arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۱

اقشار متوسط خارج از کشور گردشگر ایران می شوند!

مدیر کل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: «به دنبال پرداخت تسهیلات به قشر متوسط جامعه خارج از کشور برای سفر به ایران هستیم.» آن‌طور که سایت رسمی این سازمان در خبری اعلام کرد، اسدالله محمدپور این اقدام را یکی از سازوکارهای لازم برای افزایش ورود گردشگران به کشور اعلام کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر کل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: «به دنبال پرداخت تسهیلات به قشر متوسط جامعه خارج از کشور برای سفر به ایران هستیم.» آن‌طور که سایت رسمی این سازمان در خبری اعلام کرد، اسدالله محمدپور این اقدام را یکی از سازوکارهای لازم برای افزایش ورود گردشگران به کشور اعلام کرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از شرق، او همچنین از جمله دیگر فعالیت‌های انجام شده در این زمینه را معرفی منطقه آزاد زیارتی، لغو روادید با 60 کشور، لیزینگ سفرهای داخلی و خارجی و... عنوان کرد. او گفت: «بحث لیزینگ سفرهای داخلی اجرایی شده و سه بانک سپه، صادرات و گردشگری تسهیلات لازم را پرداخت می‌کنند. در زمینه لیزینگ سفرهای خارجی نیز به دنبال پرداخت تسهیلات به قشر متوسط جامعه خارج از کشور برای سفر به ایران هستیم.»

آخرین روزهای بهمن ماه سال قبل بود که رییس سازمان میراث فرهنگی گفته بود: «من به معاونانم در سازمان تکلیف کرده‌ام باید در سال آینده هفت ‌میلیون گردشگر به کشور وارد شود.» به نظر می‌رسد این حرکت را نیز باید در راستای همین تکلیف رییس سازمان برای معاونانش ارزیابی کرد.

طرح لیزینگ سفر که مسوولان سازمان برای رونق صنعت گردشگری کشور از آن سخن می‌گویند، شامل ارایه یک تا چهار میلیون تومان اعتبار با سود 11‌درصد و بازپرداخت یک‌ساله از سوی سه بانک عامل است. لیزینگ سفر در قالب کارت اعتباری برای انجام سفرهای انفرادی و گروهی صادر می‌شود تا دارندگان این کارت‌ها از طریق دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز اقامتی بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند. آن‌طور که گفته شده این کارت در هتل‌ها، رستوران‌ها و تمام خدمات مرتبط با گردشگری قابل استفاده است. سقف شارژ این کارت‌ها 30 تا 40میلیون ریال بوده که برای سفرهای داخلی قابل استفاده است. این مبلغ باید یک‌ساله با کارمزد 11درصد بازگردانده شود.

در همین حال برخی کارشناسان بر این باورند که طرح لیزینگ سفر آن‌گونه که گفته‌ می‌شود اگر اجرایی شود، مشابه کارت‌های اعتباری‌ای است که در بسیاری از کشورهای دنیا وجود دارد. این طرح اگر درست اجرا شود می‌تواند تاثیری بر صنعت گردشگری داخلی داشته باشد، اما باید توجه داشت که بخش زیادی از مراکز، رستوران‌ها، هتل‌ها و همچنین آژانس‌های گردشگری و هوایی کشور را طرف قرارداد طرح کردند که گردشگران داخلی قدرت انتخاب زیادی داشته باشند و به انجام سفر ترغیب شوند، چراکه در صورت کم تعداد بودن این مراکز و کاهش دامنه انتخاب گردشگران آنها مایل به استفاده از آن نخواهند شد و طرح شکست خواهد خورد.» این کارشناس می‌افزاید: «اما با این همه و با توجه به اینکه در طرح لیزینگ سفر اشتباه طرح سفر کارت تکرار نشد که برای همه کارمندان دولتی لحاظ شد و ادارات و سازمان‌ها هم مجبور به تامین هزینه‌های آن شدند، این بار طرح به بخش خصوصی واگذار شده و به نوعی برای افراد اختیاری است و همین مساله می‌تواند به نتیجه‌بخش بودن آن کمک کند.

در همین حال سوالی که طرح می‌شود این است در شرایطی که تحریم‌های بانکی و اقتصادی شدیدی علیه کشورمان در حال اجراست، نحوه پرداخت این تسهیلات به جامعه خارج از کشور برای سفر به ایران و همچنین بازپرداخت و ضمانت‌های لازم در این‌باره چگونه انجام خواهد گرفت؟ همچنین در گفته‌های این مقام مسوول سازمان مشخص نشده که منظور از قشر متوسط خارج از کشور، ایرانیان خارج از کشور است یا شامل همه اقشار متوسط کشورهای دیگر هم می‌شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ایمان111
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
0
0
چه کارای خنده داری..بین ما ترکیه چه فاصله تو جذب گردشگر...اونا پول میگیرن از گردش گر ما پول میدیم.......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
0
0
گردشگر؟ ایران؟؟؟ مرد آقا!!! مرد!!! مدتهاست که مرده!!
نظرات بینندگان