arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۸ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۰

تظاهرات مسلمانان اتریش علیه اقدام تروریستی وهابیون /شرح واقعه توسط شاهدان عینی + تصاویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش خبرنگار «شیعه نیوز» در پاریس ، روز یکشنبه برابر 28 اسفند خیابانهای اصلی شهر بروکسل بمدت سه ساعت شاهد تظاهرات صدها نفر از مسلمانان اروپا بود.

شاگردان و نزدیکان این عالم شیعه در فرودگاه با استاد خویش وداع نمودند و جسم مطهر این شهید فقید برای تشییع و تدفین عازم زادگاهش در کشور مراکش شد .
 
 
شیعیان مقیم بلژیک همراه با مسلمانان کشورها فرانسه ،هلند ،و انگلستان و شهرهای دیگر بلژیک که با اتوبوس برای تجلیل از اولین عالم شهید شیعی در اروپا  به این شهر آمده بودند بعد از ادای نماز ظهر در مسجد الرحمن عازم میدان شهرداری این شهر شدند.

مراسم تجلیل از شهید عبدالله از میدان شهرداری تا کاخ دادگستری با عنوان سکوت و تنها با پخش صوت قرآن مسیری نزدیک به سه کیلومتر برگزار شد.
اندکی بعد از شروع تظاهرات خدیجه و تقیه دو دختر این عالم شهید ، با در دست داشتن یک سینی حامل عمامه به خاکستر آلوده شده و قرآن و یک  گل محمدی سفید به تظاهرات پیوستند .
 
 
این صحنه حزن انگیز حمعیتی نزدیک به 5هزار نفر را بشدت تحت تاثیر قرار داد و برغم بارانی شدن هوا  این دختران  رشید تا پایان راه با در دست داشتن عمامه پدر شهید و  قرآن میهمانان را پذیرا بودند.

تظاهرات به آرامی در مقابل کاخ دادگستری  با خواندن شعری در وصف شهید عبدالله و مظلومیت مسجد سوخته (امام) ) الرضا (علیه السلام) بوسیله یکی از شاگران این شهید بزبان فرانسه و فلمان پایان پذیرفت.

در ییانه پایانی  این تظاهرات که بوسیله وابسته فرهنگی مسجد (امام) ) الرضا (عله السلام) خوانده شد ، ضمن محکومیت عمل تروریستی به آتش کشیدن مسجد (امام) ) الرضا (علیه السلام) از دستگاه قضائی این کشور خواسته شد که ضمن حفاظت از اماکن مذهبی ،عاملان و امران این عمل ترویستی شناسائی و محاکمه شوند .
 
 
اقدام تروریستی به آتش کشیدن مسجد (امام) ) الرضا (علیه السلام) در بروکسل شب دوشنبه گذشته بوسیله یک نفر سی سه ساله با همراهی دو نفر دیگر انجام شد .

این نقشه شوم با شهادت امام جماعت این مسجد و مجروح شدن یک نفر پایان یافت ولی در صورت انجام نقشه طراحی شده دهها نفر جان خود را از دست می دادند .

بنا به گفته یکی از منابع مطلع این سه تروریست بطور غیر قانونی وارد بروکسل پایتخت پارلمانی اروپا شده و قصد داشتند در موقع انجام فریضه نماز جماعت مغرب مواد سمی آتش زا را بعد از شروع نماز در محوطه مسجد پخش و در موقع خروج تنها درب خروجی را بسته و و ماده را مشتعل کنند .
 
همانطور که امام جماعت با استنشاق این گاز به شهادت رسید در صورت اجرائی شدن این نقشه دها زن و مرد نماز گزار حاصل این عمل تروریستی می شد.
 

 
یکی از شاهدان عین در گفتگو با خبرنگار « شیعه نیوز» اظهار داشت : این سه نفر با توجه به ساعات شرعی اهل سنت که مغرب را بیست دقیقه زودتر اعلام می کند وارد مسجد می شوند در این هنگام که امام جماعت در دفتر خود مشغول کارهای خود بود و دو نفر از شیعیان هم در حال وضو گرفتن بودن که یکی از این دو نفر وقتی وارد صحن مسجد می شود متوجه حرکات مشکوک فرد تروریست می شود و از آنجائی این مسجد سال گذشته بارها از طرف وهابی ها تهدید شده بود این نماز گزار به طرف او می رود تا علت حضوراو را جستجو کند در این هنگام فرد مشکوک دست پاچه شده و از داخل ساک اول چاقوئی را در می آورد و بعد هم با تبری بطرف این فرد حمله ور می شود و مواد سمی و آتش را در سحن مسجد پخش می کند .

در این هنگام دو همراه تروریست که در مقابل در منتظر بودند با شنیدن سر و صدا فرار می کنند .نفر دومی که در حال وضو بوده با دسته جارو از فرار تروریست جلوگیری کرده و به بیرون رفته درب مسجد را می بندد و برای کمک از پلیس به بیرون مسجد می رود در این هنگام تروریست مواد آتش را مشتعل می کند و مواد سمی  و آتش در مسجد منتشر می شود که تا رسیدن آتش نشانی و پلیس امام جماعت مسجد به خاطر استنشاق مواد سمی به شهادت می رسد و تروریست و نماز گزار مسمومیت سطحی میشوند .

بنا به گفته این منبع منابع قضائی بروکسل سعی دارند این فرد را بحرینی و یا  سوری معرفی کنند و این عمل تروریستی را با مسائل مرتبط با حوادث سوری قلمداد کنند ولی دو شاهد این حادثه که خود مراکشی الاصل می باشند مطمئن هستند که تروریست مذکور یک مراکشی بوده و به لهجه مردم این دیار سخن میگفته است و نمی تواند سوری یا بحرینی باشد.

گفتنی است که بیشتر شیعیان بلژیک که بعد از انقلاب اسلامی با مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) آشنا شده و به مذهب تشیع گرویده اند مراکشی الاصل بوده و اکثریت شیعیان را در این کشور تشکیل می دهند و دو مسجد الرحمن و (امام) ) الرضا (علیه السلام)  هر دو بوسیله بلژیکی های مراکشی الاصل اداره می شود.

شهید شیخ عبدالله در بیست سال فعالیت خود در بلژیک صدها نفر از کشور مراکش را با مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) آشنا کرده است شاگردان این استاد شهید امروزه در دانشگاه های بلژیک و دیگر کشورهای اروپائی در حال تدریس در دانشگاه ها می باشند در همین مراسم دکتر عبدالسلام و یکی دیگر از شاگردان وی که از اساتید دانشگاه بروکسل می باشند حضور داشتند.

بنا به اظهارات شیعیان این کشور مسجد (امام) الرضا (علیه السلام) و شیخ عبدالله در سالهای اخیر بارها بوسلیه وهابیها و سلفی تهدید شده بودند .
نظرات بینندگان