arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۵۴
تعداد نظرات: ۶۸ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۳ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۱
فاصله ی نجومی اظهارات احمدی نژاد در مورد هاشمی ظرف 10 سال

احمدی نژاد، وقتی که مسئول ستاد نارمک هاشمی رفسنجانی بود: نام ‌هاشمی در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی با درخشندگی و به نیکی ثبت خواهد شد

احمدی نژاد گفت: جمع زیادی از افرادی که ادعای حضور در جبهه دوم خرداد را دارند، بخش اصلی حیات خود را مدیون شخصیت آقای هاشمی هستند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمود احمدی نژاد رییس جمهور فعلی ایران که استاندار اردبیل در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی بود و حتی در پی کاندیداتوری هاشمی در مجلس در سال 1378، ریاست ستاد وی در منطقه نارمک تهران را عهده دار بود، پیش از سال 84 اظهارات متفاوتی در مورد رییس سابق خود به زبان آورده بود.



به گزارش سرویس سیاسی "انتخاب"، بخشی کوتاه از این اظهارات و فاصله ی نجومی آن طی سال اخیر در پی می آید:

* هاشمي از زبان احمدي نژاد و حاميانش، تا سال 1384 :

* مهر ماه سال 1375، در ماه‌های پایانی ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی، وقتی آقای احمدی‌نژاد استاندار او در اردبیل بود، به هنگام استقبال از ایشان، زبان به تعریف و تمجید گشوده، گفت:

«هاشمی رفسنجانی، شخصیت بزرگ انقلابی و اندیشمند و سفر ایشان به استان اردبیل باعث رسیدن این استان به جایگاه مطلوب خود است!»

* همچنين در همان ايام (30/7/75) در یک گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامة «ایران» آن روز، ضمن تمجیدهای فراوان از آقای هاشمی اظهار داشت:

«آیت‌الله رفسنجانی، رییس‌جمهور ایران، همیشه و در همه ابعاد در صحنه‌ها و شرایط دشوار انقلاب اسلامی، از عناصر تعیین کننده است و نام ‌هاشمی در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی با درخشندگی و به نیکی ثبت خواهد شد!»

* بهمن 1378، دو سال و نيم بعد از دولت سازندگي، در انتخابات مجلس ششم، آقای احمدی‌نژاد ریاست ستاد تبلیغاتی آقای هاشمی رفسنجانی در منطقة نارمک را به عهده می‌گیرد و به نفع وی، وارد میدان تبلیغات انتخاباتی می‌شود.

* 12 اسفند 1378 (پس از انتخابات مجلس ششم)، هفته نامة «شُما» ارگان حزب مؤتلفه، نگرانی‌های آقای احمدی‌نژاد نسبت به آرای آقای هاشمی رفسنجانی را اینگونه منعکس می‌کند:

«در چهارصد صندوق اول، آقای هاشمی رفسنجانی حدوداً نفر هفتم بوده است. در تهران معمولا‌ً از سیصد هزار رأی به بالا‌، روند ثابت می‌ماند اما در این مسیر آنقدر اعلا‌م نکردند که ما نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاد که رتبه آقای هاشمی به ۲۶ و ۲۷ و حالا‌ هم سی‌ام رسیده است و تازه رفته‌اند یک کسی را آورده‌اند که می‌گوید شاکی هستم!»

* مهر ماه 1379 (سه سال پس از دولت آقاي هاشمي رفسنجاني)، آقای احمدی‌نژاد بر ضد دوم خردادی‌هایی که در آستانه انتخابات مجلس ششم برضد آقای هاشمی موج رسانه‌ای منفی راه انداخته و او را با بد‌ترین تهمت‌ها و توهین‌ها همراه کردند، واکنش نشان داد و آن را باعث تأسف و عبرت انگیز خواند و در دفاع از آقای هاشمی گفت:

