arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۹ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰

افشاگری شهردار مشهد: هنوز برخی مصوبات سفر اول دولت اجرایی نشده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهردار مشهد در آستانه سفر چهارم هیات دولت به استان خراسان رضوی گفت: هنوز برخی مصوبات سفر اول در حوزه شهری اجرایی نشده است.

مهندس سید محمد پژمان امروز، 30 بهمن ماه در حاشیه جلسه علنی سومین دوره شورای اسلامی شهر مشهد در جمع خبرنگاران افزود: پروژه‌های ارائه تسهیلات برای نوسازی بافت فرسوده و ایجاد پاركینگ طبقاتی كه متعلق به سفر اول هیات دولت به استان بوده، هنوز عملیاتی نشده است.

وی در خصوص پروژه‌های مدنظر شهرداری مشهد برای ارائه به هیات دولت عنوان كرد: به دلیل اینكه كارهای شهرداری مطابق با برنامه بوده، از نظر پیشنهاد پروژه به هیات دولت كمبودی نداریم.

دولت همراهی كند، دلیلی برای افزایش قیمت بلیط قطار شهری وجود ندارد

شهردار مشهد در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص شایعه افزایش قیمت بلیط قطار شهری در سال آینده گفت: به طور قطع چنین برنامه‌ای در نیمه اول سال آینده وجود ندارد و منتظر قطعی شدن كمك‌های دولت هستیم و اگر دولت همراهی كند، دلیلی برای افزایش قیمت بلیط قطار شهری وجود ندارد.

وی در مورد تامین گازوئیل كم گوگرد برای شهر مشهد عنوان كرد: ظاهرا پالایشگاه‌های لازم برای این كار به بهره‌برداری رسیده و امیدوارم این وعده دولت تا پایان سال عملیاتی شود.

پروژه‌های شهری تا نیمه اسفند پایان می‌یابد

پژمان با تاكید بر اتمام پروژه‌های شهری تا نیمه اسفند ماه تصریح كرد: در مورد ایستگاه‌های خط دو قطار شهری به غیر از ایستگاه‌های تقی‌آباد و میدان سعدی بقیه ایستگاه‌ها تا ابتدای نوروز بازگشایی شده و محدودیت‌های ترافیكی برطرف خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره استفاده از اتوبوس‌های برقی در ناوگان اتوبوسرانی شهرداری مشهد خاطرنشان كرد: از این كار استقبال می‌كنیم اما هزینه آن بالاست و دولت باید در این زمینه به ما كمك كند ضمن اینكه هنوز به علت نوسانات قیمت ارز قیمت واقعی آن مشخص نیست.

تلاش می‌کنیم تاخیر خط 2 قطار شهری بیشتر از این نشود

شهردار مشهد با اشاره به انتشار اوراق مشاركت برای خطوط ریلی مشهد اظهار داشت: 300 میلیارد تومان اوراق مشاركت برای این كار پیش‌بینی كردیم كه منتظر تضمین دولت برای این اوراق هستیم.

وی در خصوص كاهش بودجه قطار شهری مشهد در سال جاری عنوان كرد: بودجه سال گذشته قطارشهری 170 میلیارد تومان بود كه این بودجه در امسال به 100 میلیون تومان كاهش پیدا كرد اما 63 درصد آن تخصیص پیدا كرد و امیدواریم بقیه آن تا پایان سال تخصیص پیدا كند و این در حالی است كه از بودجه سال گذشته نیز تنها حدود 110 میلیارد تومان تخصیص پیدا كرد.

وی ادامه داد: اگر موضوع انتشار اوراق مشاركت عملی شود مشكلی بابت منابع مالی قطار شهری نخواهیم داشت و شهرداری مشهد به جد پیگیر این پروژه است و هر گونه كمبودی را نیز خود جبران خواهد كرد.

پژمان تصریح كرد: در پروژه خط دو قطار شهری حدود یك سال و اندی تاخیر داریم و تمام تلاشمان این است كه این تاخیر بیشتر از این نشده و یا آن را نیز جبران كنیم.

وی با تاكید بر ایجاد برنامه‌هایی برای استفاده زائران از فضای شهر مشهد گفت: می‌خواهیم یك مجموعه خدمات فرهنگی برای زائران فراهم شود تا زائر علاوه بر زیارت بتواند استفاده‌های دیگری نیز از فضای شهری مشهد داشته باشد چرا كه به واقع در این بخش كمبود داریم.

شهرداری مشهد برای پرشورتر برگزار شدن انتخابات برنامه‌ داد

پژمان در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص برنامه شهرداری مشهد برای انتخابات مجلس عنوان كرد: طبق قانون كارهای تبلیغاتی مانند سنوات قبل اجرا نخواهد شد بنابراین نیازی برای اختصاص فضای خاص برای تبلیغات كاندیداها نیست اما با این وجود شهرداری مشهد برای پرشورتر برگزار شدن انتخابات برنامه‌هایی داد.

جلسه مشترك با میراث فرهنگی و شركت برق برای حل مشكل دكل‌های آرامگاه‌ فردوسی

وی در خصوص جلسه مشترك شهرداری مشهد، میراث فرهنگی و شركت برق برای حل مشكل دكل‌های آرامگاه‌ فردوسی به خبرنگاران گفت: این جلسه برگزار شد كه شركت برق چند گزینه از جمله استفاده از دكل‌های با ارتفاع پایین‌تر را پیشنهاد داد اما به علت اینكه دوستان میراث فرهنگی عنوان كردند در این زمینه تصمیم‌گیرنده نیستند و باید مسوولان تهران در این خصوص نظر دهند، تصمیم این جلسه به اخذ نظر سازمان میراث فرهنگی تهران موكول شد.

هیچ محدودیتی نباید در شارژ من كارت وجود داشته باشد

شهردار مشهد در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص محدودیت در شارژ من كارت در بعضی از پایگاه‌ها گفت: هیچ محدودیتی نباید در این خصوص وجود داشته باشد و این موضوع را همین امروز به سازمان اتوبوسرانی تذكر خواهم داد.

نمی‌دانم چرا تصمیم‌گیری در خصوص محدوده ترافیكی اطراف حرم باید به تهران واگذار شود؟

وی همچنین در مورد آخرین وضعیت اجرای محدوده ترافیكی اطراف حرم مطهر رضوی در ایام نوروز خاطرنشان كرد: ما معتقدیم مدیریت ترافیك باید در دست شهرداری باشد اما متاسفانه نمی‌دانم چرا تصمیم‌گیری در این خصوص باید به تهران واگذار شود.

پژمان ادامه داد: هدف ما خدمت‌گذاری به مردم است و هیچ آدم عاقلی به دنبال آزار و اذیت مردم نیست ولی نمی‌دانم چرا در مورد محدوده ترافیكی مشهد كه در شورای ترافیك كشور نیز تصویب شده، باید هر ساله این موضوعات پیش بیاید. ما این موضوع را به دوستان مدعی واگذار كردیم ولی خواهشم این است كه هر تصمیمی گرفتند پای آن بایستند و شهرداری را بیش از این متهم نكنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
0
0
توشهر ما هم مصوبات سفرهای اول اجرایی نشده
قاسم از خوزستان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
0
0
" انتخاب " عزیز! واقعا" این چه تیتری است؟
" افشاگری " ؟! کدام افشاگری؟! آیا بیان آنچه که هم مردم می دانند و هم آنانی که به وعده های خود عمل نکرده اند، افشاگری محسوب می شود؟ آیا اجرا نشدن
بسیاری از این به اصطلاح مصوبات سفرهای استانی در نقاط مختلف کشور ، مطلبی پنهان است که کسی آن را فاش و برملا نماید؟
نظرات بینندگان