arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۷ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۰

محدوديت ترافيكي نماز جمعه و دربي پايتخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسهيلات و محدوديتهاي ترافيكي نماز جمعه و دربي پايتخت رئيس پليس راهور تهران محدوديت هاي ترافيكي نماز جمعه و دربي پايتخت را اعلام كرد.

سردار حسين رحيمي با اشاره به اعمال محدوديت هاي ترافيكي همزمان با برگزاري نماز جمعه به امامت ولي امر مسلمين جهان حضرت آيت الله خامنه اي اظهار داشت: نيروهاي اجرايي نماز جمعه از ساعت 7 صبح مستقر مي شوند و بر اساس محدوديت هاي پيش بيني شده توقف تمامي خودروها از ساعت 23 روز پنجشنبه در مسيرهاي زير ممنوع است.

وي با اشاره به اينكه تردد كليه خودروها همزمان با برگزاري مراسم از بلوار كشاورز از ميدان وليعصر(عج) تا تقاطع كارگر در هر دو مسير، خيابان هاي واقع در غرب خيابان وليعصر(عج) حدفاصل خيابان جمهوري تا وليعصر(عج)، خيابان كارگر حدفاصل جمهوري تا بلوار كشاورز، طول خيابان فلسطين و جويبار از تقاطع انقلاب تا بلوار كشاورز، طول خيابان قدس از تقاطع انقلاب تا بلوار كشاورز و طول خيابان 16 آذر از تقاطع انقلاب تا بلوار كشاورز ممنوع است.

وي ادامه داد: همچنين تردد در طول خيابان طالقاني از تقاطع قدس تا وليعصر(عج)، طول خيابان وليعصر(عج) از انقلاب تا ميدان وليعصر(عج)، خيابان هاي واقع شده در ضلع جنوبي خيابان انقلاب شامل ابوريحان، دانشگاه، رازي، 12 فروردين و منيري جاويد ممنوع است.

محدوديتهاي تردد

رئيس پليس راهور تهران با اعلام اينكه تردد خودروها از ساعت 9 صبح در اطراف محدوده برگزاري نماز جمعه ممنوع است در رابطه با محدوديت هاي تردد گفت: محدوديت تردد از شمال طول بلوار كشاورز از ميدان وليعصر(عج) تا خيابان كارگر، شرق از خيابان وليعصر(عج) حدفاصل تقاطع جمهوري تا ميدان وليعصر(عج)، غرب خيابان كارگر حدفاصل جمهوري تا تقاطع كشاورز و جنوب نيز در خيابان انقلاب از ميدان انقلاب تا تقاطع كشاورز است. ضمن اينكه تردد خودروها در خيابان جمهور از ميدان جمهوري تا حافظ در مسير غرب به شرق تداوم دارد.

سردار رحيمي با اشاره به اينكه گشت هاي پليس همزمان با شب برگزاري نماز جمعه در خيابان هاي اطراف دانشگاه مستقر مي شوند، تاكيد كرد: هرگونه توقف در خيابان هاي اطراف و مسيرهاي منتهي به دانشگاه تهران ممنوع بوده و گشت هاي پليس خودروهاي متخلف را به پاركينگ منتقل مي كنند. افراد ساكن در اين محدوده مي توانند بعد از پايان نماز جمعه بدون پرداخت پول خودروي خود را از پاركينگ تحويل بگيرند.

وي با بيان اينكه پليس راهور رياست كميته حمل و نقل نماز جمعه را بر عهده دارد گفت: جلسات منظمي با سيار دستگاه ها برگزار شد و متروي تهران آمادگي خود را براي انتقال نمازگزاران از تمامي ايستگاه ها به ايستگاه هاي منتهي به نماز جمعه 7 صبح اعلام كرده است. ضمن اينكه اتوبوسراني با 2 هزار و 500 اتوبوس آمادگي كاملي براي جابجايي مسافران دارد.

500 تاكسي مسافران را رايگان جابجا مي كنند

وي از فعاليت 500 تاكسي براي جابجايي رايگان نمازگزاران از 10 نقطه رينگ دوم نماز جمعه خبر داد و افزود: اين تاكسي ها از 9 صبح آماده جابجايي رايگان نمازگزاران هستند. براساس پيش بيني ها اين تاكسي ها را نمازگزاران را به نزديكترين محل برگزاري نماز منتقل مي كنند.

