arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۳ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۰
اگر لازم شد نامه اوباما و پاسخ آن را برای افکار عمومی منتشر می‌کنیم

رهبر معظم انقلاب: اگر در قضیه "جزیره بحرین" دخالت می‌کردیم ماجرا جور دیگری میشد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه تهران طی سخنانی با اشاره به موج بیداری اسلامی در منطقه فرمودند: ملت ایران با پیروزی این انقلاب‌ها به طور نسبی از غربت درآمد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه تهران طی سخنانی با اشاره به موج بیداری اسلامی در منطقه فرمودند: ملت ایران با پیروزی این انقلاب‌ها به طور نسبی از غربت درآمد.

به گزارش انتخاب به نقل از  فارس، ایشان با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران اضافه کردند: انقلاب ما رژیم ضداسلام را از بین برد و رژیم اسلامی بر سر کار آورد؛ رژیم دیکتاتوری و مستبد را از بین برد و رژیم مردم‌سالار به جای آن نشاند.

انقلاب تحقیرشدگی تاریخی ملت را از بین برد

رهبر معظم انقلاب همچنین تصریح کردند: انقلاب اسلامی تحقیرشدگی تاریخی ملت ایران را از بین برد؛ امروز ملت ایران احساس عزت می‌کند.

مقام معظم رهبری با اشاره به چالش‌های فراوان نظام جمهوری اسلامی در بیش از ۳ دهه گذشته، تأکید کردند: ما بر همه این چالش‌ها غلبه پیدا کردیم و هیچکدام از چالش‌ها نتوانسته ملت ما را پشیمان کند و به زانو در آورد.

مقام معظم رهبری در ادامه بیاناتشان در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران به نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی در طی ۳۰ سال اخیر اشاره و "غلبه بر تمام چالش‌های پیش‌روی انقلاب اسلامی" را یکی از مهمترین نقاط قوت نظام عنوان کرده و تأکید کردند: ما ملتی نبودیم که راهمان را برویم و کسی کارمان نداشته باشد.

از روز اول قدرت‌های جهانی با ما کار داشتند؛ علیه ما جنگ تحمیل کردند؛ صدام را به جان ما انداختند؛ تحریم کردند؛ اما ما بر همه این چالش‌ها غلبه پیدا کردیم و هیچکدام از چالش‌ها نتوانسته ملت ما را پشیمان کند و به زانو در آورد.

ایشان "گسترش کمی و کیفی خدمات به ملت" را از دیگر نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی دانسته و تأکید کردند: این خدمات با گذشته‌های دور دست هم قابل قیاس نیست.

سریعترین رشد علمی دنیا را داریم

مقام معظم رهبری با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور در عرصه‌های بسیار مهم به عنوان یکی دیگر از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی، خاطرنشان کردند: اینها رجزخوانی نیست که می‌خوانم، بلکه گزارش‌های مراکز معتبر علمی در دنیاست که می‌گوید سریع‌ترین رشد علمی در دنیا از آن ایران است.

آیت‌الله خامنه‌ای پیشرفت‌های کشور در ایجاد زیرساخت‌های فنی و مهندسی صنعتی را از دیگر نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی عنوان کرده و افزودند: این پیشرفت‌ها در عرصه‌های مهم صنعتی و مهندسی بیننده‌های خارجی را به تحسین وادار کرده است.

ایشان انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل دوم و سوم را از دیگر موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی عنوان و با اشاره به شهادت شهید مصطفی احمدی روشن و شهید رضایی نژاد فرمودند: هرچند در این مدت ریزش‌هایی نیز داشته‌ایم اما رویش‌های انقلاب بسیار بیشتر از ریزش ها بوده است.

مقام معظم رهبری با اشاره به موج اسلام‌خواهی در منطقه بر خلاف اسلام‌هراسی شدیدی که دستگاه‌های تبلیغاتی غرب از طریق رسانه‌های خود و هالیوود انجام می‌دادند، فرمودند: آنها در اسلام‌هراسی و حکومـت‌اسلامی هراسی خود که از لج جمهوری اسلامی انجام می‌دادند شکست خوردند.

ایشان همچنین انزوای رژیم صهیونیستی را یکی از اثرات بسیار مهم انقلاب‌های منطقه عنوان و تأکید کردند: رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی واقعی است و باید قطع شود و انشاءالله قطع خواهد شد.

مردم بحرین، به توفیق الهی پیروز خواهند شد

مقام معظم رهبری همچنین با اشاره به قیام مردم بحرین خاطرنشان کردند: به توفیق الهی مردم بحرین پیروز خواهند شد.

ایشان همچنین با اشاره به ادعای حکام بحرین مبنی بر دخالت جمهوری اسلامی ایران در این کشور، این ادعا را دروغ خوانده و فرمودند: ایران هرجا دخالت کند صریحاً اعلام می‌کند. برای مثال ما در ضدیت رژیم صهیونیستی دخالت کردیم که نتیجه آن هم پیروزی در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه شد. بعد از اینهم هر کس با رژیم صهیونیستی مخالفت کند پشتیبان او هستیم و کمکش می‌کنیم.

