arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰

رابطه "په په" با اوباما

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از آنکه در انتخابات سال 2008 آمریکا "هیلاری کلینتون" اتهاماتی درباره فساد مالی متوجه "باراک اوباما" کرد اینبار و در آستانه انتخابات سال 2012یک روزنامه غربی رابطه آقای تغییر با قاچاقچیان معروف مکزیک و کمک آنها برای رسیدن اوباما به کاخ سفید را افشا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، انتخابات امریکا به دلیل پیچیدگی های خاص خود روندی است که نیاز به هزینه پول زیادی دارد و از همین رو تمامی نامزدهای انتخاباتی در هنگام تبلیغات اقدم به جمع آوری کمک می کنند.

در همین رابطه روزنامه نیویورک تایمز در شماره امروز خود می نویسد : دو برادر آمریکایی که هم اکنون در مکزیک بوده و صاحب "کازینو" ( قمارخانه و محل رقص و آواز) در مکزیک بوده و از قاچاقچیان  معروف مواد مخدر در این کشور نیز محسوب می شوند افرادی بوده اند که بیشترین حجم کمک مالی را به اوباما کرده اند تا وی بتواند بار دیگر در کاخ سفید حضور پیدا کند.

نام یکی از این دو برادر "خوان خوزه روجاس کاردونا" معروف به "په په" است که در سال 1994 در آیووا از یک وثیقه سنگین فرار کرده و از آن زمان تا کنون با جنایت و فساد در مکزیک همراه بوده است.

این دو بردار تا کنون 200 هزار دلار به کمپین انتخاباتی اوباما برای انتخابات سال 2012 کمک کرده اند.

اسناد فاش شده وزارت خارجه امریکا نیز نشان می دهد که په په در سال 2009 متهم به راه انداختن گروهی برای ترور یکی از رقیبان تجاری خود و اهدای کمک های سنگین مالی به سیاستمداران مکزیک است.

نیویورک تایمز برای روش شدن این موضوع، با دفتر انتخاباتی باراک اوباما تماس گرفته اما آنها در ابتدا این ارتباط  و دریافت پول از په په را انکار کردند اما بعدازظهر روز گذشته این دفتر اعلام کرد که پول دریافت شده از این دو برادر ساکن مکزیک را به آنها باز می گرداند.

به نوشته این روزنامه، برداران کاردونا در تلاش بودند که با اهدای کمک های سنگین مالی به سیاستمداران آمریکا بویژه دموکرات ها از قانون عفو بهره مند شده و مجددا به امریکا بازگردند.

این ارتباط در حالی فاش می شود که در سال های گذشته نیز اتهاماتی به اوباما زده شده و او متهم به ارتباط با قاچاقچیان و خلافکاران شده بود در همین ارتباط و در جریان رقابت های انتخابات سال 2008 هیلاری کلینتون، باراک اوباما را به همدستی با" تونی رزکین" یکی از حامیان انتنخاباتی وی دراین انتخابات که متهم به فرار ازمالیات است، متهم کرده بود .
نظرات بینندگان