«تخریب چهره‌های رقیبی که طی سال‌های اخیر انجام گرفته در تاریخ دو دهه اخیر کشورمان بی‌سابقه است؛ بطور مثال برخورد جناح دولتی در انتخابات مجلس ششم با آقای هاشمی رفسنجانی، هم تأسف بار است و هم در عین حال عبرت انگیز است و نکته‌ای نیست که به سادگی امکان توجیه داشته باشد. جمع زیادی از افرادی که ادعای حضور در جبهه دوم خرداد را دارند، بخش اصلی حیات خود را مدیون شخصیت آقای هاشمی هستند، اما به محض اینکه ایشان در مقابل زیاده خواهی‌ها و انحرافات قطعی این مجموعه ایستاد و در انتخابات مجلس ششم به تحمیلات استبدادی آنان تن نداد و تسلیم خواسته‌های غیر منطقی بعضی از این مدعیان مردمسالاری نشد، لشکر تخریب و ماشین تبلیغاتی آن‌ها هجوم خود را آغاز کرد و شخصیتی را که تا چند ماه قبل، از او به عنوان امیر کبیر دوران سازندگی یاد می‌کردند و حتی مصمم بودند با تغییر قانون اساسی دوره مدیریت ایشان را تمدید کنند، با ناجوانمردانه‌ترین و پیچیده‌ترین شیوه‌های تبلیغاتی مورد هجوم قرار دادند...!»

* طبق اطلاع و آگاهی ما، و نیز به گواهی رسانه‌ها و مطبوعات، از سال ۷۹ تا ۸۴ نیز نه تنها هیچ مطلب و ادعایی از سوی آقای احمدی‌نژاد و حامیانش، بر ضد آقای هاشمی رفسنجانی مطرح نشده، بلکه در این سال‌ها نیز برخی اظهارات و نوشته‌های جریان ایشان، همچنان لحن حمایتی از آیت الله هاشمی داشته که نمونه‌اش در بایگانی‌های مطبوعات فروان است؛ یکی از نمونه‌های روشن و صریح، مصاحبه ۱۶ ساعته روزنامه کیهان با آیت الله هاشمی رفسنجانی است که در سال ۱۳۸۲ به مدت ۱۶ ساعت انجام گرفت و در ۱۴ شمارة همین روزنامه منتشر شد و سرانجام در قالب کتابی با عنوان «بی‌پرده با هاشمی رفسنجانی» از سوی انتشارات کیهان به چاپ رسید. آقای حسین شریعتمداری در مقدمه این کتاب می‌نویسد:

«او (هاشمی) از نخستین روزی که جرقه انقلاب اسلامی زده شد تا هنگام پیروزی و از آن پس، طی ۲۵ سال گذشته، همواره در اولین حلقه یاران امام(ره) و در شمار تعداد کم شمار مسئولان عالی رتبه نظام بوده است...»

و در پیشگفتار همین کتاب آمده است:

«... به گمان ما، انقلاب صحابه صالحی داشته و دارد که عملکردشان می‌تواند معدل کارنامه انقلاب و نظام تلقی شود؛ کارنامه‌ای مملو از افتخار و البته متضمن کاستی و احیاناً خطا. این گزاره اگر صحیح باشد، بی‌گمان یکی از مصادیقش هاشمی است. مردی که اسطوره نیست، دیکته‌ای است نوشته شده، در حجم یک کتاب قطور که ۲۵ سال پیروزی و شکست، پیشروی و پسروی، مقاومت، تلاش، تلاطم، طوفان، توطئه، آشوب و خطر را در باره یک ملت، خستگی ناپذیر روایت می‌کند و پیداست که اغلاطی چند، بر این دیکته سخت و طولانی رواست...!»

* ۱۱ خرداد ۱۳۸۳ ـ حجت الاسلام آقای حسینیان رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، در حالی که کمتر از یک سال به انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری مانده بود و درست در مقطعی که آقای هاشمی زیر تیغ شدید‌ترین انتقادات اصلاح طلبان بود، ایشان را به مرکز یاد شده دعوت کرد و طی سخنانی در حضورش گفت:

«از طرف همکاران خدمت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خوش آمد عرض می‌کنم و از ایشان می‌خواهم که به من اجازه بدهند تا خوشحالی خودم و همکاران را از تشریف‌فرمایی ایشان ابراز کنم. سال‌ها بود که دوستان ما چشم به راه بودند که از این در، کسی از مسئولین و مقامات جمهوری اسلامی وارد شود و به آن‌ها یک «خسته نباشید» بگوید که الحمدلله بعد از سال‌ها چشم به راهی، این انتظار به سر آمد. واقعاً از شما تشکر می‌کنم.