آیت‌الله خامنه‌ای همچنین ادامه دادند: اینکه حاکم جزیره بحرین اعلام میکند که ما در این کشور دخالت می‌کنیم حرف نادرستی است  چرا که اگر در قضیه بحرین دخالت می‌کردیم ماجرا جور دیگری می‌شد.

حضرت آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه تهران با تأکید بر ارائه گزارش عملکرد و پیشرفت‌ها از سوی مسئولان به مردم گفت: من متأسف‌ می‌شوم وقتی می‌بینم گزارش‌ها روشن و خوب به مردم ارائه نمی‌شود تا مردم بدانند چه اتفاقاتی در کشور رخ داده است.

ارزش های انقلاب به نسل های بعدی منتقل شده است

ایشان در ادامه انتقال ارزش‌های انقلاب را به نسل دوم و سوم از دیگر نقاط قوت انقلاب اسلامی دانستند و با اشاره به شهدای علمی اخیر کشورمان فرمودند: همین شهید عزیز اخیر مصطفی احمدی‌روشن که شهادتش دل ما را سوزاند و یا شهید جوان قبلی، شهید رضایی‌نژاد، اینها دو جوانی بودند که امام و جنگ را درک نکرده بودند، دوران انقلاب را درک نکرده بودند اما با شجاعت و شهامت درس خواندند و مقامات عالی را طی کردند. آنها می‌دانستند و می‌فهمیدند که مورد تهدید هستند اما راهشان را طی کردند و این هم انتقال ارزش انقلاب به نسل سوم است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه در دوران انقلاب اسلامی ریز‌ش‌هایی نیز وجود داشته است اما رویش‌ها بیشتر از ریزش‌ها بوده است، خاطرنشان کردند: ما توبه‌کار از انقلاب و پشیمان از انقلاب داشتیم اما رویش‌ها بیشتر از ریزش‌ها بودند، نیروهای فرسوده ریزش کردند و نیروهای جوان رویش کردند.

ولی امر مسلمین جهان ارتقای جهش‌آور ایران اسلامی را در مسائل مهم منطقه و جهانی از دیگر نقاط قوت کشور دانستند و افزودند: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه و حتی مسائل جهانی تأثیرگذار است.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بعد از بیان برخی از پیشرفت‌های مهم کشور در عرصه‌های مختلف خطاب به نمازگزاران و عموم ملت ایران اعلام کردند ملت ایران توجه داشته باشند، همه این پیشرفت‌های علمی، اجتماعی و فنی در شرایط تحریم اتفاق افتاده و این خیلی مهم است. در بحث علمی و فناوری، آنها راه را به روی ما بستند و محصولات مورد نیاز ما را به ما نفروختند اما ما راهمان را ادامه دادیم و اینهاست که امیدها را افزایش می‌دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب فرمود: غربی ها راحت و بدون هیچ دغدغه‌ای عهد شکنی کرده و زیر قول خود می‌زنند.

ایشان با بیان اینکه نمونه‌های زنده زیادی از این رفتار آمریکایی‌ها سراغ داریم که شاید وقتی که لازم شد در اختیار افکار عمومی قرار دهیم، یادآور شدند: همین اظهاراتی که آمریکایی‌ها کردند، نامه‌ای که رئیس جمهور آمریکا به ما نوشت و جوابی که ما دادیم و بعد عکس العمل و اقدامی که آنها داشتند، اگر لازم باشد در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت و مردم دنیا خواهند دید که اینها چگونه‌اند و حرف و وعده‌هایشان چقدر اهمیت و ارزش دارد.

مقام معظم رهبری خاطرنشان کردند: یکی از کارهای اساسی ما این است که فریب لبخند و وعده دروغین آمریکایی‌ها را نخوریم.

در فاصله دو دهه فجر، چهار طاغوت به زیر کشیده شد

رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: ملت‌های منطقه در به زیر کشیدن 4 طاغوت در یک سال اخیر موفق شدند و ۴ طاغوت خطرناک و خبیث منطقه در فاصله دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال به زیر کشیده شدند و از همه مهمتر این است که در تونس و مصر مردم به اسلام رأی دادند.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای افزودند: در میان ملت‌ها ملت بحرین از همه مظلوم‌ترند، چراکه درخواست آنها به حق است ولی مظلوم واقع شدند و آنها را به کلی از دایره تبلیغ خارج کرده‌اند و در بایکوت کامل قرار دارند اما آنها نیز به توفیق الهی پیروز خواهند شد.

خطرهایی که در سر راه ما قرار دارد

حضرت آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نقاط ضعف کشور، تصریح فرمودند: نقاط ضعف‌ها خطرهایی است که در سر راه ماست و در این مدت وجود داشته است.

ایشان افزودند: گرایش‌ دنیاطلبی، مادی‌گرایی، اشرافی‌گری و تشریفات گریبان برخی مسئولین ما را گرفت و یواش یواش قبح آن افتاد.

