arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۰

پورمحمدی: گردن سرکشان شکسته می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: چندین بار هم به صورت شفاهی و هم کتبی درباره حضور بازنشستگان در فدراسیون فوتبال تذکر داده بودیم.
به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در جلسه هفتگی عمومی روزهای دوشنبه با مدیران و کارکنان این سازمان به موضوع دوشغله‌ها و بازنشسته‌ها اشاره کرد و گفت: در واکنش به تلاش‌های سازمان در این زمینه بسیاری از دوشغله‌ها انصراف دادند. یکی از حوزه‌هایی که در این بحث خود را بیشتر نشان داد حوزه ورزش است. البته رسانه‌ها به این مسئله دامن زدند چرا که در این حوزه بسیار فعال هستند و حوزه‌ای در کشور به اندازه ورزش زیر ذره بین نیست. هر خبری که در این حوزه اتفاق می‌افتد عموما برجسته شده و بزرگنمایی می‌شود. سازمان بازرسی کل کشور سعی کرد با موضوع دوشغله‌ها با تدبیر و حوصله عمل کند.
وی تصریح کرد: به رغم حساسیت‌هایی که در جامعه روی موضوع دوشغله‌ها شکل گرفته بود دنبال راه حل‌های مختلف بودیم. دو سال پیش همراه با رئیس سازمان تربیت بدنی دنبال راهکار بودیم. برای حل این موضوع به مجلس رفته و در صحن علنی مجلس درباره راهکار سازمان سخنرانی کردم اما در نهایت مجلس اعلام کرد که چون خلاف قانون اساسی است راهکاری برای برطرف کردن آن نیست و به راهکار اصلاحی ما رای نداد.
پورمحمدی گفت: با تمام این اوصاف چون حوزه ورزش حوزه حساسی است و با افکار عمومی و احساسات جوانان سروکار دارد، سعی کردیم با برنامه ریزی و توجه با دوشغله‌های این حوزه برخورد کنیم. به همین خاطر جلسات متعددی با مسئولین و رسانه‌ها برگزار کردیم و گمان می‌کنم عملکرد خوبی داشته و بدون این‌که شوک و آسیبی به این حوزه وارد شود سعی کردیم با این مشکل برخورد کنیم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به مقاومت‌های برخی بخش‌های ورزشی با موضوع دوشغله‌ها گفت: متأسفانه حدود صدها پرونده متخلفین در این حوزه به هیأت تخلفات اداری دستگاه‌ها دادگاه ارسال شده است اما چاره‌ای نداشتیم و تلاش کردیم با کسانی که مقاومت کردند قانونی برخورد کنیم.
وی با تأکید بر این‌که موضوع بازنشسته‌ها نیز مانند دوشغله‌ها است، گفت: سازمان با یک فاصله‌ای موضوع بازنشسته‌ها را تعقیب کرده است. یعنی دوشغله‌ها از سال 87 و بازنشسته‌ها از سال 88 تعقیب شده است. در چند روز گذشته رسانه‌ها، مطبوعات و صدا و سیما توسط سازمان بازرسی کل کشور رصد شده است.
پورمحمدی افزود: متأسفانه بسیاری از این رسانه‌ها نمره قبولی نیاوردند. در این بحث نمره‌های رسانه‌ها ضعیف است. تذکر می‌دهم کسی سازمان بازرسی کل کشور را به این راحتی متهم نکند که بدون دلیل، ‌بی‌منطق و بی‌برنامه عمل کرده است. با توضیحی که بنده و دیگر همکارانم خواهند داد متوجه می‌شوید که با برنامه‌ترین اقدامات در کشور از سوی سازمان بازرسی کل کشور انجام می‌شود.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینكه سازمان موضوع بازنشسته‌ها را از سال 88 تا امروز بدون جنجال و ماجرا جویی دنبال کرده گفت: تمام فعالیت‌های سازمان بازرسی کل کشور در این حوزه همراه با سند است. من از همین جا از کسانی که بلندگوی بزرگ‌تری دارند خواهش می‌کنم حواسشان را بیشتر جمع کنند؛ حرف بی‌منطق نزنند.
وی ادامه داد: سازمان برای هر نکته‌ای که مطرح می‌کند سند و دلیل دارد؛ سازمان قصد جنجال‌آفرینی و قصد شوک وارد کردن به جامعه را ندارد؛‌ این طور نیست که بدون برنامه‌ریزی اقدام کرده باشد. سازمان در سال 88 صریحاً به مدیرانی که امروز در ورزش هستند نامه مستقیم ارسال کرده که حضور بازنشسته‌ها در ورزش ممنوع است که در این نامه همچنین قوانین به صورت دقیق برای فدراسیون‌ها و نهادهای دیگر توضیح داده شد.
