arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۰

آغاز مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ایالت آیووا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخستین مرحله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با رقابت نامزدهای جمهوریخواه برای تعیین رقیب اصلی اوباما از فردا در آیووا آغاز می شود.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری 2012 آمریکا فردا سه شنبه سوم ژانویه در ایالت آیووا به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. این انتخابات نخستین مرحله از رقابتهایی است که در نهایت به تعیین نامزد اصلی جمهوریخواهان برای رودررویی با "باراک اوباما" منجر می شود.

این در حالی است که انتخابات این دوره ریاست جمهوری برای بسیاری از آمریکایی ها دردناک است؛ آنها باید بین اوبامایی که امیدهایشان برای تغییر را به ناامیدی بدل کرده و یکی از نامزدهای افراطی جمهوریخواه که آینده خوبی را برای این کشور نوید نمی دهند، رئیس جمهوری آینده خود را انتخاب کنند.
 
با این حال به اذعان کارشناسان انتخابات ریاست جمهوری سال جدید میلادی در آمریکا بسیار تعیین کننده خواهد بود، چرا که روی کار ماندن اوباما و یا سقوط وی در این انتخابات حاوی معانی مختلفی برای نظام سرمایه داری است.
 
هر چند ایالت نه چندان بزرگ آیووا با جمیعت سه میلیون نفری اش، نقش مهمی در بازیهای سیاسی آمریکا نداشته، اما انتخابات فردا محک خوبی برای نامزدهای جمهوریخواهی است که طی ماههای گذشته با سخنرانی ها و مناظره های گوناگون سیاستهایشان را تبلیغ کرده اند.
 
جدیدترین نظرسنجی ها نشان می دهد "میت رامنی" فرماندار سابق ایالت ماساچوست آمریکا در رقابتهای انتخاباتی این کشور از دیگر نامزدهای جمهوریخواه پیشی گرفته و با کسب 23 درصد آرا در ایالت آیووا همچنان بیشترین بخت را در این انتخابات دارد. این در حالی است که جدی ترین رقیب وی، "ران پل" تنها توانسته 21 درصد آرا را از آن خود کند و "ریک پری" فرماندار ایالت تگزاس با 14 درصد در انتهای فهرست پنج نامزد جمهوریخواهان است.
نظرات بینندگان