arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۹۴۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۰

منتجب نیا : در سال های اخیر به نام و اندیشه امام خمینی (س) جفا شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پرداختن به اندیشه امام در سالی که گذشت و همچنین بسط و گسترش جایگاه اندیشه ایشان در سال پیش رو موضوع گفت و گو با رسول منتجب نیا ، عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز است.
  حجت الاسلام رسول منتجب نیا  در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران جایگاه و اندیشه امام خمینی در سال 90 را مورد ارزیابی قرار داد و گفت در سالی که گذشت بیشتر از تمام سال های دیگر اندیشه امام (س) مورد ظلم و جفا قرار گرفته و برخی از شخصیت ها و یا رسانه ها با نام امام اعمالی را انجام دادند که با روح ایشان مغایرت داشت

منتجب نیا با بیان این که عمل کردن به  رهنمودها ، دستورها و خط مشی های امام (س) دو حالت دارد گفت : حالت اول شعاری و صرفا تظاهر به این مسئله است . حالت دوم این است که انسان خط مشی امام را به عنوان یک آیینه در مقابل خود و افکار خود قرار دهد  و اندیشه خود را با آن منطبق کند.

وی ادامه داد : ممکن است حالت سومی نیز به این دو حالت اضافه شود و آن این است که فردی خط مشی امام (س) را با سلیقه خود توجیه کند و آن چه که خود می پسندد به امام (س) نسبت دهد. آنچه که این سال ها با امام خمینی معامله و رفتار می شود از صورت دوم نیست  یعنی اینگونه نیست که ما امام (س)  را به عنوان یک تابلو و آیینه تمام نما قرار دهیم و بخواهیم مو به مو دستورها و رهنمود های آن بزرگوار را جامعه عمل بپوشانیم  بلکه تبعیت و یا تظاهر ما نسبت به پیروی از امام و خط امام به یکی از این چند حالت دیگر است.

عضو شواری مرکزی مجمع روحانیون مبارز در ادامه خاطرنشان کرد : برخی نیز تظاهر صرف می کنند ،  یعنی برای توجیه کارهای خود و برای اعتبار بخشیدن و مشروعیت دادن به کارهای خود از امام مایه می گذارند و بدون آن که امام (س) را بشناسند و کمترین تبعیت و تاسی از حضرت امام داشته باشند صرفا با نان امام زندگی و حکومت کرده و نان می خوردند در حالی که هیچ گونه تبعیت و پیروی  از امام ندارند.

منتجب نیا از دسته دیگر هم صحبت به میان آورد و گفت :  دسته دیگر افرادی هستند که فرمایشات امام (س) را تجزیه می کنند ، یعنی آن  قسمت های که به نفعشان هست را پذیرفته و عمل می کنند و آن قسمت هایی که به ضررشان هست را کنار گذاشته و به آن بی توجهی می کنند.  یعنی همان برخوردی که برخی  با متون وحی و پیامبران و امامان معصوم می کردند . آن قسمت که به سود و منفعت مادی آن هاست و می توانند از آن استفاده کنند را گزینش کرده و به آن عمل می کنند و مابقی را به کناری می گذارند .

وی در ادامه افزود: دسته سومی افرادی هستند که از امام  تبعیت نمی کنند و فرمایشات ایشان را تفسیر به رای می کنند . یکی از نگرانی های امام نیز همین مسئله بود که افرادی از صحبت های امام بر علیه ایشان استفاده کنند.
متجب نیا گفت : این سه حالت که باعث سوء استفاده ازنام امام شده است در این سال ها از جمله همین سال جاری رایج و شایع بوده و می بینیم که تمام گروه‌هایی که امروز می خواهند در حکومت باشند همه خود را تابع امام (س) می دانند چون ایشان مانند خورشید تابانی است که بر همه می تابند و همه دل ها را جذب کرده و همه به ایشان علاقمند هستند . دوستان مجذوب و دشمنان مقهور ایشان هستند لذا این افراد ناچار هستند برای مشروعیت بخشیدن به کارهای خود و توجیه اعمال خود دست به این سه شگرد بزنند.

