arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸

لاوروف: وضعیت فعلی ادلب تداوم نمی یابد

وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر حق دولت سوریه برای مبارزه با تروریست ها در ادلب و تامین امنیت این منطقه خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی در ادلب سوریه (کانون فعلی تروریست ها و مخالفان دولت قانونی سوریه)طولانی نخواهد بود
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لاوروف: وضعیت فعلی ادلب تداوم نمی یابدسرگئی لاوروف روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با عبدالکلام عبدالمومن وزیر امور خارجه بنگلادش افزود: دولت سوریه حق دارد از اتباع خود در سراسر قلمرو این کشور از جمله ادلب دفاع کند. 
به گفته وی، باقی مانده اعضای گروه تروریستی داعش و جبهه النصره اقدامات تحریک آمیز برپا می کنند و نمی خواهند از توافق آتش بس پیروی کنند. 
وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه برای اجرای توافق ها میان روسیه و ترکیه درباره جبهه النصره در منطقه امن ادلب تلاش می کنیم، اظهار داشت: همان طور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته است روسیه نمی تواند با وضعیت کنونی کنار بیاید که تروریست ها در آن منطقه آزادانه حضور داشته باشند.
لاوروف خاطرنشان کرد: همه چیز حدی دارد وضعیت در ادلب و سایر بخش هایی که تروریست ها هنوز فعال هستند نمی تواند تا بی نهایت ادامه داشته باشد. 
وی افزود: بر این باوریم که دولت سوریه حق دارد امنیت اتباع خود را در سراسر قلمرو این کشور تامین کند. 
روسای جمهوری روسیه و ترکیه در ماه سپتامبر سال گذشته یادداشت تفاهمی را درباره اوضاع منطقه ادلب سوریه برای ایجاد محدوده ای حائل در این منطقه امضا کردند. 

**آزادسازی تروریست ها توسط آمریکا جنایت است
وزیر خارجه روسیه در ادامه سخنان خود گفت: آزادسازی تروریست های خارجی به اسارت گرفته شده در عراق و سوریه از سوی آمریکا، جنایتی هولناک است. 
وی با انتقاد از رفتار مقام های برخی کشورهای اروپایی گفت: شاهد معیارهای دوگانه هستیم که شرکای غربی دروهله اول اروپایی نمی خواهند تروریست های اسیر گرفته شده (از اتباع این کشورها) توسط نیروهای آمریکایی و کردها را به کشور خود منتقل کنند.
لاوروف با بیان اینکه بحث ها در این باره جریان دارد، اظهار کرد: طرف آمریکایی تهدید به آزادسازی این تروریست ها می کند در حالی که چنین اقدامی جنایت به حساب می آید در طرف دیگر مقام های اروپایی هم از استرداد تروریست ها که اتباع این کشورها محسوب می شوند، خودداری می کنند. 
لاوروف افزود: ما بخاطر داریم که افراد را بطور غیرقانونی به گوانتانامو منتقل و بدون ارائه اتهام زندانی کردند و چگونه زندانهای سیار سیا در مناطق مختلف قرار گرفت و چگونه در کشورهای عضو ناتو زندان های غیرقانونی سیا دایر شد. 
وی ادامه داد: همینک عکس آن روند جریان دارد و بجای فشار بیش از حد سخت که قانونی نیست می خواهند تروریست ها را آزاد کنند.
لاوروف گفت: اگر ما در مبارزه با تروریست ها بر اساس اصل «امروز اینگونه به فکر من رسید» یا «امروز این به نفع من است» و «آنچه که افراد آزاد شده می کنند به من مربوط نمی شود» عمل کنیم، دچار کوته بینی شده ایم.
وی افزود: امیدوارم که شرکای غربی به مسیر مبارزه بی امان با تروریست ها بازگردند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان