arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۸ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۱

علم الهدی: برخی از خانواده شهدا، نتوانستند آبروی آن شهید را در خط ولایت حفظ کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صبح دیروز خانواده چهار تن از شهدای هسته ای با امام جمعه مشهد دیدار کردند.

 خانواده های شهیدان علی محمدی، قشقایی، احمدی روشن و رضایی نژاد در حالی که این دیدار از حال و هوای روحانی خاصی برخوردار بود، آنان هدیه ای معنوی از امامجمعه مشهد دریافت نمودند.

 علم الهدی ضمن خیر مقدم به خانواده این شهیدان گفت: این عزیزان باعث شدند خانواده هایشان در محضر ائمه معصومین(ع) سرافراز باشند، بنابراین در دوستی و مودت خانواده این شهیدان نسبت به اهل بیت پیامبر(ص) تردیدی نیست و هر درجه و مقامی که آنان از نظر اجتماعی یا سیاسی می خواستند به آن برسند، این مقدار نبود که امروز به آن رسیدند.

موضعگیری خانواده شهدا دنیا را متحیر کرده است

وی از شهادت به عنوان عرصه ای افتخارآمیز در زندگی این شهیدان یاد کرد و افزود: امیدواریم خداوند متعال توفیق حفظ این نعمت را به خانواده این شهیدان بدهد.
وی ادامه داد: موضعگیری خانواده های این شهیدان در خصوص مسأله شهادت اعضای خانواده شان بسیار ارزشمند است و دنیا را متحیر کرده و دشمنان سر افکنده شده اند.
وی با بیان اینکه پدران و مادران شهیدان مقاومتهایی در برابر شهادت فرزندانشان داشتند و آن مقاومتها به شهادت آن شهدا آبرو داده است، تصریح کرد: ممکن است فردی به شهادت برسد، ولی به جهت برخی از فشارهای عاطفی که به وجود می آید، عزیزان شهید نتوانند قیمت و آبروی شهید را حفظ کنند.
وی با ذکر اینکه این شهیدان حتماً در کنار شهیدان کربلا قرار خواهند گرفت، عنوان داشت: برخورد خانواده های شهدا به گونه ای است که هم دشمن را بی آبرو و هم نظام را با آبرو کرد و خانواده ها با برخوردی که داشتند شهادت آن شهدا را قیمت و ارزش دادند و هم این نظام را آبرومند کردند و اکنون به گونه ای است که آبروی نظام و رهبری آبروی اسلام است و در واقع به پیغمبر خدمت کردید.
وی اظهار داشت: تمام اهمیت و جایگاه رهبر ما بر این است که حجت امام زمان(عج) است و این جدا از مدیریت، فقاهت و رهبری است و این طیف با سخنان خانواده های شهدا آبرومند شده است.
وی افزود: خانواده شهدای هسته ای یقین بدانند که در هنگام زیارت حضرت رضا(ع) آن حضرت توجهی ویژه به آنان خواهند داشت.

پرکاهی تقدیم آستان دوست
در بخش دیگری از این دیدار پدر شهید احمدی روشن گفت: بنده احساس می کنم این لطف خدا در حق ما و امانتی در دست ما بوده و آن را تقدیم خدا کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه روی سنگ مزار این شهید گرانقدر درج شده است «شهید احمدی روشن نهایتا پر کاهی تقدیم آستان دوست نموده است»، تشریح کرد: بالاخره ما همان مقدار اندک را داشته ایم که تقدیم انقلاب کرده ایم، ان شاءا... خدا از ما این پر کاه را قبول کند و ما از همه مردم ایران تشکر می کنیم که ما را با حضورشان شرمنده کرده اند و ما شرمنده همه مردم ایران هستیم که تا چه مقدار مورد تفقد مردم ایران قرار گرفته ایم، به گونه ای که ما غم های خود را فراموش کردیم.
 علم الهدی نیز ابراز داشت: شهدای هسته ای به نقطه قابل قبولی از نظر علمی رسیدند و این اوج نبوغ، نتیجه اش این شد که در راه اسلام فدایی قرار گرفتند و خانواده هایشان همدرد سیدالشهدا شدند و این خیلی مقام و عظمت دارد.
در ادامه پدر احمدی روشن بیان داشت: مصطفی بسیار سرزنده و شاد بود و هنگامی که وارد منزل می شد همواره سعی داشت با شادی وارد منزل شود.
لطف خداوند
وی افزود: هر گاه او را می دیدم گمان می کردم این آخرین دیدار است و فکر می کردم اگر این پسرم شهید شود چطور می شود و به خودم دلداری می دادم و جالب توجه است که پس از شهادت مصطفی، مادرش هم برایم بازگو کرد که من هم همین فکر را داشتم.
وی ادامه داد: برایم مسلم شد که خداوند تبارک و تعالی وقتی می خواهد لطفی به حق بنده اش بکند او را برای آن کار آماده می کند و گویا خداوند می خواست زمینه این لطف را برای ما آماده کند.
وی متذکر شد: برای من به عینه ثابت شده است خانواده های بقیه شهدا چه مصایبی را تحمل کرده اند، بویژه این شهدای هسته ای به نوعی دیگر شهید شده اند و اکثر در جلوی خانواده خودشان و اکثر اعضای زیادی از بدنشان قطعه قطعه بوده است.
علم الهدی در پایان گفت: حفظ آثار و برکات شهیدان وظیفه ای دشوار است و متأسفانه دیدیم که برخی از خانواده شهدا با وجود اینکه عزیزان شهیدشان عالی مقام بوده اند، نتوانستند آبروی آن شهید را در خط ولایت حفظ کنند و امیدواریم خداوند این موفقیت را به خانواده ها و نسل شهدای هسته ای بدهد.
نظرات بینندگان