arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰

واکنش سایت جبهه پایداری به توصیه انتخاباتی آیت​الله مهدوی کنی و آیت​الله یزدی/ مردم قیم نمی​خواهند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بدنبال صدور اطلاعیه مشترک آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی و دعوت به رای دادن به لیست جبهه متحد اصولگرایان، سایت اصلی جبهه پایداری به آن واکنش نشان داد.

سایت رجانیوز که سایت اصلی جبهه پایداری به شمار می آید، در واکنش به بیانیه آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی نوشت مردم در انتخابات به قیم نیاز دارند.

سایت مزبور که از بیانات امام راحل برای رد کردن مضمون بیانیه آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی بهره گرفته، نوشته است:

 در چند روز گذشته برخی افراد حمایت موجهین و بزرگان از فهرست های انتخاباتی را حجت شرعی دانسته و به تبلیغ تئوری رأی تکلیفی به فهرست های انتخاباتی پرداختند. این در حالی است که از نگاه بنیان‎گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ارائه فهرست های انتخاباتی و حجیت معرفی بزرگان به گونه ای دیگر است.

سایت جبهه پایداری افزوده است:شاید مولفه های نحوه تصمیم گیری مردم در انتخابات از نگاه امام خمینی را بتوان این گونه برشمرد:

- آزادی و عدم احتیاج مردم به قیم در انتخابات. انتخابات آزاد بدون هیچ اعمال قدرت و نفوذ هیچ طبقه، عدم امکان تحمیل رای در نظام اسلامی، عدم حق تحمیل افراد به مردم از جانب هیچ فرد و دسته و گروه.
- امکان معرفی کاندیدا از افراد و روحانیون در حد تذکرات قبلی در حوزه‎ی خودشان، عدم معرفی کاندیدا برای حوزه های دیگر، عدم حجت بودن لیست حوزه‎ی قم، انتخاب علما الزام نیست و پیش نهاد است.
- سه گونه راه شناخت: اعمال و رفتار از زمان طاغوت تا کنون، معرفی روحانیون متعهد در شهرستان ها یا اشخاص متدین موجه که گرایش به چپ و راست یا دسته ای نداشته باشند.
- عدم رأی دادن کورکورانه و الزام به لیست ها، نفی رأی دادن به پیشنهاد دیگران مگر صد درصد مورد اعتماد بودن، عدم تقلید در رأی، جایز نبودن تبعیت از لیست در صورت شناخت غلط بودن شناخت از فرد.
- کاندید کردن کسانی که در غیر گروهند اما لایق ترند.
-...
سایت رجانیوز وابسته به جبهه پایداری طی هفته های گذشته انتقادات تندی را به جبهه متحد اصولگرایان داشته اما این نخستین بار است که به بزرگان روحانیت حمله می کند.
نظرات بینندگان