عضو شواری مرکزی مجمع روحانیون مبارز سخن خود را اینگونه ادامه داد : در واقع می توان گفت  آن دسته اولی که امام را به عنوان پیشوا ، الگو و اسوه قرار داده اند بسیار اندک هستند. چون معتقدند نزدیکترین راه به اسلام و حقیقت راهی است که امام به روی بشریت گشود و نورانی ترین خط مشی ، خط مشیی است که امام (س)  برای جامعه ترسیم کردند. این دسته امام  (س ) را صرفا به عنوان یک مرجع تقلید قبول ندارند بلکه ایشان را به عنوان یک مکتب و فرهنگ پذیرفته اند.
 وی گفت : این افراد نه تنها بسیار اندک هستند  بلکه اصولا خانه نشین و منزوی هستند و مورد بغض و کینه کسانی هستند که از امام سوء استفاده کرده و ایشان را ابزار قدرت خود قرار داده اند.

منتجب نیا در این گفت و گو با بیان این که بنده گله ای دارم گفت :  بسیار متاسف هستم که در سال های اخیر از نام و اندیشه امام سوء استفاده و بر این مبنا جفا و ظلم شده است . معتقدم درعین جذابیت به حقانیت امام مظلومیت امام در این سال ها از همه سال های عمر و بعد از وفات ایشان بیشتر بوده چرا که برخی به نام امام زندگی و حکومت می کنند ولی بیشترین جفا و ستم را به امام روا داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: همه شاهد بودیم که از برخی رسانه و تریبون ها و برخی شخصیت ها به نام امام حرف‌هایی  زده شد  که با روح امام مغایرت داشت. از طرف دیگر کارهایی را به امام (س) نسبت می دهند که صد در صد دروغ و کذب محض است. در نتیجه هم امام را در نظر نسل های جدید به عنوان چهره خشن نشان می دهند و هم این که راه را به روی علاقمندان و عاشقان امام بسته اند.

منتجب نیا بااشاره به این که تبلیغات دشمن و رسانه های بیگانه هم بر روی این قضیه موثر بوده تصریح کرد : کسانی که از امام ضربه خورده اند دائم بر این طبل می کوبند که ریشه تمام مسائل امام است و درواقع اصل انقلاب چنین است.

وی همچنین گفت : در مجموع می بیند که چه ظلمی به انقلاب و امام(س) می شود و در این بازار آشفته همه پتک را بر سر امام و انقلاب می زنند . در این ماجرا همه موظفند در مقابل این قضیه قیام کنند. مخصوصا کسانی که تعلق خاطر بیشتری به امام دارند و کسانی که به صورت یک نهاد مسئولیت دارند تا از نام و جایگاه امام دفاع کنند که معتقدم در راس همه بیت حضرت امام خمینی (س) و موسسه تنظیم نشر و آثار امام خمینی  باید در مقابل این قضیه از مرام امام دفاع کنند. در این زمینه کم کاری شده است . به طور مثال زمانی که برنامه شاخص از تلویزین پخش می شد موسسه تنظیم و نشر آثار امام باید هر روز در برابر این برنامه بیانیه می داد.

منتجب نیا تاکید کرد : معتقدم ازموسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام (س) که بحمدالله زیر نظر برادر ارزشمند و فاضل ، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی است انتظار می رود که در این موارد فعالتر باشد.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما در سال پیش رو چگونه می توان اندیشه امام (س)  را نشر و گسترش داد گفت : باید به حضرت امام برگردیم.  ما به امام پشت کردیم و فقط نام ایشان را یدک می کشیم . سر سفره امام نشسته‌ایم ولی نمکدان می شکنیم. همه باید به امام (س) برگردند زیرا همه از امام و اسلام فاصله گرفتیم.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز گفت : وقتی حرف از امام می شود یعنی ازاسلام و تشیع سرخ علوی سخن گفته شده است سخن از امام  یعنی تجلی اسلام در عصر حاضر که متاسفانه از آن فاصله گرفتیم.  باید حقیقت امام را بازشناسی کنیم و پیش فرض ها و سوء استفاده ها را کنار گذاشته و یک بار دیگر به حقیقت امام برگردیم .
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
اكبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
0
1
با منتجب نيا موافقم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
1
2
بی زحمت صحبت جدیدتری بفرمائید
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
0
0
چه عجب ، جناب آقاي منتجب نيا ! دلمون براتون تنگ شده يود ، اين همه مدت كجا بوديد ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان