arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۲ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱

هر شهروند آمريکائي پنجاه هزاردلار بدهکار است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
موسسه ساعت بدهی آمریکا با تقسیم رقم پانزده تریلیون و ۶۲۷ میلیارد و ۴۹ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۱۱۸ دلار بدهی کنونی آمریکا بر جمعیت ۳۱۲ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۸۶۸ نفری این کشور اعلام کرد: هر آمریکائی هم اکنون بیش از پنجاه هزار دلار بدهی دارد.

اعتراف اخیر اوباما رئیس جمهور آمریکا به کندترین روند اقتصادی این کشور در دهه گذشته که آن را در تاریخ آمریکا بی سابقه خواند، موجب شد بار دیگر آمار و ارقام اقتصاد بحران زده این کشور در رسانه ها مطرح شود.

موسسه دیده بان اقتصادی آمریکا هم اعلام کرد: نرخ رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه اول سال جاری میلادی فقط بین یک و نیم تا دو درصد بوده است.

تازه ترین گزارش وزارت کار آمریکا که درباره نرخ بیکاری در ماه فوریه سال جاری میلادی ارائه شده،
متوسط نرخ بیکاری در آمریکا را هشت و سه دهم درصد اعلام کرده است.
وزارت کار آمریکا در این حال نرخ بیکاری در ایالتهای نوادا را دوازده و سه دهم درصد، رود آیلند یازده درصد و کالیفرنیا را ده و نه دهم درصد و در صدر جدول خود به عنوان ایالاتی که بالاترین آمار بیکاری را دارند، قرار داده است.
این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: در نظر دارد روز ششم آوریل ( جمعه هجدهم فروردین ) گزارش جدید خود را درباره آخرین نرخ بیکاری ملی و ایالات منتشر کند.
رئیس جمهوری اوباما در سخنان اخیرش گفته بود هنوز شمار بسیاری از شهروندان آمریکایی بیکارند و بدون تامین مالی به سر می برند.
اوباما همچنین عامل اصلی افزایش بدهی های آمریکا را هزینه های دو جنگ عراق و افغانستان بیان کرده است.
موسسه هزینه های واقعی جنگ های آمریکا، هزینه دو جنگ عراق و افغانستان را بالغ بر سه تریلیون و ۷۰۰ میلیارد دلار برآورد و اعلام کرده رقمی که همچنان
رو به افزایش است.
این موسسه همچنین افزود: در جنگ های عراق و افغانستان شش هزار و ۵۱ نفر از نیروهای آمریکایی کشته و ۹۹ هزار و ۶۵ نیروی نظامی و ۵۱ هزار و ۳۱ پیمانکار آمریکایی مجروح شده اند.
با نزدیک شدن به موعد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه امسال، اقتصاد همچنان محور اصلی انتقادهای روز افزودن رقیبان جمهوریخواه اوباماست.
بحران انرژی و گرانی بنزین نیز در ماههای اخیر بر شدت انتقادها به کاخ سفید افزوده است.
نظرات بینندگان