arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۱ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰

رسایی: نمی دانم چرا فرمایشات آقا به گوش ما نمی رسد/ لاریجانی به فتنه نفس مصنوعی داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو جبهه پایداری با انتقاد از توصیه کنندگان به وحدت اصولگرایان و با بیان اینکه بعضی آقایان 6 ماه در گوش ما خواندند که آقا می گوید وحدت کنید، گفت: نمی دانم چرا فرمایشات آقا به گوش ما نمی رسد، اگر آقا بر این نکته تأکید داشت به ما اعلام می کرد.


به گزارش خبرنگار مهر، نشست دانشجویی جبهه پایداری با موضوع انتخابات نهم عصر امروز در سالن شهید مطهری ئتمشگاه تربیت مدرس با حضور مسعود میرکاظمی، محمد سلیمانی، محمد اسماعیل کفایتی، حجت الاسلام سیدمحمود نبویان و حجت الاسلام حمید رسایی برگزار شد و این کاندیداها به سوالات دانشجویان پاسخ گفتند.

حجت الاسلام نبویان در خصوص تفاوت های جبهه متحد و پایداری گفت: همه ما عضو یک جبهه هستیم و بنده با آقای مهدوی و یزدی ارتباط دارم، همه یک طرف اند اما یک سری اختلافات جزئی وجود دارند.

وی با بیان اینکه جبهه پایداری و متحد به لحاظ عقاید سلبی مشترک هستند گفت: ولایتمداری به وقت، برای جبهه پایداری خیلی مهم است، برای ما مهم بود که با ساکتین و مردودین فتنه در یک جبهه قرار نگیریم.

در ادامه میرکاظمی در پاسخ به سوالی در رابطه با راهکارهای مقابله با تحریم ها گفت: تحریم های اخیر در حوزه های مالی و بانکی متمرکز شده تا عمق نظارت تحریم کنندگان بیشتر باشد اما بخش خصوصی و دولتی ما راهکار دور زدن این تحریم ها را پیدا کرده است.

وی در خصوص تحریم های نفتی جدید اروپا و آمریکا گفت: سال 2012 سالی است که تقاضای نفت بسیار بیشتر از تولید آن است، بنابراین در مجلس نهم قوانینی را به تصویب خواهیم رساند که به برخی کشورها نفت نفروشیم.

سلیمانی: با ورود تفکر جبهه پایداری به مجلس نهم خیلی بساط ها جمع می شود

همچنین سلیمانی در خصوص تحولات و تغییراتی که باید در مجلس آینده ایجاد شود، گفت: باید نمایندگانی در مجلس آینده انتخاب شود که بتوانند بعد نظارت مجلس را عملا پیاده کنند.

وی افزود: اگر تشکل جبهه پایداری وارد مجلس شود خیلی بساط ها جمع می شود و خیلی بساط های جدید پهن می شود.

وی در ادامه با انتقاد از تعطیلات 25 روز مجلس شورای اسلامی برای انتخابات گفت: باید مدیریت مجلس قوی تر باشد، چرا الان که فصل بودجه است، مجلس باید تعطیلات 25 روزه برای انتخابات داشته باشد.

وی افزود: در صورتی که تشکل جبهه پایداری وارد مجلس شود بودجه عملیاتی بسته خواهد شد.

در ادامه محمد اسماعیل کفایتی عضو دیگر جبهه پایداری و یکی از کاندیداهای این جبهه در انتخابات مجلس نهم گفت: حضور اصولگرایان در مجلس آینده قطعی است، در تهران اختلاف 2 لیست جبهه متحد و جبهه پایدای جدی است اما در شهرستان ها 70 تا 80 درصد لیست 2 جبهه مشترک است.

مجلس هشتم ناموفق تر و ضعیف تر از مجلس هفتم است

همچنین حجت الاسلام حمید رسایی در خصوص عملکرد خود در مجلس هشتم گفت: شاخص اصلی برای بررسی عملکرد افراد در مجلس رأی دادن به مصوبات و یا رائه طرح، سوال و استیضاح نیست.

وی افزود: بسیاری از صحبت هایی که در مجلس به عنوان موافق و مخالف توسط نمایندگان ایراد می شود بر اساس قرعه کشی است. برخی آقایان در هر موضوعی اظهار نظر می کنند.

وی در خصوص عملکرد مجلس هشتم گفت: مجلس هشتم ناموفق تر و ضعیف تر از مجلس هفتم است.

وی رأی نمایندگان به وقف دانشگاه آزاد را یکی از نقاط تاریک مجلس هشتم برشمرد و گفت: هیئت رئیسه در تصویب طرح وقف دانشگاه آزاد نقش مهمی داشت.

وی با اشاره به شکایت برخی نمایندگان از عملکرد هیئت رئیسه در تصویب طرح وقف دانشگاه آزاد گفت: این شکایت در کمیسیون اصل 90 بررسی شد و کمیسیون نیز معتقد بود که هیئت رئیسه در تصویب طرح وقف دانشگاه آزاد مقصر است، اما آقای لاریجانی اجازه قرائت گزارش کمیسیون اصل نود در این رابطه را در صحن علنی مجلس نداد.

وی همچنین تصویب استفساریه ای برای حقوق مادام العمر نمایندگان را از دیگر نقاط تاریک مجلس هشتم برشمرد و گفت: نمایندگان در فصل تابستان یک ماه تعطیلات تابستانی دارند، بنده بارها اعلام کردم که این تعطیلات باید لغو شود اما متأسفانه این طرح پیگیری نشده است.

