arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۶۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۶ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۰

وزير صنعت دست به دامان خودروسازان داخلي شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه از بحث حاشیه بازار خودرو كه موجب دو قیمتی و یا چند قیمتی شدن آن شده ، مطلع است گفت: از خودروسازان داخلی انتظار داریم، تدابیری اتخاذ كنند.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'مهدی غضنفری ' روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران ، با بیان اینكه كارخانجات تولید كننده محصولات داخلی نیازمند واردات برخی اقلام هستند، گفت: افزایش قیمت ارز حتما روی حوزه تولیدات داخلی اثر زیادی می گذارد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص علت چند قیمتی شدن خودروهای داخلی به ویژه در روزهای اخیر افزود: حدود 85 درصد واردات كشور شامل كالاهای اساسی و یا مواد اولیه برای كارخانجات است و كارخانجات تولید كننده خودروهای داخلی هم همواره نیازمند واردات برخی مواد اولیه هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: اگر قیمت ارز بالا باشد هم در بخش سرمایه گذاری موثر است ، هم در حجم سرمایه در گردش تاثیر دارد و هم در تامین مواد اولیه اثرگذار خواهد بود.

غضنفری با اظهار تاسف از دو قیمتی شدن خودرو گفت: با توجه به اینكه خودورهای خارجی با تعرفه بالا وارد می شود این روند موجب شده است تا یك بازار خیلی خوب برای خودروهای داخلی ایجاد شود و انتظار از خودروسازان این است كه در چنین شرایطی اجازه ندهند سفته بازی و انحصار در بازار خودرو شكل بگیرد.

وی افزود: انتظار خودروسازان هم این است با توجه به هزینه های بالایی كه دارند، قیمت محصولات آنها تعدیل شود و امیدواریم بزودی و احتمالا در هفته آینده با خودروسازان داخلی در خصوص قیمت تولیدات آنها به توافق برسیم تا هم حاشیه های بازار جمع شود و هم خودروسازان نسبت به مسوولیت های خود در قبال كیفیت محصولات و بازار متعهد شوند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
سیدمصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
0
0
چکار میتونه بکنه !؟ هرکدام را تعویض کنه ! اول شما و بعدش هم من شروع میکنیم که ایاالناس کجائید و بدوید و به داد برسید منحرفین و منتقلبین و مختلطین ایران خودرو را تسخیر کردند !!!
amir
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
0
14
راه حل منطقی شما اینه که همه ی هزینه هاتون رو بندازید رو گرده ی مردم محنت کش و زور کش بی چاره. کار دیگه ای که بلد نیستید.
نظرات بینندگان