arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۸

دور تازه فشار پنتاگون بر غول فناوری ایالات متحده آغاز شد / مدیرعامل گوگل با مقامات ارتش دیدار می کند

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل به زودی با مقامات ارتش ایالات متحده دیدار خواهد کرد. هدف از این دیدار بررسی همکاری های گوگل با چینی ها در حوزه هوش مصنوعی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل به زودی با مقامات ارتش ایالات متحده دیدار خواهد کرد. هدف از این دیدار بررسی همکاری های گوگل با چینی ها در حوزه هوش مصنوعی است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این جلسه پس از سخنرانی ژنرال دومفورد طی جلسه سنا در ماه مارس برگزار می شود، یعنی جایی که وی گفت هوش مصنوعی گوگل در چین به طور غیر مستقیم از ارتش چین سود می برد.

این در حالی است که گوگل بارها اعلام کرده است که با ارتش چین کار نمی کند و فعالیت های هوش مصنوعی خود در چین را روی آموزش، تحقیق در درک زبان طبیعی و الگوریتم های بازار و توسعه ابزارهای جهانی در دسترس متمرکز کرده است.

گوگل از سال گذشته تحت فشار قانونگذاران ایالات متحده قرار گرفته است تا حمایت خود را از ادارات دولتی داخلی نشان داده و به همکاری با چینی ها نپردازد.

بر همین اساس نیز ساندار پیجای طی هفته آتی با مقام های ارشد نظامی ارتش آمریکا در واشنگتن دیدار خواهد کرد تا درباره مشاغل تکنولوژیکی و تکنولوژی در چین مذاکره کند. جالب است بدانید مقامات پنتاگون در مشکل خود با گوگل تنها نیستند و رئیس جمهور ایالات متحده، ساندار پیچای نیز با گوگل مشکل دارد. مشکلاتی که از اتهام عدم نمایش اطلاعات جمهوریخواهان در گوگل تا جاسوسی برای چینی ها گسترده است.

گوگل در اواخر سال 2017 یک آزمایشگاه  هوش مصنوعی در پکن را راه اندازی کرد، این شرکت در وب سایت خود اظهار داشت که فعالیت های هوش مصنوعی در چین بر «آموزش، تحقیق در درک زبان طبیعی و الگوریتم های بازار و توسعه ابزارهای جهانی در دسترس» تمرکز دارد و هیچ خبری از مقاصد سیاسی و نظامی نیست.

ژنرال دانفورد در جریان سخنرانی خود در شورای آتلانتیک گفت: "حساسیت روی چینی ها در مورد من و گوگل نیست. این در مورد ما به عنوان کشور ایالات متحده و اثرات سرمایه گذاری های تجاری ما در چین است. سرمایه گذاری هایی که بر توانایی ایالات متحده برای حفظ یک مزیت رقابتی نظامی اثر گذار است. "

گوگل تنها شرکت تکنولوژیک نیست که با چین کار می کند. سال گذشته آمازون و مایکروسافت آزمایشگاه های هوش مصنوعی خود را در چین افتتاح کردند.

نظرات بینندگان