arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۵ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۱

آیت الله مکارم: حوزه علمیه از دولت طلبکار است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله مکارم شیرازی گفت: همه دستگاه ها باید با حوزه علمیه همکاری کنند، ما بدهکار نیستیم بلکه طلبکار دولت هستیم باید به حوزه کمک کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از قدس؛ آیت الله ناصر مکارم شیرازی روز شنبه در جلسه شورای اداری استان قم با بیان اینکه جمهوری اسلامی تنها یک انقلاب سیاسی نبود، خاطرنشان کرد: کارهای انجام شده بعد از انقلاب اسلامی بهترین سند برای حقانیت این نظام است.
این مرجع تقلید خواستار اطلاع رسانی فعالیت های صورت گرفته در انقلاب اسلامی شد و اظهار داشت: همه مردم از فعالیت های صورت گرفته اطلاعی ندارند، اطلاع رسانی باعث امیدواری مردم می شود.
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر جایگاه شهر قم گفت: برای اینکه تصمیم بگیرید و برنامه ریزی کنید باید بدانید که جایگاه تان کجاست، قم یک شهر عادی نیست، ام القرای جهان تشیع است مهم ترین حوزه علمیه جهان اسلام در قم است و 500 مرکز پژوهشی در اطراف حوزه علمیه قم فعالیت می کند.
استاد درس خارج فقه قم ادامه داد: پیام هایی که مرجعیت از قم به خارج قم می فرستد کارساز است و گاهی که در موضع گیری مسایل اسلامی تاخیر می افتد مردم به ما اعتراض می کنند.
وی افزود: اگر به تاریخ قم برگردیم می بینیم یک تاریخچه استثنایی دارد، قم از زمان ائمه اطهار(ع) مرکز محبان و علوم اهل بیت(ع) بود.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه خدمت در قم چندین برابر خدمت در جاهای دیگر است، تصریح کرد: آنچه شایسته قم است باید رفتار شود، قم باید یک الگوی کامل باشد بویژه اینکه خاستگاه انقلاب است.
آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: در زمان طاغوت خیلی نسبت به قم جفا شد، ما باید این جفاها را جبران کنیم و بعد بتوانیم کاری کنیم که قم الگو و نمونه باشد.
استاد درس خارج فقه قم با بیان اینکه باید آسیب های پیش رو آمارگیری شود، گفت: باید دید میزان قاچاق و تعداد معتادان و میزان طلاق و مفاسد اخلاقی نسبت به گذشته چه تغییری کرده است.
وی با بیان اینکه مهم ترین بحث در هر کشور مساله مدیریت است، تصریح کرد: دنیای امروز کمبودی از نظر امکانات مادی و اجتماعی ندارد، هر کجا کمبود است کمبود مدیریت است، سطح مدیریت ها باید ارتقا پیدا کند.
این مرجع تقلید ضرورت همکاری دستگاه ها را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: باید این معنا را از ساختمان بدن یاد بگیریم، قلب ما تنها برای خود کار نمی کند.
آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: همه دستگاه ها باید با حوزه علمیه همکاری کنند، ما بدهکار نیستیم بلکه طلبکار هستیم باید به حوزه کمک کرد.
استاد درس خارج فقه قم همچنین با اشاره به اینکه مسایل فرهنگی قم مشکلات دارد، گفت: شیطنت های دشمنان هست گاهی مجانی سی دی های فاسد را آماده می کنند باید نظارت کاملی بر مراکزی که لباس و سی دی در اختیار مردم می گذارد، صورت بگیرد.
وی با اشاره به مشکلات کتاب گفت: باید سوپسید کاغذ برداشته شود، امروز برای ارسال کتاب به کشورهای دیگر باید چند برابر آن کتاب هزینه کرد، امروز کتاب با قیمت سنگینی در اختیار گذاشته می شود.
این مرجع تقلید خواستار به اتمام رسیدن هر چه زودتر پروژه حرم تا حرم شد و ابراز داشت: مردم انتظار دارند و تاخیر در این پروژه مشکل آفرین است، همچنین باید با مسجد جمکران که سالیانه 15 میلیون زائر می پذیرد همکاری کرد.
آیت الله مکارم شیرازی بر اهمیت گسترش نماز تاکید کرد و گفت: نقش نماز در تربیت جامعه مهم است، برهمین اساس مرکز آموزش نماز در صحن جوادالائمه حرم مطهر تشکیل شده که در این مدت 200 هزار افراد دیدن کردند و خیلی ها نماز خوان شدند که باید گسترش داد.
استاد درس خارج فقه قم در بخش دیگری از سخنان خود مشکل ترافیک قم را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: شهرداری های سابق کار عجیبی کردند و آمدند اجازه دادند و پاساژها ساخته شد و بعد برای حل مشکل ترافیک گفتند از ما پارکینگ بخرید.
وی با تقدیر از برگزاری این جلسه تصریح کرد: من بیش از 60 سال در قم هستم اما برای اولین بار است که همه مدیران را گرد هم می بینم اما یک عیب بزرگ دارد آن هم اینکه خیلی دیر انجام شد ای کاش سالیان گذشته هم انجام می شد.
گفتنی است استاندار قم نیز در ابتدای این جلسه به گزارش عملکرد دستگاه های اداری استان قم در سال گذشته پرداخت.
دیدار و روبوسی عیدانه مدیران استان در اولین جلسه شورای اداری استان قم از نکات جالب توجه این جلسه بود.
نظرات بینندگان