arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۳۷۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۱ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱

اخبار مهم "انتخاب" در 60 ثانیه/چهارشنبه 16 فروردین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"60 ثانیه" عنوان خبری است که روزانه مهمترین اخبار منتشره در "انتخاب" را در یک خبر جمع آوری کند که در طی "60 ثانیه" امکان ملاحظه همه اخبار وجود دارد. این بخش، در ستون "مهمترین عناوین روز" منتشر می شود:

اخبار چهارشنبه 16 فروردین:

تاریخ شهادت آوینی تغییر کرد!
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۲

در اعتراض به قتل مسلمان عراقی؛ یک میلیون زن غیرمسلمان آمریکایی در فیس بوک روسری به سر کردند
یک میلیون زن غیر مسلمان آمریکایی در اعتراض به قتل "شیما" مسلمان عراقی که توسط افراد ناشناس به دلیل استفاده از حجاب در کالیفرنیا کشته‌شد، روسری به سر کردند.
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۵
فاطمه زهرا (س) چگونه اسوه ای است؟
زندگی و کلام فاطمه زهرا (س) برگرفته از تربیت الهی و قرآنی و نبوی است و به همین جهت آنچه از ایشان روایت شده است، پایه و اساسی است برای این اصل که حضرتش اسوه و الگویی است که می باید بیشتر او را شناخت و از ایشان پیروی کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۷
مرتضوی و انتصاب 14 مشاور در 15 روز اول سال!
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۰
تکذیب یک نقل قول از آیت‌الله بهجت درباره امام موسی صدر
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۹
انتظار نداشتم واکنش ها به سخنانم در مورد رابطه با آمریکا در این حد باشد؛
"آیت الله هاشمی گفت، اگر سخنانم در مورد رابطه با آمریکا ایراد داشت، حتما امام پاسخ می داد"
هاشمی در مورد رابطه با آمریکا بحث را به صورت تشریحی باز کرد و گفت؛" ایران مرکزیت یک فکر و اندیشه را در جهان اسلام دارد و در اطراف ایران کشورهای اسلامی زیادی وجود دارد، لذا باید با کشورهای اطراف مدارا داشته باشیم و به گونه ای نشود که رابطه مان با کشورهای اطراف در حداقل باشد."
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۸
روایت وال استریت ژورنال از سردار قاسم سلیمانی
روزنامه وال استریت ژورنال در مطلبی به تقابل اطلاعاتی ایران و آمریکا در منطقه و نقش سردار قاسم سلیمانی در آن اشاره می کند و می نویسد: طراح اصلی اطلاعات ایران تمامی تحرکات آمریکا در منطقه را زیر نظر دارد و با آن مقابله می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
ثمره هاشمی: رییس جمهور در خصوص یارانه ها با مردم صحبت خواهد کرد
با توجه به این كه بانك ها در اواخر ماه پرداخت های زیادی دارند و به طور مثال پرداخت حقوق ها توسط بانك ها در اواخر ماه صورت می گیرد به همین دلیل پرداخت یارانه ها با چند روز تاخیر انجام می شود تا بانك ها بتوانند راحت تر در این زمینه عمل كنند.
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
وزیر ارشاد: فیلم مستهجن در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد/ اکران "گشت ارشاد" و "خصوصی" ادامه دارد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین‌ اظهارنظر درباره حواشی اکران نوروزی، اظهار داشت: فیلم مستهجن در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۵
طرح جدید مطهری برای تغییر نحوه بررسی سؤال از رئیس‌جمهور
نماینده مردم تهران جزئیات طرح جدید خود برای اصلاح ماده ۱۹۷ آئین‌نامه داخلی مجلس که به موضوع سؤال از رئیس جمهور اختصاص دارد را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۵
جزئیات دیدار دانشجو با هاشمی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برخی جزئیات دیدار با رئیس هیئت امنای این دانشگاه را تشریح کرد و از زمان برگزاری نخستین جلسه هیئت امنای این دانشگاه در سال جدید خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۴
بروجردی: کسی حق اظهار نظر درباره رابطه با آمریکا جدا از نظرات رهبری را ندارد
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه هیچ کس در زمینه رابطه با آمریکا جدای از نقطه نظرات مقام معظم رهبری صلاحیت تصمیم گیری ندارد، گفت: آمریکایی‌ها هم به خوبی می‌دانند در ایران کسی نمی‌تواند بدون در نظر گرفتن نقطه نظرات مقام معظم رهبری در خصوص رابطه با آمریکا تصمیم گیری کند.
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۱
رهبر معظم انقلاب: تهدیدهای دشمنان نشان دهنده قدرت نظام اسلامی است
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تهدیدهای دشمنان ملت ایران خاطرنشان کردند: کثرت تهدیدها نشان دهنده قدرت نظام اسلامی است، زیرا اگر جمهوری اسلامی قدرت و تأثیرگذاری بالایی نداشت، بدخواهان ملت ایران اینگونه سراسیمه خود را به آب و آتش نمی زدند.
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۲
شرق: افغانها می گویند از ورودشان به پارک صفه جلوگیری نشده
در روز سیزده به در، در این پارک با هیچ کس برخورد نشده است ،نه ایرانی نه افغان.
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۹
احمدی نژاد خطاب به خواهرش: گفتم که در انتخابات کاندیدا نشو