خوشحالیم، نه فقط به خاطر اینکه شخصیتی را که از یاران خاص امام بوده، امروز در بین خود داریم، نه فقط به خاطر اینکه شخصیتی که معمار سازندگی زیر ساخت‌های تاریخ معاصر ایران نوین است، نه فقط به خاطر اینکه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را در بین خود داریم، همه این‌ها برای ما مهم است، امّا مهم‌تر از همه برای ما و همکاران، شخصیت تاریخی حضرتعالی است.
ما مردمان تاریخی هستیم که در اینجا گرد آمده‌ایم و بی‌شک حضرتعالی یکی از بزرگ‌ترین، تأثیرگذاران، تاریخ ‌سازان و تحول ‌سازان تاریخ معاصر هستید و ما از این جهت بسیار خوشحالیم که مرد بزرگی امروز می‌ه‌مان ماست که بیش از چهار دهه از عمر شریفشان را مصروف مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی و برای برقراری حکومت الهی جهاد کرده‌اند و مردی که سالیان سال حقیقتاً در راه آزادی جنگیده و آزادی جزو ماهوی شخصیت ایشان شده است. ما خوشحالیم و بسیار هم خوشحال...»

* هاشمي، از زبان احمدي نژاد، پس از سال 84) :

در ماه‌های نخست سال ۱۳۸۴، وقتی آقای احمدی‌نژاد پا به میدان انتخابات ریاست جمهوری گذاشت، او و جریان حامی‌اش، از سویی برخی کلمات و جمله‌ها، مانند: «ولایتمداری»، «عدالت محوری»، «نابودی مافیای نفتی»، «مبارزه با مفاسد اقتصادی»، «احیای ارزشهای معنوی» و... را دستمایة شعارهای انتخاباتی خود قرار دادند و با این کلمات و مفاهیم جذاب، جمعیت بسیاری را به دنبال خود کشیدند! به خصوص کسانی را که عینک خوشبینی به چشم زده و همة صداقت و پاکی را تنها در وجود وی ‌می دیدند! و از سوی دیگر، در حرکتی جدید و غیر منتظره، از تمام تعریف و تمجید‌ها دست شستند و ادبیاتی در تضاد با ادبیات پیشین برگزیدند؛ ادبیاتی که «اتهام زنی» چاشنی آن بود؛ اتهام‌هایی که هرگز برای آن‌ها سندی ارائه نشد و از مجاری قانونی و قضایی برای اثباتش اقدامی صورت نگرفت و تنها نتیجه‌ای که به ارمغان آورد، بدبینی مردم به مسؤولان نظام به ویژه روحانیت بودکه در رأس مدیریت کشور قرار داشته‌اند و نیز موجب سستی باورهای اعتقادی جامعه و خدشه دار شدن اعتماد عمومی گردید!

اکنون مروری داریم به سخنانی از آقای احمدی‌نژاد در مورد آقای هاشمی رفسنجانی که از نوع دیگر است و با بخش نخستِ سخنان ایشان تضاد کامل دارد:

* ايسنا ـ 3/3/84 (در جمع تعدادي از نمايندگان مجلس، در كميسيون تلفيق):

«مخالف رانت‌خواري و استيلا‌ي خانوادگي بر ثروت كشور هستم. من دست مافياي قدرت و قبيله را از نفت كوتاه خواهم كرد و جانم را به پاي آن خواهم گذاشت. نفت بايد بر سر سفره‌هاي مردم باشد. بحث سر بي‌عدالتي، تخريب كرامت انسان‌ها و توسعه فقر و فساد است...»

* فردا نيوز ـ 30 خرداد1384 (در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس هفتم):

«پيام مردم در انتخابات فرياد بلند عليه بخشي از مديريت جامعه بود كه يك حلقه از جامعه را شكل داده‌اند و با سياست‌هاي غلط اقتصادي اقدامات خود را انجام مي‌دهند و حلقه خود را كاملاً به روي فرياد مردم بسته‌اند.»

* خبرگزاري فارس ـ 2/4/84 (يک روز مانده به انتخابات، در مصاحبه‌اي اختصاصي با اين خبرگزاري):

«...من وارد محدوده ممنوعه قدرت شده‌ام؛ عده‌اي عرصه مديريت‌هاي كلان كشور را در انحصار خودشان و هم حزبي‌ها، خانواده و عوامل خودشان مي‌دانند...»



«...در ستاد دولت 15 الي 16 سال است گروهي خيمه زده است كه كشور را مال خود و ميراث خود مي‌داند...»

متن کامل یادداشت "هاشميِ ديروز کجا و هاشميِ امروز کجا؟!" را اینجا بخوانید.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۵
IRAN
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
19
286
بیشتر مردم آگاه و بیدارند و خیلی خوب میتوانند قضاوت کنند.
بدی ما اینه که تا بلایی سرمون نیاد درس عبرت نمیگیریم.
هاشمی دیگر تکرار نمیشود زجرهایی هم که ما بخاطر بیکاری و گرانی میکشیم فراموش نمیشود!
پاسخ ها
آرمین 23
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
عزیز دل, ما بلا سرمون بیاد هم عبرت نگرفته و نمی گیریم!!!!
سعيد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
دقيقاً همينطوره آرمين23
ععع
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
ملاک وضعیت حال افراد است نه 10 الی 15 سال قبل.هاشمی با این خانواده اش و با بلایایی که بر سر احمدی نژاد آورد بهتر از این سزاوار نیست.
رام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
بلا از این بدتر ....
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
ععع میشه بفرمائید دقیقاً چه بلایی بر سر احمدی نژاد آومده؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
اگر سیستم مدیریتی و اصول آن که در زمان پس از انقلاب و توسط افرادی چون همین آقای هاشمی بنا شد درست بود آیا ما اکنون با اینهمه فساد و اختلاص و اعتیاد و ... روبرو بودیم ؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
18
333
از هاشمی به عنوان یک پله استفاده کرد تا به اینجا برسد. او برای رسیدن به اهدافش که همان قدرت است هر کسی را فدا خواهد کرد
پاسخ ها
دارانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
خیلی ها از این بزرگوار به عنوان پله جهت صعود خویش سود بردند.
soroosh
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
10
254
ای بابا بعد شش سال فهمیدیدبا کی طرفیم!
پاسخ ها
آسیه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
من منفی دادم، چون از اول می دونستم با کی طرفیم ولی چه فایده!
فضولباشی!
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
بله آقا سروش بعدشش سال فهمیدیم باکی طرفیم!
حالا توکه خیلی می فهمی بگو چیکارکنیم؟
nader
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
8
171
قدرت چنان اتشی دارد که دوست اشنا نمیشناسد
همه را می سوزاند
کاش روزی دوست نقاب بردارد کاش دشمن نقاب بزند
چه فرقی دارد که دوست کیست دشمن کیست وقتی
که دوست دشمن یکیست

