arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۲۹۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۱۴ دی ۱۳۹۰

اگر عمر دراز می خواهید، بخوانید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

داشتن عمری طولانی همراه با سلامتی، آرزوی دیرینه همه انسانها بوده و هست. اگر بخواهیم از رخدادهای ناخواسته و بیماریها پیشگیری کنیم، این امر صد درصد تحقق پیدا نمی کند؛ اما فهرستی از بایدها و نبایدها وجود دارد که با انجام آنها می توانیم به افزایش طول عمر و افزایش سلامتی و شادابی بدن کمک کنیم.

1- تا می توانید غذاهای خام مصرف کنید. انواع میوه و سبزی برای تغذیه مناسب است. توجه داشته باشید بیشتر سبزیها و میوه ها در اثر حرارت (برای تولید کمپوت و مربا) خاصیت خود را در اثر دمای بالا از دست می دهند و نیمی از ویتامینها و مواد معدنی مؤثر آنها از بین می رود. در حقیقت، با این کار فقط طعم بهتری به میوه ها و سبزیها می دهیم و از ارزش غذایی آنها می کاهیم.
2- غذا را خوب بجوید. با آرامش غذا بخورید. وقتی عصبانی هستید غذا نخورید، زیرا سبب افزایش حجم غذای مصرفی می شود و پدیده چاقی و عوارض دیگری مانند سوءهاضمه و آسیبهای گوارشی را به همراه دارد.
3- هیچ گاه غذای داغ را مستقیم در فضای سرد یخچال قرار ندهید. این سرد شدن و تغییر دمای ناگهانی موجب تغییر در بافت ماده غذایی و تجمع مواد بیماریزا و تخریب مواد تشکیل دهنده غذا می شود و فساد ماده غذایی را هم به دنبال دارد.
4- همواره راست بنشینید. بدنتان را در حالت راه رفتن و نشستن راست نگه دارید. خواب کافی داشته باشید. حرارت اتاق را مطلوب نگاه دارید و فعالیتهای جسمی داشته باشید. در هنگام ورزش، پنجره ها را باز کنید. هیچ گاه خود را در اثر تمرینهای ورزشی خسته نکنید. آسوده نفس بکشید. از ورزشهایی که برای تمرکز و تمدد اعصاب هستند، بهره بگیرید.
5- از نور خورشید استفاده کنید. (20 دقیقه در روز کافی است) از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. روزانه 8 لیوان آب بنوشید. لباس مناسب بپوشید، لباسهایی که از نخ بافته شده اند، نه نایلونی. لباسهای نایلونی مانع تنفس بدن می شوند. لباسهای تنگ و بسیار گشاد نپوشید. لباسی مناسب و با الیاف طبیعی برای خود انتخاب کنید. از مکملهای ویتامینه هر روزه استفاده کنید.
6- سیگار نکشید. قلیان استفاده نکنید. نوشیدنیهای الکلی و نوشیدنیهای گازدار موجب کاهش عمر و آسیب های جدی به سلامتی اندامهای بدن می شوند. در محیطی که سیگار کشیده می شود، قرار نگیرید. همیشه به یاد داشته باشید. سیگار بیشتر از اینکه برای فرد مصرف کننده زیان داشته باشد، برای اطرافیان مضر است.
7- روزی 2 یا 3 بار مسواک بزنید. اثبات شده مسواک زدن موجب افزایش سلامتی و در نتیجه افزایش طول عمر می شود. خراب شدن دندانها نه تنها به کاهش اعتماد به نفس در فرد می انجامد، بلکه سبب ورود عفونت و میکروبها از دهان به دستگاه گوارش و ایجاد بیماریهای عفونی و گوارشی می شود.
8- خودسرانه و بدون تجویز پزشک، دارو مصرف نکنید، حتی آسپرین و قرصهای مسکن ساده. تأثیر منفی قرصهایی مانند آسپرین و مسکن ها بر سیستم گوارشی بدن به اثبات رسیده است. حتی داروهای گیاهی را نیز بدون اطلاع کافی استفاده نکنید، زیرا گیاهان نیز می توانند بیماریزا باشند.
9- دعا و نیایش کنید. شکرگزار نعمات خداوند باشید. تحقیقات نشان داده دعا و راز و نیاز سبب افزایش امید به زندگی، افزایش تحمل فرد نسبت به مصایب و مشکلات و پیدایش خوش بینی و شادابی در فرد می شود. هر شب پیش از خوابیدن، نعمتهای خداوند را شکر کنید.
10- تلاش کنید، تا می توانید هفته ای 3 روز، طلوع آفتاب را نظاره گر باشید. همراه شدن با طلوع خورشید، مانند این است که زندگی جدیدی را شروع کرده اید. دیروز را دور بریزید. با طلوع خورشید شروع کنید و در آخر روز به فردا بیندیشید و روزی بهتر و امروز را به خاطرات بسپارید.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
1
14
من یه پزشک نیستم،میگم که مطالب بالا همه درست ولی برای داشتن عمر طولانی مهمتر از همه ی موارد ذکر شده اینه که تو زندگی به خودتون سخت نگیرین و استرس و فشار بخودتون وارد نکنید سعی کنید که فکرتون آزاد باشه و با افرادی که دوستشون دارین نشست و برخاست کنید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
3
17
درازی عمر یا طول عمر در جهان سوم خیلی مهم نیست.مهم عرض عمر است یعنی کیفیت.میخواهم چکار 10 سال در بورکینافاسو یا اریتره وافریقای جنگ زده یا اتیوپی یا افغانستان یا عراق یا پاکستان ویا همسایه اینه سه کشور آسیایی زندگی کنم یا جنگ وترور وبمبگذری مشاهده کنم یا فقر و فساد و فحشاو اعتیاد دزدی و دروغ و نیرنگ و دین فروش و .... ببینم در این شرایط همه آرزوی مرگ کم خرج وبا آبرو دارن.
hossein
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
3
3
باسلام/ احتراماً تمام موارد ارائه شده در صورت رعايت به سلامتي انسان بسيارمفيد مي باشد ولي بنده توان رعايت بند7-8 عاجز هستم
علوي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
3
1
در مرحله اول توكل به خداي سبحان و هميشه به ياد او بودن و خدا را ناظر بر اعمال خود دانستن باعث ارامش زندگي انسان و طول عمر او بوده و سپس زندگي در جامعه اي متعادل بدور از افراط و تفريط با دارابودن سطح نسبي رفاه براي همه اقشار جامعه زمينه ساز زندگي مناسب و ارام خواهد بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
0
0
خدا وكيلي بيزارم از زندگي كردن با اين تورم وبدبختي. يك كارمند دانشگاه آزاد
نظرات بینندگان