arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۸

دستیار صوتی گوگل میزبان صدای خواننده مشهور شد!

شرکت گوگل از مدتی پیش تصمیم گرفته برای ایجاد تنوع  در دستیار صوتی خود از صدای خواننده های مشهور استفاده کند و "جان لجند نخستین فردی است که وارد این سیستم جدید شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت گوگل از مدتی پیش تصمیم گرفته برای ایجاد تنوع  در دستیار صوتی خود از صدای خواننده های مشهور استفاده کند و "جان لجند" نخستین فردی است که وارد این سیستم جدید شده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بسیاری از مخاطبان دستیارهای صوتی معتقدند صداهای استفاده شده در دستیارهای صوتی می توانند تغییر کنند و از حالت یکنواختی خارج شوند، اکنون دستیار صوتی گوگل این روند تغییرات را آغاز کرده است.

یکی از مشهور ترین ترانه سرا و خوانندگان جهان یعنی جان لجند تصمیم به همکاری با گوگل گرفته است.  وی از سال ۲۰۰۴ میلادی تاکنون مشغول فعالیت است. جان لجند 9 جایزه مراسم گرمی و یک جایزه گلدن گلاب را در کارنامه کاری خود ثبت کرده و ار بهترین آثار او می‌توان "All of Me" را نام برد. وی در فیلم‌های مردان سول و لالا لند نیز بازی کرده است.

تقریبا یک سال پیش، گوگل یک دسته از گزینه های صوتی جدید را برای دستیارهای دیجیتال شرکت خود معرفی کرد و به نظر می رسد اکنون زمان آن رسیده که از صدای جان لجند به عنوان صدای قالب هوش مصنوعی خود استفاده کند. بر این اساس صدای جان لجند در هر دستگاهی که با دستیار گوگل منطبق باشد کار می کند.

این ویژگی جدید در انواع  دستیارهای هوشمند در ایالات متحده و در زبان انگلیسی در دسترس خواهد بود.البته این ویژگی به زودی وارد دیگر سیستم ها هم خواهد شد. شما می توانید این ویژگی را به سرعت با مراجعه به بخش تنظیمات برنامه دستیار گوگل یا با گفتن این جمله به دستگه خود فعال کنید؛ «مانند لجند حرف بزن ».

توجه داشته باشید که دستیار صوتی گوگل به شکل پیشفرض به بسیاری از پرسشهای شما پاسخ خواهد داد.این به این معناست که صدای جان لجند تنها به سوالات مرتبط خاصی مانند "موسیقی مورد علاقه شما چیست؟" و همچنین برخی از موارد عمومی تر مثل "آب و هوا چگونه است؟" را پاسخ می دهد. البته ظاهرا، صدای جان لجند فقط برای مدت محدودی در دسترس خواهد بود.

 

نظرات بینندگان