arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۰

بانک دولتی روسیه اظهارات سفیر ایران را تکذیب کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر ایران در روسیه روز جمعه در وبلاگ خود اعلام کرده بود بانک "وت ب 24" اطلاع داده است قصد دارد حساب‌های سفارت ایران در این بانک را مسدود و حتی گویا مصادره کند، اما مسوولین این بانک مسدود شدن حساب‌های سفارت ایران در روسیه را تکذیب کردند.


به گزارش ایسنا، خبرگزاری "نووستی"‌گزارش داد: در یاداشت نوشته شده در وبلاگ محمدرضا سجادی، سفیر ایران در روسیه در ساعت 41 دقیقه بعد از نیمه شب دوم مارس گفته می‌شود ساعت 15 امروز کارمند مسوول کار با بانک‌ها در سفارت به شعبه بانک "وت ب 24" مراجعه کرد. به وی گفتند: "پرسنل سفارت باید تا ساعت 18 روز جاری تمام وجوه را از حساب‌های خود بردارند یا حساب‌های آنها بسته و موجودی این حساب‌ها مصادره خواهد شد".

در وبلاگ سجادی خاطرنشان می‌شود: "کارمند سفارت به پرسنل بانک توضیح داد این مهلت خیلی کوتاه بوده و اجرای آن عملا غیر ممکن است... اما با این وجود در بانک اعلام کردند سخنان فوق الذکر دستور مدیریت ارشد بانک بوده و آنها هیچ کاری را نمی‌توانند انجام دهند".

سفیر ایران در وبلاگ خود می نویسد: من مجبور شدم دیدار خود را لغو کرده و شخصا به بانک بروم. در آنجا به من توضیح دادند که کارت اعتباری من مسدود شده است.

بر اساس این گزارش بانک "وت ب 24" اظهارات سفیر ایران در روسیه در وبلاگ خود در خصوص مسدود شدن حساب‌های سفارت این کشور و امکان مصادره موجودی این حساب‌ها را تکذیب کرد.

سخنگوی دفتر مطبوعاتی بانک "وت ب 24" گفت: بانک ما دارای پروژه‌ای برای پرداخت حقوق ماهیانه کارکنان سفارت ایران بود که از نقطه نظر اقتصادی برای بانک با صرفه نبود؛ چون در چارچوب آن 35 کارت اعتباری صادر شده بود که نیمی از آنها در واقع کار نمی‌کرد و شمار مشتریان واقعی 10 نفر بود.

این سخنگو افزود: به این دلیل تصمیم گرفته شد در چارچوب افزایش ثمربخشی اقتصادی از پروژه پرداخت حقوق ماهیانه کارکنان سفارت ایران صرف‌نظر شود. از مدت‌ها قبل با سفارت ایران مذاکراتی جریان داشته و این سفارت‌خانه بیش از یک هفته قبل در جریان امر قرار داده شده بود.

به عقیده وی این حساب‌ها حتما به بانک دیگری منتقل خواهد شد.

سخنگوی دفتر مطبوعاتی بانک "وت ب 24" در پایان گفت: حرف از هیچ‌گونه مسدود کردن حساب‌ها و مصادره موجودی آنها نیست.
نظرات بینندگان