arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۸

ندای اذان در نیوزیلند طنین انداز شد

نیوزیلند ظهر جمعه (به وقت محلی) با پخش ندای ملکوتی اذان در تلویزیون و رادیوی ملی، به قربانیان مسلمان حادثه تروریستی هفته گذشته در شهر کرایست چرچ ادای احترام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نیوزیلند ظهر جمعه (به وقت محلی) با پخش ندای ملکوتی اذان در تلویزیون و رادیوی ملی، به قربانیان مسلمان حادثه تروریستی هفته گذشته در شهر کرایست چرچ ادای احترام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری رادیو نیوزیلند، پس از پخش اذان، دو دقیقه سکوت به احترام قربانیان حادثه برقرار شد.

مراسمی به همین مناسبت در پارک نزدیک به محل حادثه برگزار شد و هزاران نفر از جمله «جاسیندا آردِرن» نخست وزیر نیوزیلند در آن شرکت کردند.

«جمال فوده» امام جماعت مسجد نور که هدف حمله قرار گرفته بود، در سخنانی در این مراسم گفت: به خانواده قربانیان حادثه می‌گویم که خون عزیزان شما، دانه‌های امید را آبیاری کرد و از آن طریق، جهان، زیبایی اسلام و اتحاد ما را به نظاره نشست.

نخست وزیر نیوزیلند نیز با ذکر حدیثی از پیامبر راستین اسلام گفت: حضرت محمد (ص) می‌گوید که مَثَل اهل ایمان در دوستی و مهربانی متقابل مثل اعضای یک پیکر است و چون عضوی آسیب ببیند، همه بدن درد می‌کشد.

وی ادامه داد: نیوزیلند در کنار شما [مسلمانان] سوگوار است. ما یک پیکر هستیم.

به نوشته رسانه‌های محلی نیوزیلند، همزمان با برگزاری نماز جمعه، مردم این کشور در مساجد شهرهای مختلف گرد هم آمدند و با تشکیل زنجیره انسانی در اطراف مسجد، به قربانیان حادثه تروریستی هفته گذشته ادای احترام کردند.

فردی مسلح جمعه گذشته با حمله به دو مسجد در شهر کرایست چرچ نیوزیلند، نمازگزاران را به گلوله بست.

در این حادثه تروریستی که بصورت زنده در صفحه اجتماعی فیس‌بوک عامل حمله پخش شد، دست‌کم 50 تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

مظنون اصلی حادثه «برنتون تَرنت» 28 ساله اهل استرالیا معرفی شده است.

ترنت شنبه گذشته تفهیم اتهام و 5 آوریل (16 فروردین 1398) به عنوان تاریخ نخستین جلسه محاکمه وی تعیین شد.

نخست وزیر نیوزیلند پیشتر گفته بود که عامل تیراندازی، مجوز حمل سلاح داشته و در طول دو سال بتدریج اقدام به ذخیره‌سازی سلاح و مهمات کرده بود.

نظرات بینندگان