arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۴۴۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۵ - ۱۶ دی ۱۳۹۰

اعتراض مهرجویی،رضا کیانیان، داوود رشیدی و خمسه به انحلال خانه سینما

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تعدادی از سینماگران مطرح ایرانی در اظهار نظرهایی که درشرق منتشر شده به انتقاد از انحلال خانه سینما پرداختند .

به گزارش انتخاب به نقل از پارس توریسم ،اظهار نظر این هنرمندان به شرح زیراست :

داوود رشيدي كارگردان و بازيگر
از ابتداي تاسيس «خانه‌سينما» عضو اين نهاد بوده‌ام و از اتفاقاتي كه افتاده ناراحتم. اميدوارم اين اتفاق به پاياني شوم منتهي نشود و بين معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و «خانه‌سينما» تعامل ايجاد شود. «خانه‌سينما» يكي از تشكل‌هاي نمونه مردمي بوده و هست كه اعضاي آن، اين نهاد را اداره مي‌كردند؛ چنين اجتماعي دلپذير بوده و هست. اين نهاد هرگز منشاء درگيري با هيچ نهاد ديگري نبوده و دغدغه‌اش سينماي اين مملكت است. ديروز جلساتي در «خانه‌سينما» برگزار شد. ما از اين نهاد حمايت خواهيم كرد. اميدوارم معاونت سينمايي كمك كند تا ماجرا ختم به خير شود، چراكه دغدغه هر دو نهاد يكي دولتي و يكي مردمي سينماي ايران است كه از نمايندگان آبروي ايران در جهان بوده است.

داريوش مهرجويي كارگردان
«خانه‌سينما» يك نهاد سمبليك بود اما انحلال آن اتفاق خوبي نيست.

رضا كيانيان بازيگر
از طريق رسانه‌ها پيگير ماجراي «خانه‌سينما» هستم. تعجب مي‌كنم از اينكه وقتي سينماگران خانه‌اي دارند و اعضاي «خانه‌سينما» حق و حقوقي با عضويت در آن دارند، وزارت فرهنگ و ارشاد چه مشكلي با «خانه‌سينما» دارد؟ وجود «خانه‌سينما» به نفع وزارت فرهنگ و ارشاد است. وزير فرهنگ و ارشاد زماني وزير است كه هنرمندان حضور داشته باشند. وقتي هنرمندي وجود نداشته باشد، وزير چگونه مي‌تواند باشد. اين درحالي است كه وزير بايد از «خانه‌سينما» حمايت كند ولي فقط مي‌گويند اين نهاد غيرقانوني است؛ نمي‌گويند مشكل غيرقانوني‌بودنش چيست يا حتي نمي‌گويند شكل قانوني خانه‌سينما چگونه بايد باشد. اميدوارم اين اتفاق نيفتد. چراكه وجود «خانه‌سينما» به وزارت فرهنگ و ارشاد كمك مي‌كند.

همايون اسعديان كارگردان
متاسفانه رفتاري غيرمنطقي صورت گرفته است كه اميدوارم تعقلي در آن ايجاد شود. لج و لجبازي‌اي صورت گرفته كه منجر به رفتاري غيرقانوني شده است و همان‌طور كه گفته شد، منطقي نيست و نه اعتباري براي مسوولان خواهد داشت چراكه اين رفتارها ثبت خواهد شد و بعدها نقطه درخشاني در كارنامه مسوولان نخواهد بود البته در اين ميان بوده‌اند سينماگراني كه با خط‌دادن‌هاي اشتباه، لطمه‌اي جبران‌ناپذير به سينماي ايران زده‌اند. باز هم اميدوارم مسوولان سعه‌صدر داشته باشند.

عليرضا خمسه بازيگر
اين روزها صحبت شيطنت‌هاي آمريكا در خليج‌فارس است و اينكه قرار است تنگه‌هرمز بسته شود. درحالي كه هنوز تنگه‌هرمز بسته نشده، وزير ارشاد تصميم گرفته است به جاي تنگه‌هرمز «خانه‌سينما» را ببندد. اينكه چه ارتباطي بين بستن «خانه‌سينما» و تنگه‌هرمز است و همزماني اين ماجراها را اي‌كاش بيشتر توضيح دهند.

بهاره رهنما بازيگر
با توجه به اينكه فارغ‌التحصيل حقوق هستم و نظر حقوقدانان و وكلاي «خانه‌سينما» اعلام انحلال اين نهاد صنفي برخلاف قانون و غيرقانوني است، واقعيت اين است كه با وجود «خانه‌سينما»، احساس تعلق، همبستگي ميان اهالي سينما وجود دارد و داشته اما اگر اين نهاد صنفي منحل شود بايد گفت به ايستگاه تعطيلي سينما رسيده‌ايم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
0
26
ای ول بر مهرجویی و کیانیان
امير ميانجي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
0
3
مشگل فقط هیات مدیره و مدیر عامل خانه سینماست اگر الان تصمیم بگیرند که کنار بروند و آقای شمقدری تعدادی را منصوب نمایند کسانی مثل آقای سلحشور و شورجه ! و ... آنوقت خانه سینما بسیار هم قانونی و لازم خواهد بود .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
0
2
یعنی الان خانه سینما خانه بدوش شد ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
4
1
حالا این خانه سینما به چه دردی میخورد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
0
5
خانه سینما بزرگترین محفل سینما گران بود که اونها رو دور هم جمع میکرد
نظرات بینندگان