arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۴ - ۱۶ مهر ۱۳۹۹

هشدار در مورد آلوده‌شدن رایانه‌ها به بات‌نت

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به احتمال آلوده شدن سیستم‌ها به بات‌نت خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به احتمال آلوده شدن سیستم‌ها به بات‌نت خبر داد.

سرهنگ علی‌محمد رجبی   درباره فعالیت مخرب بات‌نت‌ها گفت: بات نت از دو کلمه bot و net تشکیل شده و به شبکه ای از رایانه‌های آلوده به یک بدافزار گفته می‌شود. در واقع بات نت شبکه‌ای از چندین کامپیوتر است که مخفیانه و بدون اطلاع صاحبانشان، توسط یک هدایت کننده مرکزی یا اصطلاحا بات مستر برای انجام فعالیت‌های مخرب و اغلب حملات جلوگیری از دسترسی توزیع شده برای از کار انداختن خدمات تحت وب یا ارسال ایمیل‌های هرزنامه تحت کنترل گرفته شده‌اند.

 

وی ادامه داد: هکرهای خرابکار با توسعه‌ ویروس‌های کامپیوتری یا تلاش برای نفوذ به سیستم‌ها و سخت‌افزارهای مختلف که به اینترنت متصل هستند، تلاش می‌کنند به صورت مخفیانه کنترل این ابزارها را در دست بگیرند و می‌توانند چندین تا حتی میلیون‌ها سیستم را کنترل کنند.
وی درباره شیوه‌های آلوده شدن رایانه‌ها به بات نت گفت: بازکردن فایل پیوست به ایمیل‌های آلوده، مراجعه به سایت‌های آلوده و استفاده از فلش‌های آلوده از جمله روش‌هایی است که احتمال آلوده شدن به این بدافزار را افزایش می‌دهد، پس لازم است کاربران موارد لازم را مورد توجه قرار داده و از بازکردن فایل یا لینک داخل ایمیل‌های ناشناس و همچنین لینک‌های ناشناس خودداری کنند.

به گفته رجبی، با نصب ضد بدافزارهای معتبر و رعایت نکات امنیتی لازم در استفاده از تجهیزات هوشمند و رایانه می توان از تبدیل شدن به یک قربانی شبکه بات نت که به آن زامبی می‌گویند، پیشگیری کرد.

ایسنا

نظرات بینندگان