arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۴۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۲ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱

واقعیت های تلخ مسکن مهر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفر یک روزه علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی زمانی مناسب برای پرده برداری از واقعیت های تلخ مسکن مهر در برخی پروژه های این واحدها در استان زنجان بود.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، نیکزاده در حالی خود را در معرض گلایه ها و انتقادات شدید صاحبان واحدهای مسکن مهر در پروژه گلشهر کاظمیه دید و صبورانه پای صحبت تک تک اهالی این شهرک جدید نشست.

علی نیکزاد بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‎های مسکن‌مهر گلشهرکاظمیه زنجان با اعتراض متقاضیان این واحدها که از تأخیر در تحویل واحدهای ۶ و ۷ و عدم انشعاب آب، برق و گاز این واحدها و همچنین به خاطر گران بودن واحدهای مذکور نسبت به سایر واحدها گله‌مند بودند، مواجه شد.

ساکنان برخی قطعات مسکن مهر گلشهر کاظمیه زنجان در گفت و گوی کوتاه با وزیر راه و شهرسازی از افزایش پنج میلیون ریالی هر مترمربع مسکن خود از سوی پیمانکار و عدم تحویل به موقع واحدهای مسکونیشان گلایه کردند.

یکی از متقاضیان گفت: سال گذشته که برای انتخاب واحد مسکونی مراجعه کردم در طول ۳ سال واحدها فقط تا حد سفت‎کاری پیش رفته بودند و قرار بود در هفته دفاع‌مقدس سال گذشته واحدها را تحویل دهند، درحالی که فقط وعده سر خرمن بود و تاکنون چند بار این واحدها به ظاهر افتتاح شده‎اند ولی به بهره‎برداری نرسیده‎اند.

اهالی این شهرک افزوند: قیمت مصوب هر متر مربع واحدهای ۸۰ متری قطعه هشت مسکن مهر گلشهر کاظمیه زنجان، سه میلیون و۲۰۰ هزار ریال است و تمامی واحدها به متقاضیان تحویل داده شده است ولی بسیاری از این واحدها فاقد آب، برق، گاز و تلفن است.

وزیر راه و شهرسازی در جمع متقاضیان معترض واحدهای ۶ و ۷ گلشهرکاظمیه زنجان به مدیرکل راه و شهرسازی استان، ضرب‎العجل ۱۵ روزه برای تکمیل این واحدها را داد.

همچنین عملکرد و صورت‌حساب اعمال شده در این پروژه‎ها نوشته شده و در معرض دید این متقاضیان قرار گرفته و برای همه متقاضیان این دو پروژه ۲۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض اختصاص یافت.

وی، با تاکید بر احداث پارکینگ برای واحدهای مسکونی مهر گلشهر کاظمیه افزود: به منظور تکمیل و بهره برداری از واحدهای مسکونی مهر گلشهر کاظمیه به همه اعضای ۲۱۶ واحدی و ۱۶۸ واحدی این واحدها تسهیلات ۲۲۰ میلیون ریالی اعطا خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی، تاکید کرد: همه هزینه های واحدهای مسکونی فازهای ۵ ،۶ و ۷ گلشهر کاظمیه باید احصا و طی ۱۰ روز آینده به مالکین اطلاع رسانی شود.

نیکزاد، متذکر شد: مادامی که واحدهای مسکونی مهر گلشهر کاظمیه به صورت کامل به مالکان تحویل داده نشده دریافت اجاره زمین ۹۹ ساله این واحدها غیرقانونی است.

وی مشکلات این واحدهای مسکونی را ناشی از کوتاهی تعاونی مسکن مهر مربوطه دانست و افزود: تعاونی مسکن مهر گلشهر کاظمیه باید هرچه سریع تر مشکلات مربوط به آب، برق، گاز و آسفالت مسیرهای دسترسی فازهای پنج، ۶ و هفت را مرتفع کند.

نیکزاد با دعوت مردم به آرامش گفت: ما هم قبول داریم که در حال حاضر برای تهیه پول مسکن در فشار و سختی هستید، ولی پس از تحویل گرفتن منازل خود و داشتن سقفی که متعلق به خودتان است، آرامش را درک کرده و از نتیجه زحمت خود راضی خواهید بود.

وزیر راه و شهرسازی مردان و زنانی را دید و حرف های آنان را شنید که شاید در جاهای دیگر شنیده بود مردی که اثاثش منزلش را در واحد تاریک و بدونه آب و گاز جا داده بود و زنی که هزینه عملش را داده بود تا واحدش را تحویل بگیرد.

همه مردم معترض به امید تحقق وعده نیکزاد رفتند تا پس از ۱۵ روزببینند که آیا بازهم باید با فقدان امکانات کنار بیایند یا بالاخره یکی از وعده های مسئولین محقق شده است؟
نظرات بینندگان