arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۸

آخرین وضعیت سیلاب خوزستان/تراز آب کارون در حال خروج از حد نرمال

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به احتمال آبگرفتگی جاده ساحلی و زیرگذرگاه‌های اهواز گفت: مسافران و شهروندان از اسکان در حاشیه رودخانه یا خروج غیرضروری از منزل تا دو روز آینده خودداری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به احتمال آبگرفتگی جاده ساحلی و زیرگذرگاه‌های اهواز گفت: مسافران و شهروندان از اسکان در حاشیه رودخانه یا خروج غیرضروری از منزل تا دو روز آینده خودداری کنند.

علیرضا عالیپور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ادامه بارندگی در دو روز آینده اظهار کرد: با توجه به افزایش میزان آب رودخانه و بالا آمدن سطح آب، بنرهای هشداردهنده در سطح شهر و در حریم رودخانه جهت پرهیز شهروندان و مهمانان نوروزی از نزدیک شدن به سواحل رودخانه نصب شده است.

وی تصریح کرد: در صورتی که مسافران نوروزی بنا دارند در اهواز اسکان شبانه داشته باشند می‌توانند در نمایشگاه بین‌المللی اهواز که مکان مسقف و ایمنی است اسکان یابند. همچنین اماکن آموزش و پرورش و پارک بانوان واقع در بلوار گلستان جهت اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده اند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به احتمال آبگرفتگی جاده ساحلی اهواز، گفت: تراز آب رودخانه در حال خارج شدن از حد نرمال و مورد انتظار است و احتمالاً آب زیرگذرهای اهواز را در بر می‌گیرد.

عالیپور در خصوص احتمال آبگرفتگی منطقه چنیبیه اهواز و استحکام‌بخشی سیل‌بندهای آن نیز، گفت: این منطقه بستر رودخانه است و سیل‌بندهای آن در اختیار وزارت نیرو و سازمان آب و برق قرار دارد و این موضوع از قبل به مسئولان مربوطه اعلام شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در این منطقه زمین‌های کشاورزی وجود دارد، این منطقه از محدوده قانونی شهرداری اهواز خارج است و سازمان آب و برق باید نسبت به ترمیم یا استحکام سیل‌بندهای منطقه چنیبیه اقدام کند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در پاسخ به اینکه آیا احتمال حادثه‌ای مشابه شیراز وجود دارد؟ گفت: بنا بر پیش‌بینی‌ها حادثه‌ای مشابه شیراز در اهواز رخ نمی‌دهد اما آنچه گفته می‌شود جهت هوشیاری مردم در خصوص نزدیک شدن به سواحل است.

وی افزود: طغیانی شبیه شیراز در اهواز نخواهیم داشت اما به دلیل اینکه برخی نقاط ساحلی حفاظ ساحلی ندارند باید مردم و مخصوصاً کودکان از نزدیک شدن به سواحل رودخانه خودداری کنند. همچنین ظرف دو تا سه روز آینده احتمال دارد با بالا آمدن دبی رودخانه، آب در زیرگذرگاه‌ها نشت کند که باید تا حد امکان خودروها از تردد غیرضروری در این نقاط خودداری کنند.

فرماندار ایذه خبر داد:

ایذه به حالت عادی برگشته است / بازگشت شهروندان به منازل

فرماندار ایذه با اشاره به آبگرفتگی معابر این شهرستان در شب گذشته، گفت: اکنون وضعیت در این شهرستان به حالت عادی برگشته است.

مصطفی سمالی در گفت‌وگو با ایسنا - منطقه خوزستان، اظهار کرد: روز گذشته به علت حجم بالای بارندگی و آبگرفتگی معابر، منازل چند محله تخلیه و فعالیت ادارات در روز جاری نیز تعطیل اعلام شد اما اکنون وضعیت در این شهرستان به حالت عادی برگشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در ایذه بارندگی کمی وجود دارد اما مشکل خاصی نداریم. همچنین ساکنان محله‌هایی که روز گذشته منازل خود را تخلیه کردند به منازل خود بازگشته‌اند.

فرماندار ایذه در خصوص آخرین وضعیت روستای میراحمد غریبی‌ها که در معرض خطر رانش کوه قرار دارد، گفت: روز گذشته ساکنان منازل این روستا نیز شب را در خانه‌هایشان نماندند اما امروز به منازل خود بازگشتند.

سمالی بیان کرد: همچنین تمامی راه‌های منتهی به شهرستان ایذه باز شده‌اند.

ادامه بارندگی در خوزستان تا فردا

مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه بارندگی‌ها تا اواسط وقت فردا خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت و گو با ایسنا - منطقه خوزستان، با اشاره به تدوام فعالیت سامانه بارشی اظهار کرد: از امروز تا اواسط وقت فردا بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید به همراه تندباد لحظه‌ای به ویژه طی امروز و احتمال تگرگ در خوزستان را خواهیم داشت.

وی افزود: در این مدت آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه را خواهیم داشت. همچنین بارش در ارتفاعات به صورت برف پیش‌بینی می‌شود و شمال خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: به علت وزش بادهای شدید در روز جاری برخاستن گرد و خاک و کاهش دید افقی در برخی مناطق برای ساعاتی مورد انتظار است.

سبزه‌زاری بیان کرد: بیشترین حجم بارش‌ها طی امروز در مناطق شمالی، شمال شرقی، شرقی و مرکزی خوزستان در حوضه‌های آبریز کرخه، دز، کارون و مارون است.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته آغاجاری با ۲۸.۴ و دهدز با ۱۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان بودند. تغییرات دمای اهواز در این مدت نیز بین ۲۰ تا ۲۴ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

 

نظرات بینندگان