رهبر معظم انقلاب در ادامه فرمودند: وقتی ما مسئولان اینطور شدیم، این سرازیر می‌شود به مردم. استفاده از ثروت به شکل نامطلوب که در برخی انسان‌ها به طور طبیعی هست، وجود داشت و متأسفانه اسراف و مصرف‌زدگی هم وجود دارد.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای از مصرف‌زدگی و اسراف  به عنوان یکی دیگر از خطرات پیش روی کشور عنوان کردند و فرمودند: وقتی می‌گویند فلان چیز کم است، مردم هجوم می‌آورند و آن را جمع می‌کنند در حالیکه آنها را نیاز ندارند. خوب این محصول اگر هم کم نباشد، کم می‌شود، چون مردم به آن هجوم می‌آورند.

ایشان با بیان اینکه ما در علم و سیاست پیشرفت کرده‌ایم اما به موازات پیشرفت‌های علمی، پیشرفت اخلاقی و تزکیه نفس پیدا نکرده‌ایم، این عامل را موجب عقب‌ماندگی دانستند.

مراقب توطئه های دشمن برای انتخابات باشید

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از خطبه‌های بسیار مهم امروز نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه "انتخابات مصونیت بخش انقلاب است" خاطرنشان کرد: هرچه حضور در انتخابات بیشتر و پای صندوق‌های رای شلوغ‌تر باشد، اعتبار کشور بالا خواهد رفت و مصونیت کشور بالا می رود.

ایشان با تأکید بر لزوم تشکیل "مجلس صالح و سالم و قوی" با شرکت پرشور مردم، و با بیان اینکه اینچنین مجلسی می‌تواند بر همه دستگاه‌های کشور اثر بگذارد، افزودند: دشمن ۲-۳ ماه است که با بوغ‌های تبلیغاتی اش میخواهد مردم را ناامید و مایوس کند تا در انتخابات شرکت نکنند و بعضی در داخل کشور بدون اینکه بفهمند با آنها همراهی می‌کنند؛ دشمنان بیرونی مغرض‌اند و برخی داخلی‌ها غافل.

مقام معظم رهبری همچنین با تأکید بر اینکه آنچه در انتخابات لازم است "رقابت سالم و بدون تهمت زنی و بدگویی است"  خاطرنشان کردند: فضای انتخابات باید سالم باشد. مردم اگر  خودشان نامزدهای انتخاباتی را می‌شناسند طبق تشخیص خود حتما عمل کنند و اگر نمی شناسند از افراد بصیر استفاده کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه محریان در اجرای درست انتخابات باید دقت کامل را به کار ببرند، افزودند: در این سی و دو سه انتخابات که از اول انقلاب داشتیم خوشبختانه همه ی اینها سالم بوده؛ البته در همه آنها کسانی معترض بوده اند اما هیچکدام از انتخابات‌ها ناسالم نبوده و بعد از این هم باید همینگونه باشد.

3 نکته مهم درباره صلاحیت کاندیداهای انتخابات

ایشان با ذکر ۳ نکته مهم درباره صلاحیت کاندیداهای انتخابات خاطرنشان کردند: نکته اول اینکه شورای نگهبان از لحاظ قانونی موظف است صلاحیت ها را احراز کند. و برسد به اینکه صلاحیت وجود دارد، اما توصیه همیشگی اینطور بوده که سطح صلاحیت‌ها را آنقدر بالا نبرند که تعداد کمی باقی بمانند. نکته دوم اینکه بعضی‌ها به این نظارت‌های شورای نگهبان معترضند و ممکن است اعتراضشان به جا هم باشد، منتهی باید توجه کنیم که وقتی یک مقام مسئول قانونی مورد اعتماد تصمیمی گرفت تسلیم باشیم و تبعیت کنیم.

مقام معظم رهبری نکته سوم درباره صلاحیت کاندیداها را اینگونه عنوان کردند که "اعلام میکنم همه بدانند آنها که رد صلاحیت می شوند لزوما آدم های بی‌صلاحیتی نیستند. بلکه فقط در انتخابات نمیتواند به عنوان نامزد شرکت کنند اما ممکن است مقامی که او را ردصلاحیت کرده اشتباه کرده باشه و یا ممکن است صلاحیت‌های فراوان دیگری در زمینه‌های دیگر داشته باشد. لذا نباید اینگونه فکر کنیم که از هستی ساقط شده"

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با تأکید بر اینکه "مسئولان از امنیت و توطئه کشور در کار انتخابات غافل نشوند"، تصریح کردند: "کسانی که در این انتخابات رأی نمی‌آورند حتماً مراقب باشند که کلاهی که بر سر رای نیاوردگان انتخابات ۸۸ رفت بر سر آنها نرود."

ایشان همچنین به همه نامزدها و هوادارانشان توصیه کردند که خود را مسئول امنیت انتخابات بدانند و در برابر توطئه دشمن هوشیار باشند و همچنین در تبلیغات انتخاباتی القای فضای اختلاف و ناامیدی نشود.
نظرات بینندگان