اختصاص 30 پاركينگ براي پارك خودروي نمازگزاران

وي با اشاره به اينكه 30 پاركينگ براي پارك خودروي شخصي نمازگزاران در نظر گرفته شده است، تصريح كرد: علاوه بر دو پاركينگ كاوه و لاله مدارس و سازمان هاي دولتي نزديك به محل برگزاري نماز به عنوان فضاي پارك در نظر گرفته شده اند. همچنين هماهنگي هاي لازم با فرمانداري و استانداري انجام شده است و در روز جمعه حراست مدارس و سازمان ها با باز كردن اين اماكن فضاي لازم را در اختيار نمازگزاران براي پارك خودرو قرار مي دهند.

رحيمي افزود: ضمن اينكه براي سهولت نمازگزاراني كه از مترو استفاده مي كنند در مقابل ايستگاههاي متروي رينگ دوم تاكسي صلواتي براي جابجايي در نظر گرفته شده است. اين تاكسي ها آمادگي دارند پس از اتمام نماز نيز نمازگزاران را به صورت رايگان حمل كنند.

وي از فعاليت 100 تاكسي براي جابجايي نمازگزاران گمشده خبر داد و گفت: 100 تاكسي براي جابجايي افرادي كه مسير خود را به صورت اشتباه كرده اند در سه نقطه شمال، جنوب و غرب دانشگاه مستقر مي شوند و اين افراد را در صورت نياز تا درب منزل به صورت رايگان منتقل مي كنند. پيش بيني مي كنيم جمعيتي ميليوني براي نماز جمعه در  اين محل حاضر شوند.

رحيمي از نصب بنرهاي اطلاع رساني در مسيرهاي منتهي به دانشگاه خبر داد و افزود: بنرهاي بزرگي در محدوده منتهي به نماز جمعه نصب مي شوند تا علاوه بر اطلاع رساني به شهروندان مكان پاركينگ ها را نيز اطلاع رساني كنند.

اعلام محدوديت هاي دربي پايتخت

رئيس پليس راهور تهران  با اشاره به اعمال محدوديت هاي ترافيكي در اطراف ورزشگاه آزادي گفت: براي نخستين بار تماشاگران اين مسابقه مي توانند پس از اتمام مسابقه از مسير مورد اختلاف ورزشگاه آزادي و مترو جابجا شده و به متروي ورزشگاه بروند. در گذشته به علت ادغام خودروها، موتورسيكلت ها و تماشاگراني كه با پاي پياده اقدام به طي مسير مي كردند در مسير شرق و غرب ورزشگاه شاهد ترافيك سنگيني بوديم اما با برگزاري جلساتي ميان پليس، مسئولان شركت بهره برداري مترو و مديران ورزشگاه آزادي تصميم گرفته شد تماشاگران از مسير ميان مترو و ورزشگاه عبور كنند تا بار ترافيكي نيز كاهش يابد.

وي ادامه داد: همچنين با هماهنگي هايي كه ميان پليس و شهرداري كرج انجام شده است 60 دستگاه اتوبوس شهرداري كرج آماده است تا پس از پايان بازي تماشاگران استان البرز را منتقل كند. اين در حالي است كه متروي تهران اعلام كرده است براي سهولت تردد تماشاگران هر 4 دقيقه يك بار يك قطار وارد ايستگاه استوديوم آزادي شود.

رئيس پليس راهور تهران اضافه كرد: سعي كرديم تمام پاركينگ هاي ورزشگاه مورد استفاده قرار گيرد تا از ايجاد ترافيك در اطراف ورزشگاه جلوگيري شد. هر گونه توقف در اطراف ورزشگاه ممنوع است و پليس از 7 صبح فردا در اطراف استاديوم مستقر مي شود و خودروهاي متخلف را با جرثقيل به پاركينگ منتقل مي كند. فضاهاي خالي صرفاً براي پارك اتوبوسهاي شركت واحد در نظر گرفته شده است.

رحيمي در پايان از شهروندان درخواست كرد كه در صورت امكان از وسايل حمل  و نقل عمومي براي حضور در ورزشگاه استفاده كنند و از تردد به صورت پياده در اتوبان ها خودداري كنند. البته پاركينگ هاي ورزشگاه از ساعت 4:30 دقيقه روز فردا باز هستند. همچنين از ورود خودروهاي سنگين، كاميون ها و كاميونت ها به داخل پاركينگ جلوگيري مي شود.
نظرات بینندگان