پورمحمدی تصریح کرد: حوزه ورزش حوزه حساسی است و با افکار عمومی و جوانان سر و کار دارد. معتقدیم نباید در این حوزه ذهن جوان را مشغول و روحیه‌شان را با شوک مواجه کنیم. در این حوزه با احتیاط عمل کردیم و اجازه ندادیم جنجال آفرینی شود. به همه نهادها اعلام شد اگر بازنشسته‌ها در آن‌ها حضور دارند تا پایان دوره‌شان به فعالیت ادامه دهند ولی توجه داشته باشند پس از پایان دوره به افراد بازنشسته یا دوشغله مجدداً انتخاب نشوند. اگر بحث انتقاد باشد باید به ما انتقاد کنند که چرا این‌قدر حوصله به خرج داده و با تأمل و صبوری کار کردیم؟
رئیس سازمان بازرسی کل کشور که در جمع کارمندان سازمان بازرسی کل کشور سخن می‌گفت، افزود: چون فدراسیون فوتبال از اهمیت بیشتری برخوردار بود سازمان بازرسی کل کشور از آغاز دوره جدید وزارت ورزش و جوانان، به صورت مستقیم مکاتبه کرده و به صورت کلمه به کلمه مفاد قانون را توضیح داد تا این‌که فردا کسی مدعی نشود که ما نمی‌دانستیم و یا مطلع نبودیم اما امروز می‌شنویم که گفته می‌شود چرا در زمان تعیین صلاحیت افراد برای انتخابات فدراسیون، تذکر داده نشده است.
وی ادامه داد: گفته من این است که چرا آنکه اطلاعی ندارد اظهارنظر می‌کند؟ سازمان همان موقع چندین بار هم به صورت شفاهی و هم کتبی تذکر داد. تلاش کردیم حجت بر همه تمام شود. سازمان مدافع اعتبار و عزت ورزش است. سازمان به دنبال حفظ اعتبار بین‌المللی ورزش است. آنان که اقدامات خلاف قانون انجام داده و ورزش را در معرض خطر قرار می‌دهند باید به افکار عمومی و جامعه پاسخ بگویند که چرا به خاطر منافع شخصی و باندی خود حیثیت کشور را به خطر می‌اندازند؟! چرا به خاطر موقعیتی که می‌دانند خلاف قانون است تلاش می‌کنند این موقعیت را به خاطر منافعی که اطرافش وجود دارد برای خود حفظ کرده و برای این کار حاضرند با حیثیت کشور،‌با غرور جوانان و آبروی جامعه بازی کنند؟
پورمحمدی با تقبیح اقدامات خلاف قانون برخی نهادها گفت: سازمان بازرسی کل کشور به خاطر آنکه کسی نیاید بحث جدیدی درباره اقدامات قانونی ما در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال مطرح کند به صورت مداوم و پیوسته تذکر و گزارش داد. در نهایت که با بی‌توجهی دست‌اندرکاران مواجه شدیم به ناچار دو نامه را علنی کردیم تا دیگران نیز بدانند.
وی خاطر نشان کرد: این نامه‌ها و جلساتی که با مسئولین امر برگزار شد فراوان است. حال کسی نیاید به خاطر این دو نامه به سازمان بازرسی کل کشور اتهام وارد کند که سازمان دیر اقدام کرده است؛ خیر؛ سازمان بازرسی بارها و بارها تذکر و راهنمایی داده اما متأسفانه بی‌قانونی در خیلی از بخش‌ها سکه روز شده است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: سازمان بازرسی با قدرت در این موضوع ایستاده و قانون را ناموس مردم می‌داند و مطمئن هستیم که مردم اجازه نخواهند داد در مقابل قانون گردنکشی و سرکشی صورت بگیرد.
وی ادامه داد: مطمئنا گردن سرکشان شکسته خواهد شد و ملت اجازه گردن فرازی را به کسی نخواهند داد. سازمان بازرسی کل کشور هم باید به وظیفه‌اش عمل کرده و از حقوق عامه دفاع کند. مردم نیز همواره پای اجرای قانون ایستاده‌اند و به قانون شکن‌ها اجازه بروز و ظهور نمی‌دهد.
پورمحمدی گفت: تنها راه برای قانون شکنان این است که در برابر قانون سر فرود بیاورند و به نهادهای بین‌المللی خط ندهند که بیایند از کشور ما بهانه‌گیری کنند. حتی برخی قصد دارند داوری را به آن طرف واگذار کنند که این هم از شیرین‌کاری‌های برخی از آقایان است که قوانین داخلی کشور را نادیده می‌گیرند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی کل کشور تلاش دارد با بی‌قانونی و فساد در کشور مبارزه کند و با تدبیر و عقلانیت این خط را تعقیب می‌کند. در این مسیر جنجال آفرینی هم نمی‌کند و عملکرد ما آن را نشان می‌دهد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
0
2
اگه کفاشیان بازنشسته بوده پس چطوری تا حالا رئیس فدراسیون بوده؟ نکنه از روز شرکت تو انتخابات بازنشسته شده!!!!!!
چرا حالا که رای آورده این بحث ها مطرح شده؟
شما که میگین شرایطشو نداشت چرا اجازه دادین تو انتخابات شرکت کنه؟!!!
نظرات بینندگان