arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۱۹ دی ۱۳۹۰

احتمال بررسی سؤال از رئیس جمهور در سال 91

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به بررسی تحقیق و تفحص از سازمان‌ها و نهادها، گفت:‌ تعدادی از هیئت‌های تحقیق و تفحص گزارش‌های نهایی خود را به هیئت رئیسه تقدیم کرده‌اند تا در دستور‌کار صحن قرار گرفته و قرائت شود.

وی اشاره‌ای هم به موضوع سؤال از رئیس جمهور کرد و در این زمینه گفت: ‌در این مرحله که مرحله بررسی سؤال در کمیسیون‌ها است، نماینده رئیس جمهور هم می‌تواند به جای شخص رئیس جمهور برای پاسخگویی به جلسات کمیسیون‌های تخصصی برود.

* ضرورتی برای حضور در جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس وجود ندارد

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: در این مرحله ضرورتی به حضور رئیس جمهور در مجلس وجود ندارد بلکه در مرحله بعد، یعنی بررسی سؤال از رئیس جمهور در صحن علنی حضور وی الزامی می‌شود.

* پایان مهلت قانونی کمیسیون‌های مجلس برای اعلام نتایج بررسی طرح سؤال از رئیس‌جمهور

سبحانی‌نیا همچنین تأکید کرد: ‌تا پایان هفته جاری کمیسیون‌های تخصصی موظفند که گزارش بررسی سؤالات از رئیس جمهور را به هیئت‌رئیسه دهند، ولی تاکنون نتایج بررسی‌های هیچ‌یک از کمیسیون‌های تخصصی به هیئت رئیسه تقدیم نشده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ‌اگر تا پایان هفته جاری کمیسیون‌ها نتایج بررسی‌های خود را به هیئت رئیسه اعلام نکنند، ‌در صورتی که تأخیر در ارائه گزارش نهایی بررسی سؤال از رئیس‌جمهور غیر موجه باشد، هیئت‌رئیسه به آنها تذکر خواهد داد.

* احتمالاً بررسی سؤال از رئیس جمهور در صحن علنی به سال ۹۱ موکول می‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه احتمالاً بررسی سؤال از رئیس جمهور در صحن علنی به سال ۹۱ موکول می‌شود، تاکید کرد: اگر تا پایان این هفته کمیسیون‌های تخصصی نتایج بررسی‌های خود را به هیئت رئیسه اعلام کنند و ما نیز بررسی سؤالات را در دستور کار صحن قرار دهیم، رئیس جمهور یک ماه زمان دارد که برای پاسخگویی به صحن بیاید.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
0
3
پرسيدن يه سوال اينهمه دنگ و فنگ داره ؟!!!!
چه مجلسي !!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
1
2
چرا سال 91 بگذارید بعد از دوره سال 92 به بعد رئیس جمهور که جواب درستی نمی دهد پس زمان آن هم مهم نیست
نظرات بینندگان