در حالی که عدم توفیق خانم پروین احمدی نژاد در انتخابات مجلس نهم در برخی رسانه ها به کاهش محبوبیت رئس جمهور تفسیر شد، طبق آنچه برخی بولتن های گروه های اصولگرا نگاشته اند، ظاهرا دکتر احمدی نژاد چندان موافق کاندیداتوری خواهرش نبوده و با پیگیری و اعتراض او به نتیجه انتخابات هم مخالفت کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷
سخنگوی طراحان سئوال از رییس جمهور فاش کرد:
وزیر .... با نمایندگان تماس گرفت، وعده هایی داد و خواستار لغو سئوال از رییس جمهور شد/ مجلس نهمی ها شهامت استیضاح احمدی نژاد را ندارند
بی پرده بگویم؛ من در چهره افراد انتخاب شده برای مجلس نهم، چنین تمایلی را نمی بینم و برای این ادعای خود دلیل محکمی دارم. من معتقدم عمده نمایندگانی که این شهامت را داشتند تا قانون را پاس بدارند و از قانون صیانت کنند، در مجلس نهم نیستند.
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۳
ابتکار جوانفکر برای فرار از خطر اخراج از ایرنا
جوانفکر: جریان انحرافی، توهم هاشمی است!/ اختلالات بازار، کار شهرداری بود/ خانه ی احمدی نژاد، دفتر کارش شد!
در حالی که رسانه های دولتی از ناخرسندی مقامات ارشد دولت از مدیریت جوانفکر در ایران و موسسه ایران خبر داده و احتمال برکناری وی و جایگزینی بهداد را بسسیار زیاد می دانند، ظاهراً جوانفکر طی یادداشتی (که سابقاً از سوی او چند بار تکرار شده)، درصدد است مدیریت ایرنا و موسسه ایران را حفظ کند.
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲
آخرین وضعیت دیدارهای تدارکاتی تیم ملی فوتبال/ ایران - ژاپن در آزادی!
سرپرست کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال از آخرین وضعیت برگزاری دیدارهای دوستانه تیم ملی با تیمهای امارات، نیجریه، ژاپن، کویت و عمان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۸
ماجرای پرتره معروف احمدی نژاد از زبان عکاس+ عکس
«در سال ۲۰۰۹ من از حدود ۱۱۰ رهبر جهان در نشست سازمان ملل متحد٬ عکس گرفتم که بزرگترین سورپرایز برای من عکس احمدی‌‌نژاد بود؛ روزی که او سخنرانی بسیار جنجالی کرد و عده زیادی از سالن خارج شدند.
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۹
احمدی نژاد: دولت‌های قبل تا 1 دلار فروش نفت را مصرف می کردند اما ما آن را ذخیره می کنیم/باید جهان را بسازیم
رئیس جمهور در دیدار نمایندگان مجلس با بیان اینکه در دوسال اخیر 35 میلیارد دلار در صندوق توسعه ملی ذخیره شده است، گفت: سالهای همواره تمامی دولت‌ها تا یک دلار فروش نفت خود را در بودجه همان سال مصرف می‌کردند و هیچگاه یک دلار برای سال بعد ذخیره نمی‌کردند.
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۰
میت رومنی در نیمه راه نامزدی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
میت رومنی، کاندیدای پیشتاز جمهوری خواهان در رقابت های درون حزبی، توانست آرای مرحله پیشا انتخاباتی سه منطقه دیگر را به دست آورد و یک گام بلند به سمت نامزدی حزب جمهوری خواه در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا بردارد.
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۵
استیضاح وزیر کار اعلام وصول شد
با تقاضا و امضای ۲۰ نفر از نمایندگان مردم در خانه ملت استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در صحن علنی اعلام وصول شد.
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱
مجوز قطع گاز بدهکاران صادر شد
جواد اوجی با اشاره به مجوزی که اخیرا از هیئت دولت مبنی بر بدهی شرکت‌‌های خصوصی، دولتی، صنایع و نیروگاه‌ها اخذ کرده‌اند گفت: بر اساس این مجوز شرکت ملی گاز می‌تواند در مرحله اول اگر این شرکت‌ها بدهی خود را پرداخت نکنند گازشان را قطع کند تا وصول مطالبات صورت گیرد.
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲
پورمحمدی: مسوولان قتل‌های زنجیره ای از چپ‌های وزارت بودند
وی گفت: تا زماني كه آيت الله صانعي، دادستان انقلاب و دادستان كل كشور بود و بعد از ايشان آقاي خوييني ها مسؤوليت دادستاني انقلاب و كل كشور را بر عهده گرفت، من دادستان انقلاب در استان خراسان و دادستان مشهد بودم و چون ما آن موقع به اسم "جريان راست" مشهور بوديم و آقاي خوييني ها جزء فعالان جريان چپ بود با ما روي خوشي نداشتند.
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰
وزارت خارجه‌ عراق: ايران ميزباني بغداد براي مذاكرات با 1+5 را پيشنهاد كرد
وزارت امور خارجه‌ عراق اعلام كرد كه ايران پيشنهاد كرده است بغداد ميزبان مذاكرات 1+5 و ايران درباره‌ برنامه‌ هسته‌يي تهران باشد.
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۷
هیلاری: فتوای رهبری ایران را مطالعه کردم
وزیر خارجه آمریکا بار دیگر نسبت به برنامه هسته ای ایران هشدار داد اما در عین گفت که اگر مناقشه ای در این باره هم رخ بدهد خود این مسئله بی‌ثبات کننده منطقه خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۵
جزئیات اسارت دزدان دریایی توسط نیروی دریایی ارتش+تصاویر
نزدیکی ظهر با انجام تاکتیک های مختلف، هفت نفر از کلاه سبزهای نداجا می توانند خود را به داخل کشتی برسانند تا ادامه درگیری با دزدان دریایی بر روی عرشه کشتی انجام شود.
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰
نظرات بینندگان