی بارشها از روز یکشنبه آینده مجدداً آغاز می‌شوند که اگر بارشها شدید باشد امکان تشدید مشکل باز هم وجود دارد.

نظرات بینندگان