arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰

رهبر معظم انقلاب: فتنه 88، صرفا منحصر به حضور عده ای در خيابان نبود، بلکه ناشي از يک بيماري بود که با اقدامات سياسي و امنيتي قابل دفع نبود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


مقام معظم رهبری تصریح کردند: حضور مردم و ایمان دینی دو عنصر برجسته حماسه نهم دی 88 بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (دوشنبه) در ديدار اعضاي ستاد بزرگداشت حماسه نهم دي، اراده خداوند متعال و ايمان به توفيق الهي را عامل اصلي هدايت قلب‌ها و دل‌هاي ملت ايران براي حضور در عرصه‌هاي مختلف برشمردند و خاطرنشان کردند: حضور عظيم و خروشان مردمي در 9 دي 88 ، تجلّي بارزي از هويت و ماهيت انقلاب يعني روح ديانت حاکم بر دل‌هاي مردم بود.
 
حضرت آيت الله خامنه‌اي در تبيين حقيقت حماسه نهم دي به دو عنصر "حضور گسترده مردمي" و " ايمان ديني مردم " اشاره کردند و خاطر نشان کردند: نهم دي 88، حادثه کوچکي نيست، بلکه آن حرکت عظيم و ماندگار مردمي، شبيه حرکت بزرگ ملت در روزهاي اول انقلاب است و بايد تلاش شود در سالگرد اين حماسه، حرف اصلي ملت ايران، يعني حرکت در سايه دين و تحقق وعده‌هاي الهي تبيين شود.
 
حضرت آيت الله خامنه‌اي در تشريح اولين عنصر يعني اهميت حضور گسترده مردم در صحنه هاي مختلف، افزودند: هنر اصلي امام خميني(ره)، وارد کردن مردم به صحنه بود و در هرجايي که مردم با شجاعت، بصيرت و عمل متناسب با ايمان خود، وارد ميدان شدند، تمام مشکلات، و بزرگترين موانع در مقابل اراده مردم از بين مي رود.
 
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: در هر نقطه‌يي از جهان چنانچه مردم با هدف و شعار مشخص و ايمان و عمل متناسب، به عرصه بيايند، هيچ عاملي قادر به مقاومت نيست و اين يک نسخه کلي براي تمام ملت‌هاست، که امام خميني (ره) به آن عمل کرد و ملت ايران هم با اعتماد به امام راحل عظيم الشان، آن را بصورت عملي اثبات کرد.
 
رهبر انقلاب اسلامي همچنين در تبيين ايمان ديني مردم، به عنوان دومين عنصر اهميت حادثه ماندگار نهم دي، افزودند: آن معجزه گري که همه مردم را بسيج کرده، به صحنه مي آورد و با وجود همه سختي ها آنان را در صحنه نگه مي دارد، ايمان قلبي و ديني است، چرا که بر اساس ايمان ديني، شما در هر شرايطي پيروز خواهيد بود و شکست معنايي ندارد.
 
رهبر انقلاب اسلامي، حماسه نهم دي را از اين منظر کاملاً شبيه صدر اسلام و همچنين روزهاي پيروزي انقلاب دانستند و خاطرنشان کردند: در اين روز، مردم براساس وظيفه ديني خود به ميدان آمدند تا نشان دهند بر خلاف تبليغات فتنه گران، مردم ايران ضمن پايبندي به نظام جمهوري اسلامي از عزم و اراده ديني استوار برخوردارند.
 
حضرت آيت الله خامنه‌اي با يادآوري وقايع تلخ فتنه 88 افزودند: اين فتنه، صرفا منحصر به حضور عده اي افراد در خيابان‌ها نبود، بلکه ناشي از يک بيماري بود که با اقدامات سياسي و امنيتي قابل دفع شدن نبود، و به يک حضور عظيم مردمي نياز داشت، که چنين هم شد.
 
رهبر انقلاب اسلامي به نقش عاشوراي حسيني و محرم، در تحقق حماسه نهم دي هم اشاره کردند و افزودند: همانگونه که در ابتداي انقلاب، محرم به کمک اين مردم آمد و امام خميني (ره) فرمود؛ خون بر شمشير پيروز است، در قضاياي 9 دي هم، عاشورا به کمک ملت آمد و حماسه بزرگ و ماندگاري را خلق کرد.
 
ايشان بر ضرورت پاسداشت اين حماسه بزرگ تأکيد کردند و دو توصيه نيز به دست اندرکاران ستاد بزرگداشت نهم دي داشتند: اولاً در بزرگداشت نهم دي جنبه هاي شعاري غلبه پيدا نکند و ثانياً به عمق شعارها که حرف اصلي ملت ايران بود، توجه شود.
 
در ابتداي اين ديدار آيت الله جنتي رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با اشاره به عملکرد 32 ساله اين شورا در هماهنگي مراسم‌هاي بزرگ و گسترده مردمي گفت: حماسه مردم در 9 دي 88 بسيار فراتر از پيش بيني ها بود و ضد انقلاب را به کلي مأيوس کرد.
نظرات بینندگان