arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۳ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۱

اعتصاب سراسری روز پنجشنبه اسپانیا را فرا می گیرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اتحادیه های صنفی و کارگری در اسپانیا روز پنجشنبه یک اعتصاب سراسری و عمومی در این کشور برگزار می کنند. این اعتصاب در اعتراض به اصلاحات شرایط کاری و برنامۀ ریاضت اقتصادی دولت ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا صورت می گیرد.

به گزارش انتخاب، اتحادیه های صنفی روز پنجشنبه را برای این اعتصاب تعیین کرده اند اما در بسیاری از شهرهای اسپانیا از جمله مادرید کارکنان دولتی از شامگاه چهارشنبه اعتصاب خود را آغاز کرده اند.

انتظار می رود در نتیجۀ این اعتصاب، ارائۀ خدمات عمومی به حداقل ممکن برسد. تنها کمتر از 30 درصد از حمل و نقل عمومی فعال خواهn بود و به دلیل اعلام مشارکت بخش اعظم کارکنان راه آهن تنها 20 درصد از قطارها در سطح کشوری تردد خواهند کرد. این اعتصاب عمومی تنها یک روز پیش از ارائۀ بودجۀ سال 2012 اسپانیا به پارلمان این کشور برگزار می شود.

یکی از موافقان با این اعتصاب می گوید:"با این اعتصاب معلوم می شود که آنها به صدای کارگران گوش خواهند داد یا نه؟”

صاحب یک بنگاه خصوصی اما می گوید:"من در این اعتصاب شرکت نخواهم کرد، من برای خودم کار می کنم و با این اعتصاب پول از دست می دهم. فکر نمی کنم زمان خوبی برای برگزرای اعتصاب باشد.”

اعتصاب کنندگان می گویند برنامۀ ریاضت اقتصادی دولت اسپانیا موجب از بین رفتن 630 هزار شغل در این کشور خواهد شد. به گفتۀ اتحادیه های کارگری اجرای اصلاحات اقتصادی در این کشور همچنین موجب افزایش نرخ بیکاری به 23 درصد شده است.

این ششمین اعتصاب سراسری در اسپانیا از سال 1997 و آزادی فعالیت اتحادیه های کارگری در این کشور است. تاریخ برگزاری آخرین اعتصاب سراسری در اسپانیا به بیست و نهم سپتامبر سال 2010 برمی گردد.
نظرات بینندگان