arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۸۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۰

آیت الله مکارم: رسم غلط چهارشنبه سوری باید حذف شود

یکی از مراجع تقلید شیعیان در پاسخ به استفتائی مراسم شب چهارشنبه آخر سال را خرافه عنوان کرد و خواستار حذف این رسم غلط شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از مراجع تقلید شیعیان در پاسخ به استفتائی مراسم شب چهارشنبه آخر سال را خرافه عنوان کرد و خواستار حذف این رسم غلط شد.

به گزارش انتخاب، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در پاسخ به سئوال یکی از شنوندگان برنامه "زمزم احکام" رادیو معارف، در پاسخ به آداب و رسوم نوروز و مراسمی که در شب چهارشنبه آخر سال برخی افراد انجام می دهند، گفت: بخشی از رسوم که در نوروز برگزار می شود بسیار خوب است و بخشی خرافی است انسان عاقل کارهای خوب را انجام می دهد و از خرافات پرهیز می کند.

وی افزود: نظافت، خانه تکانی، دید و بازدید و کمک به نیازمندان و خیلی از کارهای دیگر خوب است، اما آتش روشن کردن در چهارشنبه سوری یک بدعت خرافی است مخصوصا با گفتن این جمله که "سرخی تو از من زردی من از تو" این ها خرافات است.

استاد برجسته حوزه تصریح کرد: انسان عاقل نباید به سراغ این کارها برود مخصوصا این کار خطراتی در پی دارد. چقدر جوانان و نوجوانان چشم، صورت و عضوی از اعضای بدن خود را با این کارها از دست دادند؛ عزیزان رعایت کنند این رسم غلط را حذف کنند و آن رسوم مثبت را انجام دهند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
4
176
چرا غلط ؟؟؟ باید اصلاح بشه نه اینکه حذف بشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
6
196
خطرات چهارشنبه سوری و سنتهای که جدیدا عرف شده (ترقه و نارنجک .ووو) به علت ممنوع کردن در سالهای پیشین بوده که باعث شده مردم از جشن و پایکوبی و صرف آجیل و شیرینی در کنار آتش به سمت صداهای ناهنجار روی بیاوردند.وگرنه در گذشته که ترقه و دارت و نارنجک که نبوده!!! جشن چهرشنبه سوری نه تنها جشنی زیباست بلکه بسیار هم واجب است فقط تحریفش نکنند بس.
منصور
|
TURKEY
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
7
188
چهار شنبه سوری هم یک سنت ایرانیه هم یه فرصت واسه جشن گرفتن و به استقبال نوروز رفتن . تا اینجاش خوبه ولی‌ اون نارنجکا و مزاحمتها صحیح نیست ، ولی‌ تا اونجا که یادمه بعد از انقلاب اسلامی این چیزا رایج شد.
نظرات بینندگان