نبویان: سیاست های جبهه پایداری با آیت الله مصباح هماهنگ می شود


در ادامه حجت الاسلام نبویان با تأکید بر لزوم کادرسازی در میان اصولگرایان گفت: کادرسازی اصولگرایان در دانشگاه ها و حوزه ها اتفاق می افتد.

وی در خصوص نسبت جبهه پایداری و آیت الله مصباح گفت: آیت الله مصباح بارها گفته اند که بنده لیدر جبهه پایداری نیستم اما مسائل کلان و سیاست های اصلی جبهه پایداری با آقای مصباح هماهنگ می شود.

نحوه برخورد مجلس با دولت لجبازانه است

در ادامه حجت الاسلام رسایی در خصوص مواضع حجت الاسلام حسینیان و آقاتهرانی درخصوص جریان انحرافی و دولت گفت: آقایان حسینیان و آقاتهرانی مواضع محکمی در مواجهه با تخلفات داشتند.

وی با بیان اینکه بعضی آقایان 6 ماه در گوش ما خواندند که آقا می گوید وحدت کنید، گفت: نمی دانم چرا فرمایشات آقا به گوش ما نمی رسد اگر آقا بر این نکته تأکید داشت به ما اعلام می کرد.

وی در خصوص اختلافات جبهه متحد و جبهه پایداری گفت: مکانیزم جبهه متحد برای انتخابات کاندیداهایش سهمیه بندی است و نمایانگر این موضوع عدم حضور آقایان آقاتهرانی و زارعی به عنوان مشترکات دولیست جبهه متحد و جبهه پایداری است.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی نقش تأثیرگذاری دارند در رابطه با نظر آیت الله مصباح برای وحدت 2 جبهه گفت: آیت الله مصباح پیش از این به ما گفتند الان تکلیف به وحدت ندارید یک ماه مانده به انتخابات هم می توانید وحدت کنید، الان بروید نظرات خود را در جامعه ارائه بدهید.

رسایی در ادامه با بیان اینکه نحوه برخورد با تصمیمات درست دولت لجبازانه است، گفت: گروه های اصولگرایی اجازه دهند طعم های مختلف اصولگرایی وارد انتخابات شوند.

وی افزود: برخی آقایان فشار می آورند که برخی افراد که رد صلاحیت شده اند، تأیید صلاحیت شوند چون این افراد در مجلس طبق نظر این آقایان عمل می کنند.

در ادامه حجت الاسلام نبویان در خصوص برنامه های فرهنگی جبهه پایداری گفت: پس از انقلاب فرهنگی امام اعلام کرده است این دانشگاه ها شایسته این انقلاب نیستند بنابراین هیئتی مأمور به اصلاح کتب دانشگاهی شدند که آیت الله مصباح از طرف حوزه علمیه به این هیئت معرفی شدند.

وی افزود: آیت الله مصباح با 2 سال کار شبانه روزی و همراهی برخی دوستان کتبی را تدوین کرده اند اما شورای عالی انقلاب فرهنگی آن زمان که آقای سروش هم یکی از اعضای آن بود اجازه ورود این کتب به دانشگاه ها را نداد.

میرکاظمی: جریان انحرافی وجود دارد و اعمال نفوذ می کند


همچنین در ادامه میرکاظمی در خصوص عملکرد دولت نهم گفت: در اواخر دولت نهم فشارهایی وجود دارد که البته به زبان شخص رئیس جمهور به برخی وزیران برای تغییر برخی مسئولان وارد می شد.

وی با تأکید بر اینکه بنده تا آخرین لحظه زیر بار این فشارها نرفتم و اجازه تغییر برخی مسئولان را ندادم گفت: در ابتدای دولت دهم رئیس جمهور چندین جلسه با بنده صحبت کردند که وزارت نفت را بپذیرم اما بنده زیر بار نرفتم تا بالاخره ایشان در یک جلسه خصوصی به بنده گفتند در شرایط تحریم، فتنه، اجرای قانون هدفمندی نامردی است که ما را تنها بگذارید بنابراین بنده وارد دولت دهم شدم اما این همراهی 4 ماه بیشتر طول نکشید.

وی تأکید کرد: جریان انحرافی وجود دارد، اعمال نفوذ می کند و باید با آن مقابله کرد.

رسایی: لاریجانی به جریان فتنه نفس مصنوعی می داد


در ادامه حمید رسایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از اعضای جبهه متحد در مصاحبه ای اعلام کرده اگر سهم جبهه پایداری در لیست جبهه متحد از 2 نفر به 4 نفر افزایش می یافت این جبهه لیست جداگانه نمی داد، گفت: این اظهارات برای القاء این موضوع مطرح می شود که جبهه پایداری به دنبال سهم خواهی است اما جبهه پایداری واقعا به دنبال سهم خواهی نیست.

وی در خصوص ریاست علی لاریجانی بر مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم لاریجانی به جریان اصیل اصولگرایی در صدا و سیما خدماتی کرد اما به ریاست ایشان بر فراکسیون اصولگرایان در مجلس شورای اسلامی انتقادات جدی داریم.

وی با بیان اینکه مواضع بین المللی لاریجانی قابل دفاع است گفت: مواضع رئیس مجلس در دوران فتنه قابل دفاع نبود، هر زمان که می رفت نفس فتنه قطع شود با موضع گیری های دو پهلوی لاریجانی به این جریان نفس مصنوعی داده می شد.

وی در پایان تأکید کرد: انتخابات یوم الحساب احزاب و گروه های سیاسی است، یوم العمل احزاب و شخصیت های سیاسی بزنگاه هایی مانند دوران فتنه بود.

نظرات بینندگان