arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۸ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۸

ماجرای دستگیری زن اسرار آمیز چینی در املاک شخصی رئیس جمهور آمریکا چیست؟ / بدافزاری که خانواده دونالد ترامپ را هدف گرفته بود

یک زن با ملیت چینی متهم به ورود به املاک شخصی دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور آمریکا شده است. اما اتهام این زن وقتی اسرار آمیز می شود که بدانیم وی بدافزاری بسیار مخرب با خود به همراه داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک زن با ملیت چینی متهم به ورود به املاک شخصی دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور آمریکا شده است. اما اتهام این زن وقتی اسرار آمیز می شود که بدانیم وی بدافزاری بسیار مخرب با خود به همراه داشته است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این زن چینی  نوعی "نرم افزار مخرب" را حمل می کرد که به ادعای برخی به شکل انحصاری طراحی شده بود تا خانواده رئیس جمهور ایالات متحده را هدف بگیرد.

یکی از نکات بسیار مهم در در مورد این ماجرا را می توان این موضوع دانست که این زن چینی موفق شده از چند لایه از محافظان املاک رئیس جمهور آمریکا عبور کند. این زن که "یوجینگ ژانگ" نام داشت، مدعی شده بود که با هدف شرکت در "رویداد دوستی سازمان ملل" بین چین و ایالات متحده شرکت کرده است. اما چنین هدفی اساسا وجود نداشت.

این زن چینی هنگام ورود به املاک دونالد تامپ؛ مارالاوگو، در فلوریدا، یک درایو حاوی "نرم افزار مخرب" را در اختیار داشت. او در اظهارات اولیه خود مدعی شده که قصد داشته این فایل ها را به فردی چینی تبار در این رویداد برساند و اساسا از محتوای این فایل ها اطلاعاتی نداشته است.

ژانگ، 32 ساله، در حدود ساعت 12:15 ظهر، در ملک لوکس ترامپ حاضر شد، آن هم در شرایطی که ترامپ مشغول بازی گلف بود. ژانگ حداقل از پنج محافظ سرویس مخفی عبور کرده و به منطقه پذیرش اصلی نارالاوگو رسیده است و لحظاتی پیش از خرابکاری شناسایی و دستگیر شده است.

پیش بینی می شود ژانگ قصد داشته به حلقه امن محافظان خانواده ترامپ وارد شده و از طریق ویروس همراه خود اقداماتی برای جاسوسی از تلفن همراه و تجهیزات هوشمند کل خانواده او اجرا کند. ژانگ هنگام دستگیری چهار تلفن همراه، یک لپ تاپ، هارد دیسک و یک درایو شارژر را حمل می کرد.

هنوز مشخص نیست ژانگ توسط چه شخصی وارد این محوطه امنیتی شده یا اساسا ماموریت وی از سوی چه فرد یا افرادی مدیریت شده است. ژانگ، که در انتظار دادگاه است، احتمالا با توجه به به اظهارات دروغین حداقل تا 5 سال زندانی می شود و در صورت محکومیت نیز تا 250 هزار دلار جریمه خواهد شد.

جالب است که ژانگ دو کارت شناسایی از دو کشور در اختیار داشته و مدارک چینی او واقعی به نظر می رسیده و در نتیجه به راحتی تایید هویت شده چرا که هم نام یکی از اعضای اصلی مارالاوگو بوده است. همه این اتفاقات در شرایطی رخ می دهد که سروس های ورودی مارالاوگو به شدت قوی هستند و حتی دارای سیستم انجام غربالگری در ایست بازرسی سرویس مخفی خود نیز هستند. درواقع کارکنان انسانی سریع تر از سیستم های امنیتی هوشمند این زن جاسوس را شناسایی کرده اند.

 

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان