arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۶ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۱

اژه ای: تعدادي معاون وزير در پرونده فساد بانكي به‌زودي محاكمه مي‌شوند/قرار منع تعقیب مرتضوی صادر شده/ان‌شاالله حکم فائزه هاشمی اجرايي مي‌شود

اژه ای در پاسخ به سوالي ديگر درباره مرتضوي و سمت جديد وي با توجه به تعليقش از كسوت قضاوت گفت: چه كسي گفته است كه اگر يك نفر از قضاوت تعليق شود هيچ كاري نمي‌تواند بكند؟ شما مستند بياوريد، بعد در اين زمينه با هم صحبت مي‌كنيم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محسني‌اژا‌ي در اولين نشست خبري سال 1391 ضمن ارايه گزارشي از عملكرد قوه قضاييه و دستگاه‌هاي وابسته در سال گذشته، درباره آخرين وضعيت پرونده‌هاي جوانفكر و بقايي و هم‌چنين وضعيت اجراي احكام قصاص در دستگاه قضايي سخن گفت. او هم‌چنين از محاكمه چند معاون وزير در ارتباط با پرونده فساد عظيم باكي خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، اهم سخنان محسنی اژه ای، در پی می آید:

سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوالي درباره علت اجرا نشدن احكام صادره عليه علي‌اكبر جوانفكر و بقايي گفت: در اين موارد حكم صادر شده به دايره اجراي احكام رفته و در حال طي كردن مسير اجرايي است.

محسني اژه‌اي در پاسخ به سوالي درباره وضعيت پرونده دبير سابق شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور نيز تصريح كرد: در اين پرونده قراري صادر شده بود و آن قرار مورد اختلاف قرار گرفت. دادستان قرار بازپرس را قبول نداشت و حل اختلاف به دادگاه سپرده شد. دادگاه قرار را به نفع خواسته دادستان تاييد كرد و پرونده به دادسرا بازگشت و الان در دادسرا مطرح است.

سخنگوي دستگاه قضايي گفت: در ميان 32 متهمي كه در پرونده فساد عظيم بانكي برايشان كيفرخواست صادره شده و محاكمه‌ آنان در جريان است، تعدادي معاون وزير نيز حضور دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي در ادامه نشست روز دوشنبه خود با خبرنگاران با بيان اين مطلب تصريح كرد: اين افراد نيز به زودي در دادگاه حضور مي‌يابند و محاكمه مي‌شوند.

خبرنگاري به صحبت‌هاي محسني‌اژه‌اي در آخرين نشست خبري وي در سال 90 اشاره كرد و پرسيد چرا در سال گذشته برخي از 500 سوالي كه پرسيده شده است، بارها تكرار شده بودند؟ سپس اين خبرنگار به مواردي از جمله پرونده فردي كه به رييس‌جمهور كفش پرتاب كرد، پرونده قاضي مرتضوي، پرونده شكايت دولت از مداحان و ... اشاره كرد. محسني‌اژه‌اي در اين زمينه اظهار كرد: من بارها عرض كرده‌ام كه در روز ممكن است ده‌ها پرونده در محاكم قضايي ايران تشكيل شود. اولا حضور ذهن نسبت به همه آنها ندارم، ثانيا ممكن است بعضي مطالب براي شما خبرنگاران مهم باشد. به نظر من اين امر چيز بدي نيست و ممكن است امسال هم تكرار شود.

وي افزود: بعضي از پرونده‌ها هم به سرانجام نمي‌رسد و ممكن است در حال رسيدگي باشند. در بعضي پرونده‌ها هم ما عذر قانوني داريم و تا زماني كه حكم قطعي نشود، نمي‌توانيم در مورد آن صحبت كنيم. ممكن است روند قطعي شدن حكم طولاني شود.

دادستان كل كشور گفت: در مورد كسي كه كفش پرتاب كرد، قبلا سوال پرسيديد و من پاسخ دادم كه اين فرد تحت تعقيب قرار گرفته است. امروز هم عرض مي‌كنم كه اين فرد سه ماه بازداشت شد و تحقيقات جامعي در مورد اين فرد انجام شد تا ببينيم كه اين يك اقدام فردي بوده يا وابسته به گروهي بوده است ولي به هرحال كيفرخواست صادر شده و پرونده به دادگاه رفته است ولي هنوز حكمي صادر نشده است. اين فرد هم در حال حاضر با قرار وثيقه آزاد است.

سخنگوي دستگاه قضايي در ادامه هم‌چنين درباره پرونده «مرتضوي» گفت: همان‌طور كه قبلا گفتم پرونده باز است و طبيعي است كه اين پرونده در حال رسيدگي است و اگر احضار نشده است، احضار خواهند شد.

وی ادامه داد: قبلا برای دادستان سابق تهران قرار منع تعقیب صادر شده بود که با اعتراض شاکی پرونده به دادگاه ارسال شد و دادگاه نیز قرار منع تعقیب برای وی را رد کرد و پرونده را به دادسرا بازگرداند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این پرسش که به عقیده برخی از حقوقدانان قاضی که از سمت قضایی تعلیق می‌شود حتی نمی‌تواند به عنوان کارمند در قسمت‌های اداری قوه قضاییه مشغول به کار شود به طریق اولی اجازه اینکه در دستگاه دیگری مامور به خدمت شود را ندارد، آیا ریاست مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی قانونی‌ست؟ گفت: فردی که از سمت قضایی تعلیق می‌شود دیگر نمی‌تواند کار قضایی کند اما در هیچ کجای قانون عنوان نشده که این فرد برای مشغول شدن در قسمت‌های اداری نیز با ممنوعیت مواجه است. 

خبرنگاري به تاييد حكم صادره عليه فائزه هاشمي در دادگاه تجديدنظر استان اشاره كرد و پرسيد آيا واقعا دختر آقاي هاشمي به زندان مي‌رود؟ كه محسني اژه‌اي پاسخ داد: من عرض كردم كه اين احكام قطعي شده است و به اجراي احكام رفته و ان‌شاالله اجرايي مي‌شود.

همين خبرنگار در مورد زمان اجراي حكم پرسيد كه اژه‌اي افزود: من زمان آن را نمي‌دانم. براي مراحل اجرا من نمي‌توانم زمان تعيين كنم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
کیا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
1
31
همون بهتر که آیندگان درباره امروز ما قضاوت کنند
نظرات بینندگان