arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۰

قدس "نیمه یهودی" شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمعیت علمای فلسطین در کرانه باختری و خطیب مسجد مبارک الاقصی هشدار داد که شهر قدس با توجه به نقشه رژیم صهیونیستی "نیمه یهودی" شده است و باید برای نجات آن بسیج عمومی اعلام شود.

به گزارش شبکه خبری العالم، شیخ حامد البیتاوی در گفتگو با خبرگزاری قدس ـ که مقر آن در لندن است ـ بر اهمیت قدس از ابعاد دینی و تاریخی و جغرافیایی تاکید و خاطرنشان کرد که «فلسطین بدون قدس ارزشی ندارد و قدس هم بدون مسجد الاقصی بی ارزش است.»

البیتاوی تصریح کرد: قدس "نیمه یهودی" شده است و شهرک سازی تمامی بخش های آن و حتی داخل بخش قدیمی قدس را زیر سلطه خود درآورده است و رژیم صهیونیستی سعی دارد این شهر را از وجود ساکنان اصلی عرب پاکسازی کند و مهاجران خارجی را که هیچ علقه و ارتباطی با قدس ندارند، جایگزین آنها کند. علاوه بر این، تل آویو سعی در محاصره قدس با دیوار نژاد پرستانه حائل را دارد که عرصه را برای اهالی قدس اشغالی تنگ کرده و مانع از ورود اهالی کرانه باختری به شهر اشغالی قدس برای اقامه نماز در مسجد مبارک الاقصی می شود.

وی از عرب ها و مسلمانان خواست که برای آزاد سازی فلسطین، قدس و مسجد الاقصی بسیج شوند و این مساله نمی تواند از طریق برگزاری کنفرانس ها و مذاکرات بی نتیجه میسر شود، بلکه با توسل به راهکار جهاد و مقاومت محقق خواهد شد.

شیخ بیتاوی از شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی قدس در دوحه خواست که برای یاری قدس و مسجد الاقصی به پا خیزند و وعده های خود را عملی کنند.

وی افزود: مراجعه به شورای امنیت و موسسات بین المللی دیگر اقدامی مضحک و بی فایده است؛ چرا که این موسسات برای خدمت به صهیونیست ها تاسیس شده اند و ملت های عربی و اسلامی باید به دنبال راهکارهای دیگری باشند.

خطیب مسجد الاقصی همچنین خواستار حمایت مادی و معنوی از قدس شد و خاطر نشان کرد که ثروتمندان یهودی صدها میلیون دلار در راه یهودی سازی قدس و احداث شهرک های مختلف در آن هزینه می کنند، اما ثروتمندان عرب هیچ اقدام مشابهی انجام نمی دهند.
نظرات بینندگان