arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۷۱۳
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۰۸ دی ۱۳۹۰
علی مطهری:

اگر بخواهیم گزارش اصل 90 در مورد انتخابات 88 را بپذیریم، پس باید گزارش "احمد شهيد" در باره حقوق بشر ايران را هم بپذيريم

وی گفت: به نظر من اين گونه گزارش‌ها از اتقان لازم برخوردار نيست و اگر بخواهيم اين گونه گزارش‌ها را بپذيريم بايد گزارش احمد شهيد در باره حقوق بشر در مورد ايران را بپذيريم، در حالي كه ما به آن گزاش انتقاد داريم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


علي مطهري با حضور در وزارت كشور براي ثبت نام نمايندگي مجلس نهم شوراي اسلامي گفت: من مستقل كانديدا مي‌شوم اما در بين ليست‌هاي موجود ليست 8+7 را ترجيح مي‌دهم.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، علي مطهري صبح روز پنج‌شنبه با حضور در محل وزارت كشور براي ثبت نام، در جمع خبرنگاران افزود: من از تهران كانديدا خواهم شد و با ليست خاصي صحبت نكردم. به طور مستقل كانديدا مي‌شوم و هركس مايل باشد مي‌تواند اسم من را در ليست خود قرار دهد اما به هر ترتيب در بين ليست‌هاي موجود فهرست 8+7 را ترجيح مي‌دهم.

خبرنگاري در خصوص گزارش قرائت شده در مجلس در خصوص مسائل بعد از انتخابات از مطهري پرسيد كه وي پاسخ داد: به نظر من اين گونه گزارش‌ها از اتقان لازم برخوردار نيست و اگر بخواهيم اين گونه گزارش‌ها را بپذيريم بايد گزارش احمد شهيد در باره حقوق بشر در مورد ايران را بپذيريم، در حالي كه ما به آن گزاش انتقاد داريم.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، وي ضمن اينكه اين گزارش را يك طرفه و متعصبانه خواند، خاطر نشان كرد: اين گزارش بيش از آنكه كميسيون اصل 90 باشد گزارش شخص آقاي فدايي بود و من با اين طور كارها مخالفم. همچنين با عملكرد هيات رييسه هم مخالفم و اين سوال را دارم كه چرا اجازه قرائت اين گزارش را داد.

اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در ادامه در خصوص عملكرد مجلس هشتم نيز اظهار كرد: مجلس هشتم از نظر قانون گذاري متوسط و از نظر نظارت ضعيف بود.

خبرنگاري از مطهري پرسيد با توجه به عملكردتان در مجلس هشتم چه نمره‌اي به خود مي‌دهيد كه وي پاسخ داد: اگر بحث سوال از رييس جمهور انجام شود كه نشانه‌هاي آن وجود دارد به خودم نمره 15 مي‌دهم.

وي در ادامه اظهار كرد: در مجلس هشتم طرح‌هايي وجود داشت كه به دلايلي انجام نشد مثلا ما طرح تاسيس سازمان امر به معروف و نهي از منكر را شروع كرديم همچنين طرح اصلاح تعطيلات رسمي كشور نيز به سرانجام نرسيد. در بعد نظارتي هم نتوانستيم در مجموع دولت را در بين قانون قرار دهيم و مجلس به معناي واقعي ناظر بر دولت نبود.

وي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه تا چه ميزان مجلس در مقابل دولت شجاعانه عمل كرد، گفت: اين موضوع داراي فراز و نشيب بوده است در برخي موارد مجلس خوب عمل كرده ولي در برخي جاها عقب نشيني كرده است. مثلا در استيضاح آقاي كردان و وزير اقتصاد خوب وارد شد اما در نهايت خوب عمل نكرد و به هرحال در مجموع عملكرد مجلس هشتم متوسط بوده است.

