arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۸ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۰

كارگران در سال 57 با يك ماه حقوق چه مي‌توانستند بخرند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایلنا: رییس کانون هماهنگی شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: افزایش بیش از حد نرخ طلا و ارز برروی قیمت اقلام مصرفی تاثیر مستقیم گذاشته است.

رحمت الله‌پور موسی با تاکید بر غیر واقعی بودن نرخ دستمزد تصریح کرد: شنیده شده شورای عالی کار تصمیم به افزایش ۲۰ درصدی دستمزد کارگران دارد.

او با اعلام اینکه نرخ تورم بر اساس آمار بانک مرکزی ۲۵ درصد برآورد شده است، اظهار داشت: در دهه‌های گذشته نیز هیچ‌گاه مزد بر اساس نرخ واقعی تورم افزایش نیافته است.

او به مقایسه نرخ طلا و ارز با دستمزد ماهانه کارگران از سال ۵۷ تا سال ۹۰ پرداخت و اظهار داشت: در سال ۵۷ با یک ماه حقوق، کارگر می‌توانست دو سکه تمام و یک نیم سکه خریداری کند و در سال ۸۴ نیز با همین مقدار حقوق مي‌شد یک سکه تمام و یک نیم سکه خريد اما با افزایش نرخ ارز و طلا در سال ۹۰ فقط می‌شود یک نیم سکه خریداری کرد.

اين فعال كارگري در ادامه به مقايسه نرخ دستمزد و قيمت گوشت پرداخت و گفت: در سال 57 با يك ماه حقوق مي‌شد 160 كيلو گوشت گوسفند خريداري كرد.

پورموسي در خاتمه گفت: با این مقايسه مشخص است دستمزد كارگران چقدر باید افزایش پیدا کند تا به نرخ واقعی خود برسد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱۸
غیر قابل انتشار: ۱۲
آرمین 23
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
8
43
انشاالله آقای اجمدی نژاد حلش می کند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
همه این نابسامانیها ازجمله تصویب تحریمها -ایران هراسیها-دشمنی بادنیا-دزدیها-تورم یکشبه-مدیریت چکشی -دروغ وریا-اختلاس-انحراف ازخط ولایت وایستادن دربرابررهبری و......اززمان این معجزه هزاره دوم به وجودآمدلعنت الله علیه
karmand
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
10
34
آخه 160كيلو گوشت به چه دردي ميخوره همون بهتر كه با حقوق هاي الان ميشه براي يك خانوار3 كيلو گوشت خريد و تازه تازه در طول يك ماه خورد.اينها همش به خاطر سلامتي خودمونه.
malek251
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
16
9
خوووووو اوسکل می پرسیدی آقای پور موسی این حرفا رو از کجات در میاری ؟ منم می تونم بگم نه اینطور نبوده
نظرات بینندگان