گرانی چنان شعله میکشه که امان بریده چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید این هست زندگی که امام
میگفت.. این هست کل روز رو در پی زندگی میدویم
چه طور بگویم این اسمش زندگی نیست
مگر نه اینکه حالا ملت مستقل هستیم مگر نه اینکه
خدا یار مان هست پس چرا کسی صدای ما را نمی شنود مگر نه اینکه همه دشمن ایران شدن
پس چرا بازم هیچ چیز اون نیست
که مردم میخوان!!!
برای دیده شدن چه باید کرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
4
60
افسوس كه اين دولت را آب گرفته
مردم مصيبت زده را خواب گرفته
خون دل ما رنگ مي ناب گرفته
وز سوزش تب پيكرمان تاب گرفته
رخسار هنرگونه زیارانه گرفته
چشمان خرد پرده ز خوناب گرفته
پاسخ ها
سروش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
ببخشید این شعرتان با کدام اوزان عروضی سروده شده؟
سمانه 999
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
7
63
جایگاه هاشمی روز به روز نزد مردم بیشتر می شود, در این 33 سال هیچگاه به سراشیبی بزرگی نیفتاد, چون یک سیاستمدار واقعی ست. . حال جایگاه آقای احمدی نژاد در این 6 سال به کجا رسید در عموم؟؟؟
احمد شایقی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
3
32
سلام
با این وجود هنوز عدهای هستند که در خیابانها دنبال این متملقان صف ارایی ودو ماراتن به اجرا می گذارند وبعد از مراسم کارناوالشان اه وفریادشان از گرانی وبی عدالتی به اسمان بلند است شاید هم عدهای میخواهند ببیند رییس جمهورشان چه شکلی است
عباس سعيدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
2
18
همواره راه رفتن در اعتدال ودوري از تملق و غلو گويي در مورد اشخاص واين كه به قول امام بزرگوار ميزان را حال فعلي افراد بدانيم شرط عقل وتقوي است.
سیادت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
5
37
اگر در بین همه دولتمردان این مملکت یک نفر را پیدا کردید که به معنای واقعی کلمه با صداقت تمام فقط برای رضای خدا و مردم خدمت کند و از سیاسی کاری به دور باشد آدرسش را بدهید تا سرتاپایش را گلبارن کنیم .
پاسخ ها
تهرانچی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
سیادت جان..
تعارف را کنار میگذاریم و میگوئیم:
اگر در بین همه مسئولین این مملکت «از صدر تا ذیل» یک نفر را پیدا کردید که به معنای واقعی کلمه با صداقت تمام فقط برای رضای خدا و مردم خدمت کند و از سیاسی کاری به دور باشد آدرسش را بدهید تا سرتاپایش را گلبارن کنیم .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
خاتمی
سعيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
2
45
منافق شاخ ودم دارد؟؟
دورويي و هر روز به يك رنگ بودن همين است ديگر.
احمدي نژاد با چمران هم در شوراي شهر همينكار را كرد
پاسخ ها
دانشجوی تهرانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
شهرداری را بگو !! "بحران طلا و ارز کار شهرداری است@ !!! همین شهرداری با آقای قالیباف اندازه تمام دولت و احمدی نژاد کار کرده است!!
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
2
32
اين عنوان براي مطلب جالب تر است: «احمدی نژاد، مسئول ستاد نارمک هاشمی رفسنجانی!»
ارش-نابخشوده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
3
43
نمك خورد و نمكدان شكست.به اين ميگن سرباز امام زمان؟
رحیمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
2
22
نون و نمک یعنی چی !
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
2
38
نون به نرخ روز خوردن دونه ایی چند ؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
2
25
کرسی و صندلی اگر ماندنی بود به کسی نمی رسید و چقدر بد می باشد که کسی برای رسیدن به آن هر چاپلوسی و جنایتی را انجام دهد.....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
2
30
میگم چرا این مطالب را سه سال پیش نزدید چرا چهار سال پیش نزدید
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
2
28
شما هم که مثل احمدی نژاد عمل میکنید-اگر این می دونستی چرا حالا بعد از 7 سال مطرح کردین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
87
7
درود بر احمدی نزاد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
يه + هم نداره!!
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
2
47
واقعاً زندگي كردن تو تهران هنره

گراني داره كمره مردم رو ميشكونه كي زمان هاشمي رفسنجاني امروز آدامس خرسي مي خريدي 75 فردا صبح مي رفتي بخري مي گفتند شده صدوپنجاه تومن !!!

اتفاقيه كه ديروز براي من رخ داد روز قبل خريدم 75 ديروز رفتم پسرم 3 تا برداشت يه پونصدي دادم پنجاه تومن برگردونده

خنده دار نيست !!!