در ادامه خبرنگاري در خصوص بحث اشتغال پايدار و پيگيري آن از مطهري سوال كرد كه وي پاسخ داد اشتغال پايدار احتياج به طرح‌هاي بنيادين اقتصادي دارد. هر مقدار كه بتوانيم توليد كشور را بالا ببريم نرخ رشد اقتصادي كشور بالا مي‌رود و ايجاد اشتغال مي‌شود و ما بايد اصلا به دنبال كارهاي اساسي باشيم. نبايد اينطور باشد كه اقدام به كارهاي زودبازده كنيم كه فقط در دوران خودمان افتتاح مي‌شود. هم‌چنين مساله ديگر استاندارد بودن طرح‌هاست. طرح هايي كه هم اكنون اجرا مي‌شود استاندارد نيست و بعدا بودجه‌هاي بيشتري هزينه مي‌شود تا اشكالات رفع شود. اگر اين دو عامل را در نظر بگيريم و مسائل سياسي را از اين موارد خارج كنيم در اين بحث موفق خواهيم بود.

مطهري در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد شما كه در مجلس هشتم تصميم به استعفا گرفتيد چرا مي‌خواهيد دوباره كانديدا شويد؟ اظهار كرد: استعفاي من در حقيقت اهرم فشاري بود تا طي آن سوال از رييس جمهور به جريان بيفتد. اين مساله اختياري است كه آيين نامه داخلي مجلس به نماينده مي‌دهد. ما هم از اين اختيار استفاده كرديم و ديديم كه موثر بود.

وي در ادامه در خصوص اولويت‌هاي مجلس نهم نيز اظهار كرد: مهمترين مشكل ما قانون گريزي است و ما با دولتي مواجه هستيم كه براي قانون اهميت زيادي قائل نيست و آنچه خود تشخيص بدهد را انجام مي‌دهد. مجلس بايد دولت را در ذيل قانون قرار دهد و بتواند اعتدال و عقل گرايي را در كشور رواج دهد و يك فضاي سياسي معقول و معتدل را در كشور ايجاد كند و هم چنين ايجاد وحدت ملي در كشور را مورد توجه قرار دهد. در اين صورت بسياري از تحليل‌هاي اقتصادي و تهديدات نظامي از كشور ما دفع خواهد شد ولي ما اگر بخواهيم اين روش‌هاي فعلي را ادامه دهيم و افراد و گروه‌ها را از قطار انقلاب پياده كنيم و بگوييم ما انقلابي واقعي هستيم و بقيه منحرف هستند به بن بست مي‌رسيم.

مطهري در ادامه اظهار كرد: با اين وجود از مردم درخواست مي‌كنم كه در انتخابات به طور فعال شركت كنند چرا كه اگر مشاركت پايين باشد گروه‌هاي تندرو پيروز خواهند شد اما اگر مشاركت بالا باشد گروه‌هاي عقل گرا و قانونمدار راي بهتري مي‌آورند و ما مجلس قوي تري خواهيم داشت.

وي در ادامه در خصوص رويكرد اصلاح طلبان نسبت به انتخابات مجلس نهم اظهار كرد: بهتر بود اصلاح طلبان به طور فعال حتي با تابلوي خودشان شركت مي‌كردند به اين خاطر كه مشاركت مردم را بالا ببرند.

وي با تاكيد بر اينكه اصلاح طلبان نبايد مطالبات خود از انتخابات گذشته را با انتخابات آينده پيوند بزنند، افزود: اصلاح طلبان اگر مطالبه‌اي دارند و معتقدند به آنها ظلمي شده بايد اين موضوع را از راه خودش دنبال كنند. انتخابات مجلس را هم به طور جداگانه پيگيري كنند. آنها حتي مي‌توانند مطالبات خود را از مجلس نهم پيگيري كنند. با اين وضعيتي كه آنها انتخابات را نه تحريم كردند و نه اينكه مشاركت فعالي دارند موافق نيستم. من مايل بودم كه آنها با تابلوي خودشان در انتخابات شركت فعال داشته باشند چرا كه از اين راه بيشتر مي‌توانند به اهداف خود برسند.

خبرنگاري پرسيد آيا شما مطالبات اصلاح طلبان را به حق مي‌دانيد كه وي در پاسخ به اين سوال گفت: برخي از اين مطالبات به حق است چرا كه گاهي برخوردهاي تندي با آنها شده بنابراين بايد پيگيري شود.

خبرنگاري از مطهري پرسيد به نظر شما اصول خدمت رساني به مردم چيست؟ كه وي پاسخ داد: به نظر من دفاع از آرمانهاي انقلاب اسلامي بايد مورد توجه قرار بگيرد. ما در ابتداي انقلاب آرمانهايي را مثل عدالت، آزادي بيان و استقلال فرهنگي و اخلاق و معنويت داشتيم و بايد از اينها د فاع كنيم و اصلا وظيفه يك نماينده است كه مراقب اين موضوعات باشد.

وي در ادامه بار ديگر در مورد عملكرد مجلس هشتم گفت: كارهايي انجام شده و طي آن دولت را كنترل كرديم با اقداماتي كه انجام شد همچنين با تحقيق و تفحص‌ها و گزارش‌ها از كميسيون‌هاي مختلف توانستيم دولت را تا حدودي كنترل كنيم. اما به شكل ايده آل نبوده است.

وي همچنين اظهار كرد: مجلس هشتم تركيب بدي نداشت و اگر مجلس نهم هيات رئيسه قوي تري داشته باشد مي‌تواند كنترل بيشتري بر دولت داشته باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
0
4
تیتر خبر فوق العادست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
23
73
درود بر شیر پاکی که خوردی ؛ الحق که فرزند همان مردی هستی که آزادی و آزادگی و مردانگی را فریاد میکرد !
حقگو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
20
73
درود بر شما شیر پاک خورده هم شجاعی وهم صادق سلامت باشی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
6
24
بزرگ مردی مثل تو باعث میشه که مردم به یاد استاد مطهری باشند و آرزوی شادی روحش را کنند.
...
خودموني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
5
25
احسنت
صاف وصادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
0
5
درودبر روان پاک پدر اندیشمندشهیدت ورحمت به شیر و ذاتت که الحق نشان دادی میراث از پدر داری وقلم به مزد ابن الوقت نان به نرخ روز خور نیستی وآخرتت را به دنیای دنی نمیفروشی شادی روح استاد مطهری صلوات.
همسفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
0
4
دوست داشتم روز رای گیری تهران باشم و به مردی به تمام معنی ایده آل ،آقای مطهری رای بدهم انشا... .اگر یک سوم نمایندگان مثل شما فکر میکردند همه کارها درست میشد .موفق باشید ا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
2
0
استفاده از حق قانوني استعفا‏، فرصتي به دشمنان انقلاب براي به حاشيه بردن ايران و ... ايجاد كرد!!! آيا اين كار بجاست؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
0
3
بازم گلی به جمال آقای مطهری
هادي
|
UNITED STATES
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
0
3
به خدا اگر در مجلس تعداديهمانند اين مرد شريف باشند كشور آباد مي شه چون خدا را درنظر مي گيرد و اهل چابلوسي و دغل بازي نيست
هادي
|
UNITED STATES
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
0
1
به خدا اگر در مجلس تعداديهمانند اين مرد شريف باشند كشور آباد مي شه چون خدا را درنظر مي گيرد و اهل چابلوسي و دغل بازي نيست
زنگنه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
1
7
درود بیکران به روان پاک شهید مطهریو شهید بهشتی و سلامی دوباره به خانواده مکرمشان.
تقی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
2
0
خبر مربوط به گزارش 34صفحه ای منتشر شده توسط مجلس کجا درج کردید؟اسم محمد خاتمی محبوب شما هم جزءفتنه گران بود؟
کسری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
0
3
درود بر شجاعت و صداقت تو و تمام ازادگان جهان
محسنی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
0
0
الحق که صداقت، پاکی، بی غرضی واستقلا ل فکری وشعور در این مواضع آشکار است
سعیدازکرج
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
0
0
ایشان اگرصادق بود،چرابه دنبال استعفاء درمجلس 8 بود؟مگرمجلس9فرقی خواهد داشت!درمجلس8وی باحمایت همین جریان که الان اومخالفش هست نماینده شده وبه نظرشجاعت ایشان بیشتربه لج بازی شباهت داردتاانتقادسازنده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
0
0
روح پدرت شاد واقعا كه فرزند پدري فهيم وآزاده هستي راي مردم گوارايت باد
نظرات بینندگان