arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۹

محمود عباس: تصمیم امارات و بحرین برای عادی سازی روابط با اسرائیل ناقض «راه حل عادلانه» برای مسئله فلسطین بود / هدف باید استقلال فلسطین در چارچوب مرزهای ۱۹۶۷ باشد

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی از سازمان ملل متحد خواست یک نشست بین‌المللی برای صلح در خاورمیانه برگزار کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی از سازمان ملل متحد خواست یک نشست بین‌المللی برای صلح در خاورمیانه برگزار کند.

به گزارش بی بی سی، عباس در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، از آنتونی گوترش دبیرکل این سازمان خواست تا سال بعد نشستی را برای "مساله فلسطینی" برگزار کند و تمامی طرف‌های درگیر را دعوت کند.

او گفت این نشست باید اختیار کامل برای راه‌اندازی روند واقعی صلح بر پایه قوانین بین‌المللی را داشته باشد.

محمود عباس گفته است بدون پایان دادن به اشغال و بدون یک راه حل جامع و عادلانه برای فلسطینیان، صلح و امنیت و ثباتی در منطقه وجود نخواهد داشت.

محمود عباس تصمیم اخیر امارات و بحرین در مورد عادی سازی روابط دیپلماتیک با اسرائیل را ناقض "راه حل عادلانه و پایدار طبق قوانین بین المللی" دانست.

عباس گفت هدف باید پایان دادن به اشغال و دادن آزادی و استقلال به فلسطینیان در کشور خودشان در چارچوب مرزهای ۱۹۶۷ و پایتختی بیت‌المقدس شرقی باشد.

امارات و بحرین با اعلام توافق عادی سازی روابط با اسرائیل این نگرانی را در میان فلسطینیان به وجود آورده‌اند که حل مساله فلسطینی بری اعراب دیگر اهمیتی ندارد.

عادی سازی روابط این دو کشور عربی با اسرائیل یک پیروزی چشمگیر دیپلماتیک برای دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل بوده است.

این دو کشور عربی گفته‌اند از تشکیل کشور مستقل فلسطینی حمایت می‌کنند.

نظرات بینندگان