arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۴ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۱

"از شما می‌خواهم هیچ‌وقت آقا را تنها نگذارید"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مادر شهید مصطفی احمدی‌روشن خطاب به دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از شما می‌خواهم هیچ‌وقت آقا را تنها نگذارید، همیشه پیرو خط رهبر باشید و با تلاش در راه سربلندی کشور بکوشید.


به گزارش فارس از اراک، صدیقه سالاری ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری هسته‌ای و در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: مصطفی پیرو خط رهبری بود، همواره برای عزت ایران اسلامی می‌کوشید و برای تحقق شعار ما می‌توانیم لحظه‌ای از تلاش و کوشش فروگذار نکرد.

وی تصریح کرد: عزت امروز نظام جمهوری اسلامی مرهون خون شهدا است که در این زمینه شهدای هسته‌ای به خوبی وظیفه خود را در عرصه علمی انجام دادند و می‌طلبد دانشجویان نیز در این راه بکوشند.

مادر شهید مصطفی احمدی‌روشن با اشاره به ویژگی‌‌های شخصیتی مصطفی گفت: من همیشه فکر می‌کنم که خداوند من را خیلی دوست داشت که لیاقت مادری مصطفی را به من داد، مصطفی تک پسر من بود اما همیشه مواظب بودم او را به گونه‌ای تربیت کنم که همیشه روی پای خود بایستد و زیر بار حرف زور نرود.

سالاری ادامه داد: مصطفی به سربلندی ایران خیلی فکر می‌کرد، یادم می‌آید در سال ۸۱ با خبر شده بود که یکی از شرکت‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان خط تولید بوق خودروی ۲۰۶ را خریداری کرده بود، اما برای تولید این خط دچار مشکل شده و نمی‌توانستند بهره‌برداری لازم را از آن به عمل آورند.

وی افزود: مصطفی که آن زمان ۲۱ سال بیشتر نداشت، به سراغ مدیرعامل این شرکت رفته و به او گفته بود که می‌تواند عیب این خط را برطرف کند، مدیرعامل شرکت از دیدن مصطفی تعجب کرده و گفته بود این همه مهندس نتوانستند عیب این دستگاه را برطرف کنند، با این حال به او فرصت داد و گفته بود چهارم فروردین که شرکت تعطیل است بیا و روی خط کار کن.

مادر شهید مصطفی احمدی‌روشن ادامه داد: ما آن زمان همدان زندگی می‌کردیم، مصطفی به من گفت مادر من باید برای تحقیق پیرامون کاری به خوابگاه برگردم و به همراه یکی از دوستانش به خوابگاه برگشت، مصطفی در همان روزهای ابتدایی توانسته بود ایراد دستگاه را فهمیده و آن را برطرف کند، مدیرعامل شرکت به آنها گفته بود نفری ۱۰ میلیون تومان بابت راه‌اندازی خط می‌دهد، مصطفی از قبول پول خودداری کرد و گفته بود این کار را برای پول انجام نمی‌دهم این کار را انجام می‌دهم که ثابت کنم ما می‌توانیم، برای ما خیلی زشت است که دستگاهی را وارد کنیم اما نتوانیم از آن بهره‌برداری کنیم.

سالاری درباره روزهای زندگی مصطفی قبل از شهادت تصریح کرد: مصطفی همیشه با من حرف می‌زد الان که فکر می‌کنم می‌فهمم که تمام حرف‌های او وصیتش بود که او در حالت خنده به ما می‌گفت.

وی بیان کرد: مصطفی چند روز قبل از شهادتش گفت "دوست ندارم پسرم علی نازپرورده تربیت شود، دوست دارم علی مثل یک مرد تربیت شود"، یکی از دوستان مصطفی کارخانه‌ای دارد که مصطفی در تاسیس این کارخانه سهیم بود، می‌گفت علی را پیش داود بفرست تا مرد تربیت شود.

مادر شهید مصطفی احمدی‌روشن گفت: مصطفی خیلی مهربان بود، چون خیلی پسر خوبی بود من نمی‌دانستم چه دعایی برایش بکنم، اما همیشه از خدا می‌خواستم در دنیا و آخرت آبرومند باشد، الان که موقعیتش را می‌بینم می‌فهمم که چه دعایی در حقش کرده‌ام، از این دعا پشیمان نیستم، چون مطمئن هستم که شهادت لیاقتش بود.
نظرات بینندگان