خدا لعنت كنه باعث و باني اين گراني رو .....
پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
آمین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
1
25
متاسفانه در دوران اصلاحات موج حمله به هاشمي شروع شد و احمدي نژاد هم با پشتگرمي به منابعي كه حمايتش مي كردند سوار اين موج شد و متاسفانه با هاشمي ستيزي و خاتمي ستيزي و... باعث شبهه در ذهن مردم براي حداقل 20سال اوليه تاريخ انقلاب شد كه اين خود باغث شادي دشمنان نظام شد كه تاريخ قبل از ظهور احمدي نژاد را پر از فساد و ناكارآمد جلوه مي داد.
بازیار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
2
31
این همه دو رویی و نفاق برای چه؟ آیا به قدرت رسیدن این اندازه لذت دارد که آخرت خود را بفروشد؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
2
32
اين هموني نبود كه يكسري اسامي را در مناظره ها از رسانه ميلي به عنوان مفسد اعلام كرد
و قرار بود ليست افراد مفسد را از جيبش بيرون بياورد تا با آنها برخورد شود!؟
انتخابات تمام شد
انشالله تا انتخابات بعدي دوباره...

اين هماني نبود كه قرار بود برادران قاچاقچي را اعلام كند!؟
اسكله هاي غير قانوني را افشا كند!؟

ظاهرا خر مراد از پل عبور كرده و ديگر نيازي نيست اسامي اعلام شود!

متاسفم براي افرادي كه اين حرفها را باور كرده و به خاطر همين حرفها دست به كارهايي زدند...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
54
2
اين چه استدلال غلطيه كه داريد ؟احتمالا نعوذ بالله چند وقت ديگه هم به آقا گير ميدين كه مثلا ايشون يك زماني در پايان رياست جمهوري هاشمي گفتند هيچكس براي من هاشمي نميشه و الان در سال 88 گفتن مواضع من به رئيس جمهور نزديكتر از هاشميه!!!
يك كم تعقل هم خوبه آدم داشته باشه
ضمناً چرا اين مطالب رو الان كه با احمدي نژاد مشكل داريد ميزنيد و اونوقتي كه هاشمي رو تخريب مي كردن نمي گفتين.
معلومه كه كارتون براي رضاي خدا نيست!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
ناشناس عزیز..متشکرم از شما چون بخش نخست جمله شما به گونه ای یک یادآوری تاریخی است برای کسانیکه مشکل حافظه دارند.
رامین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
منم به انتخاب شک دارم...چرا حالا این خبر رو تیتر می کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جواب بده انتخاب ب ب ب ب ....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
چندوقت دیگه نه
ازاول گفتیم
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
66
5
احمدی نژاد قهرمان آمده تا آثار سوء مدیریت رئیس سابق خود را جبران کند و باقیات الصالحاتی برای آینده گان باشد ما که راضی هستیم خدا نیز راضی باشد و شما هم ناراضی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
حسن آقا نفرینتو از جریان انحرافی دریغ نکن داداش.
رامین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
برو بابا....کجای کاری...هنوز تو 6 سال پیش گیر کردی!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
آخه برادر من، شما تو کره ماه زندگی می کنی؟
در ضمن استفاده شما از ادبیات اسلامی برای تعریف و تمجید از دولت بی کفایت مشکوک است!!
بهزاد س
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
2
30
مصداق بارز حركات پوپوليستي

احمدي نژاد موج سوار خوبي هست، وقتي ديد عوام ديد منفي به هاشمي دارند، از اين حس استفاده كرد و تونست سال 84 راي زيادي به دست بياره
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
2
22
راستی چرا انقدر آدما زود عوض میشن..........
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
عوض نشدن. از اول هم همينطوري بودن. شماها نفهميديد. به خدا من از همان سال 84 و 85 . شناختمش.
ارش-نابخشوده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
2
29
نمك خورد نمكدان شكست.مسلماني همينه؟؟؟؟؟
علی دلیلی
|
UNITED STATES
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
30
4
1- ملاک وضع آن امروز افراد است.
2- انا رجل غدا !
3- آیا حاضرید همه اظهارات مشابه همه افراد را بنویسید !؟
4- آیا همه ایکار را بکنند فتنه بپا نم شود !؟
5- آنچه را که شما را بخدا نزدیکتر می کند انجام دهید. و
6- آنچه را که شما را از خدا دور می کند انجام ندهید!

موفق / موید
http://daliliali.persianblog.ir
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
میشه وضع فعلی و امروزی آقای احمدی نژاد رو برای ما روشن کنی؟ مخصوصا قسمت ولایتمداری رو ...
دانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
2
34
یک سال باید تحملش کرد.باید سوخت و ساخت.....کاش فقط 7 صبح یه سر به متروها میزد تا بفهمه چه خبره و مردم واسه یه لقمه نون......روز به روز گشنه ها گشنه تر و ................
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
انصافا از رییس های قبلی بیشتر تو مردم رفته.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
51
6
میزان حال فعلی افراد هست ... رهبری هم لقب سردار سازندگی برای هاشمی به کار بردند ولی بعدا خودتون دیدید چی شد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
نباید برای احد الناسی به دلیل برخورداری از قدرت ، در برابر ترازوی عدالت فرمایش حضرت امام(ره) که فرموده اند:میزان حال فعلی افراد هست استثنا قائل شد.
سعيد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
چي شد؟؟ سازندگي خراب شد؟؟سدها شكستند يا ريلهاي راه آهن خراب شدند يا ....
دانشجو
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
حال رییس دولتتون رو هم دیدیم... ولایتمدار ! مبارز با مفسدین اقتصادی ! تک مبارز با فقر ! راستی کاپشن ایشون کجاست؟؟ خط اتوی کت و شلوارشون گردن می بره ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
1
2
یکی نفاق و منافق را برای من تعریف کند!
بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
4
2
شخصیت هاشمی بسیار جالب است ؛ برای رسیدن به قدرت یا باید از او تمجید کرد و یا باید او را تخریب کرد ؛ این شخصیت عجیبترین شخصیت تاریخ انقلاب است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
1
3
نمك و نمكدان شكستن!!
امیرعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
7
1
نمی دانم هدف شما چیست.اما بدانیددارید احمدی نژاد را تبلیغ می کنید تا هاشمی را
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
3
9
کاش اظهار نظرهای آقای هاشمی در باره احمدی نژاد در همان سالها را هم چاپ میکردید. لابد ایشان هم در او چیزهائی دیده بودند که استانداری و مسولیت ستاد را میدادند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
اگر اشتباه نکنم 2 دوره هم استاندار نمونه شده
عبدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
1
6
ما این نفت را سرسفره نمی خواهیم بومیده!
قدرت طلبی انسان را کور تا واقعیت هارا نبیند
ولی مسئول سیاسی خدارا شاهد براعمالش نداند لغزش می یایدوبسیار خطرناک است.ازطرفی ادبیات عوامفریبانه برخی همانند احمدی نژاد؛عده ای را خام کرده است
ناشناس
|
CANADA
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
0
9
از روزی که هاله نور رو تو روی مردم انکار کرد این وضعیت قابل پیش بینی بود. دروغ سرچشمه همه آفات دیگر است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
5
2
جناب سعید جریان سیل گلستان را دز زمان خاتمی بخونید تا ببینید سردار سازندگی چکار کرد ...
سردار سازندگی با اون سد گلستانش مردم را کشت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
1
11
احمدی نژاد تو این هفت سال بزرگترین خدمت رو به اسرائیل کرده و میکند. کشور ما به عنوان سردمدار مبارزه با صهیونیسم شایسته چنین جایگاهی نیست. هفت سال است که این مرد با همین شعارهای عوام فریبانه و پوچ کشور رو به قهقرا برده. عملکرد مناسب دو دولت قبلی، نظام رو به این فکر انداخت که سند چشم انداز تدوین کنه ولی الان رسیدن به اهداف اون سند یک رویاست.
ناشناس
|
NORWAY
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
8
4
پسر رفسنجانی ماهی ۱۴ میلیون از دانشگاه آزاد پول میگرفته در لندن معلوم نیست مشغول چه کاری بوده در حالی که به استاد دانشگاه به زحمت ماهی ۲ میلیون میدند و پدر ایشان از او حمایت کامل میکنه آخه چرا انتخاب اینقدر از هاشمی حما یت میکنه چه حسابی در کار است!!!!!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان