arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۴۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۰

عبارات "زن و شوهر" از اسناد رسمی انگلیس حذف می‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دستورالعمل‌های راهنمای مربوط به مالیات و منافع و اسناد مهاجرت باید به گونه‌ای بازنویسی شوند که دیگر پیش‌فرض اینکه یک زوج عبارت‌ست از یک زن و یک مرد در آنها رعایت نشود.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌میل، شب گذشته فاش شد که کلمات "زن و شوهر" به خاطر اصلاحات انجام شده در راستای حمایت از ازدواج همجنس‌گرایان از اسناد رسمی کشور بریتانیا حذف خواهد شد.

بنابراین گزارش، دستورالعمل‌های راهنمای مربوط به مالیات و منافع و اسناد مهاجرت باید به گونه‌ای بازنویسی شوند که دیگر پیش‌فرض اینکه یک زوج عبارت‌ست از یک زن و یک مرد در آنها رعایت نشود.

این اصلاحات پاییز گذشته از سوی دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس وعده داده شده بود و قصد دارد راه را برای ازدواج همجنس‌گرایان انگلیسی در حقوق مدنی این کشور برای اولین بار باز کند. این در حالی است که بر اساس سنت‌های مذهبی، ازدواج بین یک مذکر و یک مونث انجام می‌پذیرد.

اصلاحات مزبور خشم کلیسای انگلیس را برانگیخته است که ائتلاف حاکم بر این کشور را به فهم نادرست از قوانین ازدواج متهم می‌کند. با این حال، "لین فیترستون"، وزیر امور فرصت‌های برابر کابینه انگلیس به رهبران مذهبی این کشور هشدار داد که از ادبیات تند در این خصوص استفاده نکنند.

قبلا هم در پاسپورت‌های انگلیسی و همچنین آمریکایی به جای نام پدر و مادر از والد ۱ و والد ۲ استفاده شده بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
پویان
|
Netherlands
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
2
2
من فکر می کنم این خبر از بیخ و بن تحریف شده تا اونجا که ما خوندیم ماجرا فقط مربوط به دوشیزه بودن یا نبودن خانم هاست.گروهی از فمینیست ها متعرض بودن که چرا در برگه ها و فرمها ما باید علامت بزنیم دوشیزه هستم یا زن درصورتی که مردان فقط کلمه مرد رو دارن
نظرات بینندگان