arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۰

غفوری فرد: به خاتمی بخاطر تشخیص درستش تبریک می‌گویم/ خاتمی می خواهد در داخل نظام باشد

وی در پاسخ به این سوال که صادق زیبا کلام اعلام کرده که خاتمی چاره‌ای نداشته که رای بدهد، گفت: کسی خاتمی را مجبور به شرکت نکرده بود و در این عرصه تصمیم‌گیری با خود افراد است که شرکت کنند یا نه.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسن غفوری‌فرد نماینده مردم تهران، به سید محمد خاتمی به خاطر حضور در انتخابات تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی "انتخاب"، وی در نشستی خبری که به تحلیل نتایج انتخابات 12 اسفند اختصاص داشت، با تشکر از حضور باشکوه مردم انتخابات اخیر، گفت: حضور حماسی مردم در انتخابات 12 اسفند بسیاری از معادلات غرب را علیه ایران به هم زد.

غفوری فرد با پیچیده توصیف کردن ترکیب مجلس نهم و با بیان این‌که ائتلافش در مرحله دوم انتخابات لیست خواهد داد و در این ارتباط با دیگر گروه‌های اصولگرا نیز رایزنی و گفت‌وگو می‌کند، گفت: با توجه به آمار به نظر می‌رسد که از حوزه انتخابیه تهران 4 الی 5 نفر در دور اول به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند و 25 الی 26 نفر باقیمانده باید در دور دوم انتخاب شوند.

وی با بیان این‌که درصد بالایی از نمایندگان مجلس هشتم موفق به کسب رای نشدند، یا این‌که به مرحله دوم راه پیدا کردند، گفت: اکثریت مجلس نهم متشکل از اصولگرایان با گرایش و سلیقه‌های متفاوت خواهند بود.

وی در مورد علت بوسیدن صندوق رای در هنگام رای دادن گفت: به این علت صندوق را بوسیدم که در واقع نشان دهم برای رای مردم احترام قائلم و به هرچه که مردم انتخاب کنند، احترام می‌گذارم.

غفوری فرد با بیان این‌که بیشتر کشورهای غربی باید در مورد نوع نگاه و تعاملشان با ایران تجدیدنظر کنند، گفت: اولویت مجلس نهم قانون‌گرایی و مقابله با قانون‌گریزی به خصوص از سوی دولت است.

وی درباره تحلیل خود از رای دادن خاتمی در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: من فکر می‌کنم کار ایشان کار عاقلانه‌ای بود و متوجه شدند که تحریم کردن انتخابات و اتخاذ چنین موضعی اثر منفی روی نگرش منفی نسبت به آنها می‌گذارد.

وی با اشاره به حضور اصلاح‌طلبان در عرصه انتخابات و تایید آنها توسط شورای نگهبان نیزاظهارداشت: من به خاطر تشخیص خوبی که دادند، به ایشان تبریک می‌گویم.

وی در پاسخ به این سوال که صادق زیبا کلام اعلام کرده که خاتمی چاره‌ای نداشته که رای بدهد، گفت: کسی خاتمی را مجبور به شرکت نکرده بود و در این عرصه تصمیم‌گیری با خود افراد است که شرکت کنند یا نه.

وی تصریح کرد: آقای خاتمی برای این‌که به حیات سیاسی خود ادامه دهند و برای این‌که داخل نظام تعریف شوند، باید در انتخابات شرکت می‌کردند و خاتمی تلاش دارد که در داخل نظام باشد.

این عضو ائتلاف راه ملت، پیروان ولایت با اشاره به این‌که به طور معمول 60 الی 65 درصد نمایندگان مجلس در هر دوره جدید هستند، گفت: در این دوره نیز مردم از چهره‌های جوان استقبال کردند و ما به رای مردم احترام می‌گذاریم.



وی همچنین یادآورشد: رای‌اولی‌ها و نسل سوم و چهارم انقلاب حضوری مقتدرانه در این انتخابات داشتند.

غفوری‌فرد با تاکید بر این‌که اکثریت قاطع مجلس نهم اصولگراست، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در مجلس نهم نمایندگان از وحدت و انسجام بالاتری برخوردار باشند و کارها سریع‌تر پیش رود.

این نماینده مردم تهران در مجلس هشتم به وظایف مجلس و اهمیت تعامل دولت و مجلس اشاره کرد و گفت: این تعامل باید دوطرفه و براساس احترام متقابل باشد.

غفوری‌فرد خاطرنشان کرد: ما در تهران لیست ارائه کرده‌بودیم، ولی در شهرستان‌ها کاندیدایی نداشتیم.

این نماینده مجلس همچنین گفت: طرح سوال از رییس‌جمهور این هفته یا هفته آینده در مجلس انجام می‌شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
0
0
به اعتقاد من خاتمی در داخل نظامی است که خمینی کبیر بیانگذار آن و رهبر معظم انقلاب پرچمدار آن . اما گروهی خارج نشین به خاطر عناد با اسلام و ایران و گروهی ... به خاطر ترس از ازدست دادن موقعیت خود نمی خواهند خاتمی در داخل نظام باشد و...
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
1
1
خاتمي مرد بزرگي هست ايران دوران باشكوهي را در دوران رياست او داشت
نظرات بینندگان